ליקריץ פיצה ביקורת סרט

Licorice Pizza Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ליקריץ פיצה":
"סרטו הנגיש, המצחיק והמרגש ביותר של פול תומאס אנדרסון "
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Licorice Pizza
משחק אלנה חיים, קופר הופמן, שון פן, טום וייטס, בראדלי קופר, בני ספדי במאי/ת פול תומס אנדרסון  
דרמה
ביקורת סרט לליקריץ פיצה מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"נוסטלגי ומפוכח"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע44.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די38.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות16.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
130 דקות, זהו אורכו של "ליקריץ פיצה", ועדיין לא רציתי שהוא יסתיים. זו בדיוק הייתה התחושה שלי כאשר הקרדיטים בסוף הסרט עלו. פול תומאס אנדרסון לא ממש ידוע כבמאי שיוצר סרטים רומנטיים, מלאי חיים, תקווה ונוסטלגיה. אבל הנה, הפתעה, אחד הבמאי האיכותיים של דורנו, האיש שאחראי על סרטים פנומנליים כמו "מגנוליה", "לילות בוגי", "זה ייגמר בדם" ו"חוטים נסתרים" מספק הפעם לקהל הצופים קומדיית נעורים נוסטלגית המתרחשת בשנות ה-70 בשכונה יהודית בלוס אנג'לס, שהגיבורה שלה היא אלנה, צעירה יהודייה עם שורשים ישראלים.אנדרסון, מלבד זה שהוא במאי קולנוע מוערך, הוא גם במאי וידאו קליפים מוערך לא פחות ובין הקליינטים שלו היו איימי מאן, פיונה אפל (האקסית המיתולוגית), רדיוהד (חבר הלהקה ג'וני גרינווד הלחין את הפסקולים של סרטיו וגם הנוכחי) ולהקת "חיים" אותה אנדרסון מלווה מאז 2017 וביים עבורה 9 קליפים. "ליקריץ פיצה" בעצם נכתב עבור אלנה חיים, האחות הצעירה בלהקה המורכבת משלוש אחיות שלא מסתירות את יהדותן ואת הרקע הישראלי שלהן. הבחירה של אנדרסון באלנה שמגיעה ללא רקע במשחק והתקבלה לסרט בלי לעבור אודישן התבררה כמושלמת. אלנה מספקת כאן הופעת ראשונה מרשימה ורעננה ביותר. קשה להאמין שזה התפקיד הדרמטי הראשון שלה אי פעם. אנדרסון פשוט שלח לה את התסריט באימייל והיא חשבה שהוא סתם רוצה לשמוע מה הדעה שלה. רק אחרי ששוחחה איתו הוא אמר לה שהוא כתב עבורה את התפקיד הראשי בסרט החדש שלו.
אלנה מגלמת את אלנה קיין, צעירה בת 25. היא עדיין לא יודעת מה היא רוצה לעשות כאשר היא תגדל, ובינתיים היא נעה בין עבודות מזדמנות. באחת מהן כסייעת בחברת צילום היא פוגשת את גרי ולנטיין, בן ה-15, שחקן צעיר עם מוח של איש עסקים מפוקפק שנע מיוזמה אחת לשנייה. בינתיים הוא עובד במשרד של אמא שלו, אשת יחסי ציבור של מסעדות ועסקים מקומיים בעמק סן פרננדו בלוס אנג'לס. הוא צעיר חריף מחשבה ועדיין נער מתבגר נטול ניסיון אמיתי, אבל אחד שאוהב לנסות ולהתנסות. היא צעירה בשנות העשרים לחייה שמסרבת להתבגר ולהתמודד עם המציאות. שניהם מתאהבים אחד בשנייה.הסרט המתרחש בשנת 1973 על רקע משבר הנשפט בפרוץ מלחמת יום הכיפורים (מדינות ערב סרבו למכור נפט לארה"ב בשל תמיכתה בישראל), בשכונה שזכתה לכינוי "ישראל הקטנה". "ליקריץ פיצה" הוא למעשה רצף סיפורים המתאר את התבגרותם וסיפור אהבתם של הלנה וגרי, על שלל ההרפתקאות והחוויות שלהם. את גרי מגלם קופר הופמן, בנו של פיליפ סימור הופמן, מי שהיה שחקן קבוע של אנדרסון ומת בטרם עת ממנת יתר. עכשיו בנו של הופמן ממשיך את דרכו ותפקידו הראשון בקולנוע הוא בסרט של הבמאי שסיפק לאביו את תפקידיו הטובים ביותר. גם קופר הוא תגלית רעננה והשחקן הצעיר מתגלה ככריזמטי ומושלם לתפקיד גרי.
הסרט מתהדר בשלל דמויות משנה צבעוניות, חלקן מגולמות על ידי שחקנים מוכרים פחות או יותר כמו בראדלי קופר כג'ון פיטרס, שהתפרסם כמעצב שיער של כוכבות קולנוע, ביניהן מי שהייתה בת זוגו ברברה סטרייסנד, ולאחר מכן הפך למפיק. שון פן מגלם את ג'ק הולדן, כוכב קולנוע הוליוודי (בן דמותו של השחקן וויליאם הולדן). יש גם את לוסי, פעם כוכבת ענקית, והיום קשישה עצבנית המופיעה במחזמר עם ילדים (אולי בת דמותה של לוסיל בול המזדקנת?), הרייט סנום האריס מגלמת סוכנת שחקנים צבעונית בסצנה אחת מושלמת, הבמאי בני ספדי מגלם את ג'ואל וואקס (במציאות הוא היה חבר מועצת העיר לוס אנג'לס הצעיר ביותר), טום וויטס הוא קולנוען מזדקן ושיכור, ואילו השחקנית והקומיקאית מיה רודולף היא מלהקת פרסומות בתפקיד קטנטן (רודולף היא גם רעייתו של אנדרסון במציאות).מי שגונבים את ההצגה הם משפחת חיים (מוטי, דונה, אסתי ודניאל), הוריה ושתי אחיותיה של אלנה בסרט, שהם גם בני משפחתה במציאות. לקהל הישראלי צפויה הפתעה של מילים וקצת משפטים בעברית הנזרקים לחלל האוויר. ארוחת שישי בערב, גאווה באיברי מין נימולים, וכמובן, איך אפשר בלי קרב מגע. מוטי אב המשפחה, בעבר שחקן כדורגל בישראל, שירד מהארץ והפך לאיש נדל"ן בלוס אנג'לס מפתיע עם נוכחות קולנועית. גם צמד האחיות לא רעות בכלל. עוד לוהקו לתפקידים קטנטנים שחקנים לא מוכרים אבל עם מורשת הוליוודית כמו ילדיהם של סטיבן ספילברג וג'ק ניקולסון וגם אביו של לאונרדו דיקפריו."ליקריץ פיצה" נע בין הדמויות השונות והסיפורים שמוסיפים עוד ועוד נדבכים לסיפור אהבה התמים בין אלנה שעוברת שיעור בהתבגרות בשלב מאוחר קצת של חייה ואילו מצד שני גרי הצעיר ממנה בעשור שהתבגר במהירות ושואף לחיים הרבה יותר טובים כמה שיותר מהר. הסרט מתאר תקופה מורכבת חברתית ופוליטית, אבל עם כבוד לנעורים, לנוסטלגיה והגעגועים לשנות ה-70 שהיו הרבה יותר תמימות. לדוגמה, אחת הסצנות המרכזיות בסרט לא הייתה יכולה להתקיים היום בגלל הטלפונים הסלולריים. זהו סרט שכולו שיר אהבה לקולנוע שלפני עידן שוברי הקופות ואכן הסרט הזה מרגיש לעיתים כאילו הוא נוצר לפני 6 עשורים. הוא עדיין סוחף, אנרגטי, נועז ומהנה יותר מרוב הסרטים הנוצרים היום.
ליקריץ פיצה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4026/02/2023 00:00:37
3/10אייקון ציון
שיעמומון ארוך על מערכת יחסים בן נער מתבגר לבת 28. לא ברור למה, אבל בסרט שולבו קטעים אנטישמיים.
שם: איציק גורגיל: 4811/03/2022 13:27:30
6/10אייקון ציון
מאכזב ביותר! איזו בחורה בת 28 תתעניין בילד בן 15? ועוד שמנמן ומחוצ''קן.. ואם זה היה הפוך וגבר בן 28 היה מתאהב בילדה בת 15 וטוען שהיא מבוגרת לגילה ועצמאית וכולי? ומה הקטע עם "האף היהודי" שמוזכר בו הרבה פעמים? זו המצאה נאצית שמקבלת פה לגיטימציה. יהודי זה דת לא לאום, אתיופים רוסים ומרוקאים יכולים להיות יהודים והם נראים שונים לחלוטין.. בקיצור חבל על הזמן שלכם!
שם: ברקגיל: 4227/01/2022 10:04:57
8/10אייקון ציון
בהחלט מדובר בסרט מהנה וכיף לצפייה . השחקנים הראשיים טובים מאוד והכימיה מצויינת כך גם שאר השחקנים. הסרט מעלה חיוך feel good movie . לדעתי הסרט בהחלט שווה צפייה אך הביקורות שהיללו ושיבחו מאוד אותו די בצדק והציון של 10 או 5 כוכבים מעט מוגזמים כל אני סבור , זה טיפה יותר מדי. ציון 8.5 4 כוכבים
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט