הנה זה הגיע, הסרט המצופה ביותר של 2021 עלה אתמול (רביעי) לאקרנים בישראל ואלוהים אדירים, כמה שההמתנה הרגה אותנו! "ספיידרמן: אין דרך הביתה", הסרט השלישי בטרילוגיית ספיידרמן של מארוול, הבטיח הרבה הבטחות, ובסופו של דבר – קיים.

אין סרט, אולי מלבד הנוקמים האחרון, שהמעריצים בנו סביבו כל כך הרבה תאוריות. חלק מהתאוריות קיבלו רוח גבית ממארוול עצמה – החזרת הנבלים הגדולים מהטרילוגיה של תחילת שנות ה-2000 וצמד הסרטים של "ספיידרמן המופלא" מתחילת העשור הקודם, החזרתו של ג'יי קיי סימונס כג'יי ג'ונה ג'יימסון כבר בסרט הקודם, אפילו ונום של טום הארדי התקשר לסרט. בקיצור, מארוול בנו הר של ציפיות, מה שכמעט הבטיח שכל צופה ימצא משהו להתאכזב ממנו בסרט.

למי שלא זוכר מה קרה בסיום הסרט הקודם, אז נתקצר: זהותו של פיטר פארקר (טום הולנד) כספיידרמן נחשפה, רגע לאחר שהצליח גם להציל את העולם וגם לכבוש את ליבה של MJ (בגילומה של זנדיה). כעת, כל העולם חושב יודע מי זה ספיידרמן אבל גם חושב שהוא רוצח שעושה הכל כדי לרשת את תפקידו של טוני סטארק.

טום הולנד וזנדיה בספיידרמן - אין דרך הביתה (צילום: יח''צ)
טום הולנד וזנדיה בספיידרמן - אין דרך הביתה (צילום: יח''צ)

הסרט נפתח בדיוק באותה הנקודה ומשם מתחיל מרתון של שעתיים וחצי שלא נח כמעט לרגע, מלבד דקות בודדות שיאפשרו לצופה לקחת אוויר ולהתכונן לטוויסט הבא. סביבתו של פרקר צריכה להתמודד עם חקירה משטרתית על מעורבותם ב"חיי הפשע" של ספיידרמן, בעוד הוא וחבריו גם נאלצים להתמודד עם לחצי ההתבגרות וניסיון הקבלה לאוניברסיטאות בכירות, על מנת שיוכלו לבנות עתיד לעצמם.

קו העלילה של החקירה המשטרתית נזנח דיי במהירות (ובצדק), לא לפני שמארוול קורצת למעריצים בפעם הראשונה עם חזרתו (הצפויה מאוד) של צ'ארלי קוקס בתור "דרדוויל" מהסדרה המצליחה בנטפליקס. קוקס עצמו לא עוטה את חליפת הגיבור, אלא רק את חליפת העורך דין, אבל לקהל באולם זה הספיק כדי להתפוצץ בפעם הראשונה (אך לא האחרונה). ובכזו קלילות, מארוול החזירו דמות אהובה ל-MCU מצד אחד, ומצד שני הצליחו לא לתת לה להאפיל על הדברים החשובים בסרט.

וזהו, מכאן לא אתן לכם ספוילרים גדולים (לא שקוקס היה ספוילר אחרי שהמפיק האגדי של ה-MCU אישר בעצמו שהשחקן יופיע, אבל בסדר).

מהרגע שהחקירה נגמרת, פיטר יעשה הכל כדי לגרום לאנשים לשכוח שהוא ספיידרמן ובייאושו הוא פונה לד"ר סטריינג' (בנדיקט קמברבאץ'), אך הכישוף משתבש ובמקום שאנשים ישכחו, כל מי שמכיר את זהותו של ספיידרמן מיקומים אחרים, מגיע. אז את מי יש לנו שם? דוקטור אוקטופוס (אלפרד מולינה), הגובלין הירוק (וויליאם דפו), סנדמן (תומס צ'רץ), הלטאה (ריס איוואנס) ואלקטרו (ג'יימי פוקס).

אלפרד מולינה בספיידרמן - אין דרך הביתה (צילום: יח''צ)
אלפרד מולינה בספיידרמן - אין דרך הביתה (צילום: יח''צ)

בעוד ד"ר סטריינג' רוצה להשיבם לעולמות השונים שלהם ובכך להיפטר מכאב ראש לא קטן, פרקר וחבריו מגלים שחלק מהמבקרים מתו בעולמם שלהם, והם נחושים להציל אותם. ומשם? ALL HELL BREAKS LOOSE.

סצנות הקרבות, הרבות יש לציין, הבטיחו אקשן חסר מעצורים – וקיימו ללא ספק. החיסרון היחיד של הסרט הוא שלא הוצג שום נבל חדש. למרות זאת, הדרך בה נסגרו המעגלים של ששת הנבלים הייתה מקורית, גם אם לא הכי מפתיעה בסופו של דבר.

בסיכומו של דבר – לא מדובר בסרט הספיידרמן הכי טוב שיצא עד היום, הכבוד הזה נשאר אצל ספיידרמן 2. אבל גם לא מדובר בסרט מאכזב כלל וכלל. כמות הקריצות לקהל שמארוול הכניסו הייתה אינסופית, כמעט בכל סצנה שנייה. כמות הטוויסטים במהלך הסרט לא הייתה פחותה אף היא, כולל הטוויסט בסיום הסרט, שמצד אחד סגר את הטרילוגיה, אך מצד שני השאיר את ספיידרמן כדמות מרכזית שיכולה להמשיך להציל את העולם.

טום הולנד ברגע שיא בספיידרמן - אין דרך הביתה (צילום: יח''צ)
טום הולנד ברגע שיא בספיידרמן - אין דרך הביתה (צילום: יח''צ)

על שאלה אחת לא השבתי עד כה, וגם אין בכוונתי להשיב. וזו בדיוק השאלה שאתם חושבים עליה כרגע -האם טובי מגוויר ואנדרו גארפילד מופיעים בסרט? עבור כך תיאלצו לחכות לצפייה בספיידרמן באולמות הקולנוע השונים ברחבי הארץ (ועם כמות ההקרנות שנפתחה, זו לא אמורה להיות בעיה לתפוס כרטיס לימים הקרובים).

עם כל הכבוד, את הספוילר הזה אתם צריכים לחסוך מעצמכם ולגלות אותו בדרך היחידה שמארוול התכוונו שתגלו – בצפייה בסרט. ולמי שכבר ראה, בבקשה אל תהרסו לאחרים. תמיד תזכרו – עם כוח גדול, באה אחריות גדולה!