מישהו יאהב מישהו ביקורת סרט

All Eyes Off Me Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "מישהו יאהב מישהו":
"הדס בן ארויה היא העתיד של הקולנוע הישראלי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר All Eyes Off Me
משחק אלישבע וייל, לייב לב לוין, הדר כץ, יואב הייט במאי/ת הדס בן ארויה  
דרמה
ביקורת סרט למישהו יאהב מישהו מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"בועט ומהפנט"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע44.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די37.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות18.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לסרטה הראשון של הדס בן ארויה, "אנשים שהם לא אני", לא לגמרי התחברתי. הסרט שהציג את הבמאית כבחורה תל אביבית המחפשת אהבה היה נדמה לי כניסיון בוסרי להציג דור צעיר ששואל שאלות ובעיקר כמה לאהבה בלתי מושגת. כבר אז ציינתי כי בן ארויה היא הבטחה גדולה שאני מחכה שתתממש. אחרי צפייה בסרטה החדש "מישהו יאהב מישהו" אני שמח מאוד לומר כי ההבטחה התממשה וארויה היא היום לדעתי בין יוצרות הקולנוע המוכשרות בישראל.הסרט המחולק לשלושה פרקים עוסק באבישג, בחורה הגרה בתל אביב, שעובדת כדוג-ווקרית למחייתה. בין מסיבות ליליות לסקס עם החבר שלה, אבישג עסוקה בחיפוש תמידי אחרי אהבה ובעיקר מנסה לברוח מהבדידות שעוטפת אותה גם כשהיא בחברה מרובת אנשים.
את אבישג מגלה אלישבע וייל הנהדרת, שיש בה את הדבר החמקמק הזה הנקרא כוכבות. וייל משחקת בסרט כאילו חייה תלויים בדמותה. היא חושפת בפני הצופה את גופה ואת נפשה המיוסרת ואי אפשר שלא לחבב את אבישג, את אותה נשמה אבודה שרק רוצה חום ואהבה (החלק השלישי והטוב ביותר בסרט מדגים עד כמה היא חשה בודדה).בן ארויה מצלמת את מערכת היחסים בין אבישג לחברה מקס (לייב לב לוין המשכנע), ובמיוחד את סצנות המין ביניהם, ביד אמן של במאית מנוסה וותיקה. אבישג היא אדם שאינו יכול להרגיש דבר. חושיה קהו מרב הגירויים שהיא ובני דורה חשופים אליהם -והיא מאוד רוצה להרגיש משהו. לכן היא מבקשת בסצנה קורעת לב מבן זוגה שיסטור לה שוב ושוב, במהלך קיום יחסי המין ביניהם.
אין אנו יודעים דבר על אבישג, וזה לא משנה בכלל. הגיבורה היא משל לכל אותם צעירים המחפשים נואשות קשר אנושי בעולם דיגיטלי וסינתטי שבו כולם עולזים ושמחים באינסטגרם, אך המציאות היא מורכבת הרבה יותר. בחלקו אחרון של הסרט, ולטעמי הטוב ביותר, פוגשת אבישג את בעל הכלבה שעליה היא שומרת. הוא מבוגר ממנה בכמה שנים טובות, בעל כרס ואינו נראה הדון-ז'ואן המצוי. אבל לאבישג זה לא משנה, העיקר שהיא תזכה לאיזו חום אנושי שיציל אותה מהתופת שבה היא מדמה שהיא חיה. יואב הייט בתפקיד אמיץ ומשכנע כבעל הבית מגדל הדבורים שמתייחס לאבישג יותר כאל בתו מאשר כאל מאהבת בפוטנציה. בן ארויה משתמשת בתבונה בטלפון החכם של הגיבורה, שנדמה והוא ממש איבר מגופה, ושוב מוצגת הדואליות הבעייתית בין חייה של הגיבורה לבין העולם הווירטואלי שהיא נמצאת בו לא מעט."מישהו יאהב מישהו" הוא מחקר נוקב בחיפוש אחר אינטימיות, כזו שמין וסמים אינם מצליחים להיות לתחליף לה. זהו סרט בוגר ומרגש המצליח לתפוס היטב דור שלם של צעירים המחפשים משמעות. האם אכן בסופו של דבר מישהו יאהב את אבישג? האם היא תצליח לאהוב מישהו באמת? כך או אחרת, מה שבטוח הוא שאני מחכה בקוצר רוח לסרט הבא של בן ארויה.
מישהו יאהב מישהו - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איתןגיל: 6823/12/2021 18:24:22
5/10אייקון ציון
סרט איטי ומשעמם. כן יש גם צעירים כאלה שמחפשים את עצמם. ויש גם יותר מגובשים עם עצמם.
שם: גדגיל: 6018/12/2021 20:33:59
1/10אייקון ציון
סרט משעמם בזבוז זמן מוחלט
שם: אמיר רגיל: 3416/12/2021 14:11:38
10/10אייקון ציון
סרט מצוין, שונה ומיוחד. אהבתי את המשחק של השחקנית הראשית, מלא ניואנסים ורגש. הזכיר לי מישהי שאני מכיר. ממליץ לצפות בו, משאיר הרבה מחשבות בראש. סרט נועז, לקחת בחשבון.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט