סגור

סקס והעיר באפור: "אמילי בפריז" חוזרת לעונה שנייה

הלהיט של נטפליקס נראה כמו פרסומת ארוכה, שבינה לבין המציאות אין קשר. הסדרה אמורה להיות בונבון של שוקולטייר איכותי ליום סגריר, אבל היא יותר כמו סוכריית גומי עם הרבה צבעי מאכל שנתקעת בשיניים

שובה של “אמילי בפריז” היום (22 בדצמבר) לנטפליקס מעורר רטט של געגועים. כמה יופי, סטייל, רומנטיקה וחן. לפריז, הכוונה. המגיפה הפרידה בין פרנקופילים או סתם חובבי הבירה הצרפתית מרבעיה, גשריה, חנויותיה ובתי הקפה שלה. היא חסרה להם. ובסדרה האמריקאית־צרפתית הזאת כל אלה מוארים באור נגוהות; העיר בגרסה של היוצר דארן סטאר מפתה ומושכת. כל השאר: אמילי, לילי קולינס שמגלמת אותה, חבריה, עמיתיה לעבודה ומושאי האהבה שלה — פחות. אפילו הבגדים, האמורים להיות דמות בפני עצמן, לא מרגשים. אפילו מגוחכים.
העונה השנייה של “אמילי בפריז” או שמא “סקס והעיר באפור” שאכן חוזרת עכשיו במקביל לסדרת המשך ל“סקס והעיר הגדולה” (או שמא “קארי בניו יורק”) — גם היא של סטאר — עושה חסד עם הוותיקה: לסדרה הניו־יורקית בגרסתה החדשה לפחות יש עבר מעניין, ויש בה גם איזה רמז לאותנטיות, ניסיון לספר סיפור אחר. “אמילי בפריז”, לעומתה, נדמית כמו פרסומת ארוכה לסגנון חיים שקיים רק על המסך. היא אמורה להיות בונבון של שוקולטייר איכותי ליום סגריר, אבל היא יותר כמו סוכריית גומי עם הרבה צבעי מאכל שנתקעת בשיניים.
האמריקאית בפריז שהגיעה בעונה הקודמת למשרד פרסום פריזאי כדי להצעיר ולחבר אותו לרשתות החברתיות, עדיין לא מצליחה לומר משפט שלם בצרפתית אבל התפיסה שלה את הצרפתים כאנשים עם יחס רופף למושג המונוגמיה, חיבה לעישון ואנטיפתיות — דווקא נותרה בעינה. אחרי לילה סוער עם השכן היפהפה, השף גבריאל, היא קמה לבוקר שבו היא מתמודדת עם הבגידה בחברתה הטובה קאמי, בת הזוג לשעבר של גבריאל, ועם ההחלטה של אותו שף להישאר בפריז. החלטה שלא תאפשר לה לנפנף את כל החוויה כאירוע חד פעמי. המשולש הרומנטי מסתבך כאשר נכנס עוד בחור לתמונה, שמו אלפי, ואותו מכירה אמילי בלימודי הצרפתית שלה.
1 צפייה בגלריה
פנאי אמילי בפריז סדרה
פנאי אמילי בפריז סדרה
מתוך העונה החדשה של "אמילי בפריז". הגיבורה עדיין לא יודעת צרפתית ומחזיקה באותן דעות קדומות על הצרפתים
(צילום: NETFLIX)
בעונה זו העוקבים של אמילי ברשתות מתרבים, זה פותח לה דלתות. היחסים עם העובדים בעבודה טעונים ומסע פרסומי סקסיסטי גורם למחלוקת.
הסדרה, בהיותה כמו פרסומת שאפשר לזרז עם השלט־רחוק, או לבהות בה מבלי משים, יכולה להצליח בשנית. הן כך קרה בעונה הראשונה — לפי נתוני נטפליקס 58 מיליון משקי בית צפו בסדרה בחודש הראשון לעלייתה. היא היתה בעשירייה הראשונה של הסדרות הנצפות ביותר במשך זמן רב במדינות רבות. בבריטניה, למשל, נשארה בעשירייה הזאת במשך 40 שבועות ברציפות. האם תשמור על מעמד זה גם בעונה השנייה? יכול להיות. יש לה מספיק מעריצות, ולא שקשה לצפות בה, להיפך היא עוברת על המסך בלי קושי, ושוב השמים סגורים — ובאין דרך אחרת, גם זו האופציה לבקר בפריז.