תקווה ביקורת סרט

Hope Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "תקווה":
"קולנוע שמצליח לעסוק בנושא רגיש ללא קיטש"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Hope
משחק אנדראה בראן הוביג, סטלן סקארסגארד במאי/ת מריה סודהל  
זר
ביקורת סרט לתקווה מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מדויק ואמין"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע55.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די33.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסרט הנורווגי "תקווה" עוקב אחר אניה, (אנדראה בראן הוביג), כוריאוגרפית עסוקה שרק חזרה מסיבוב הופעות מוצלח בחו"ל. בן זוגה תומאס (סטלן סקארסגארד שסוף סוף חוזר לשחק בסקנדינביה), הוא במאי. ביחד הם חולקים דירה ובה גרים ששת ילדיהם המשותפים מגילאי שלוש ועד לעשרים ומשהו. הזמן הוא תקופת חג המולד ונדמה שאין מאושר מבני הזוג, אלא שאז מקבלת אניה בשורה איומה. יש לה גידול בראש וכנראה שימיה ספורים.אניה עוברת את כל שלבי ההכרה בכך שהיא חולה סופנית. מההכחשה וחוסר האמון, דרך הקבלה והרצון להספיק עוד כמה דברים עם היקרים לך מכל. הסרט מגולל את סיפורה האישי של הבמאית מריה סודהל שחלתה בסרטן והחלימה ולא במקרה הוא נקרא "תקווה" אותו רגש שמחזיק את הגיבורה, בן זוגה ובני ביתה והסובבים אותה.
סודהל מביימת סרט אמין ומרגש על אנשים במצוקה, איתה הם מנסים להתמודד באופן שקול כמה שאפשר. איך לספר לילדים? מי ידאג להם כשהיא תלך לעולמה? הגיבורה שבהשפעת הטיפולים גם מאבדת לעיתים קשר עם המציאות, מתמודדת עם שאלות הרות גורל שמאיימות לכלות אותה ולהשאירה נטולת אנרגיה לחלוטין.ההצלחה האמיתית בסרט בעיני היא תיאור מערכת היחסים בין אניה ותומאס. שניהם אמנם אנשים מצליחים אבל מלאי פגמים וכשהטרגדיה דופקת בדלתם מתברר שגם מערכת היחסים ביניהם סבלה מעליות וירידות. אניה מתוודה כי שקלה לעזוב את תומאס כי הוא נשוי לעבודתו והוא מספר על רומן שהיה או לא היה בעברו. סודהל מביימת גרסה יחסית קלילה של "תמונות מחיי נישואים" המופתי . זה לא ברגמן ההופך קרביים אבל עדיין זהו סיפור אהבה אמין ומרגש.
מרבית הסרט מתרחשת בדירתם רחבת הידיים של הזוג ומאפשרת לבמאית להציג באינטימיות הגובלת לעיתים בקלסטרופוביה את היחסים של בני הזוג, המשפחה והחברים. בעיקר היא מוציאה תצוגת משחק נהדרת משני כוכביה הראשיים ובמיוחד מסטלן סקארסגארד ("חולית") שכבר שכח מתי דיבר בשפה נורדית.למרות סיפור המסגרת, "תקווה" אינו סרט עגמומי ומדכא. נהפוך הוא. זהו סרט שחוגג בכל סצנה שבו את החיים, לא פחות מסרטו זוכה האוסקר של תומס וינטרברג, "עוד סיבוב". סודהל היא יוצרת מרתקת שאני מחכה לסרטה הבאה בציפייה.
תקווה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5010/09/2022 09:05:06
7/10אייקון ציון
טוב ואיכותי אבל נמתח יתר על המידה. היה מקום לקצר במעט. אניה ותומאס הם זוג לא נשוי והורים לילדים ביולוגיים וגם כאלו שמאומצים על ידם. שניהם מנהלים קריירות מוצלחות. כשאניה מאובחנת כחולה במחלה קשה, העולם מתהפך עליהם. הסיפור המרכזי הוא, שלמרות אהבתם הכנה זה לזו, הם לא הצליחו במהלך השנים לבטא אותה ומתחת לפני השטח נוצרו משקעים. הסיפור מתחיל בימים שלפני חג המולד ומסתיים מיד לאחר תחילת השנה האזרחית החדשה. תומאס מתכנן מחווה מרגשת לפני שאניה נכנסת לניתוח, אבל דווקא זה מציף את הרגשות ששניהם דיכאו במהלך השנים. אהבתי את הדרך, שבה נושא כזה לא פשוט מטופל. בלי מלודרמתיות מיותרת,מאופק יחסית וענייני. המשחק של שני השחקנים הראשיים הוא מעולה. ציון 7.5.
שם: ברברה סימוןגיל: 6807/12/2021 23:58:44
10/10אייקון ציון
סרט משפחתי מאוד יפה, מרגש אבל עצוב. לא מבינה למה מורידים אותו מהקרנה רק אחרי שבועיים. אני ממליצה לצפות בו.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט