"המורה" – ביקורת: הדיאלוגים אותנטים אבל ההתרחשויות לא מעניינות

"המורה". קייט מארה, ניק רובינסון.

"המורה". קייט מארה, ניק רובינסון.

"המורה", אשר עלתה השבוע לשידור ב"הוט", היא סדרת דרמה הכוללת עשרה פרקים – באורך לא אופייני של כ-25 דקות – ומהווה, למעשה, רימייק לסרט באותו שם, שגם הוא נכתב, בוים והופק על ידי חנה פידל, יוצרת הסדרה.

העלילה עוסקת בקלייר (קייט מארה), מורה בבית ספר באוסטין, טקסס, שמפתחת קשר רומנטי עם אחד מתלמידיה וצריכה כמובן להסתיר את העניין מבעלה, מאחיה השוטר, ומשאר הדמויות שמאכלסות את הסדרה.

לאחר צפיה ב-2 הפרקים הראשונים, ניכר כי הסבטקסט עוסק בנעורים מול זיקנה והיחס של הדמויות השונות אליהם, ותמה זו באה לידי ביטוי מרכזי כשקלייר, בשנות ה-30 לחייה, לא מסופקת מיחסיה עם בעלה, מאט, ומוצאת ריגוש ברומן האסור עם אריק הקטין (ניק רובינסון, "עולם היורה"), שגילו כמחצית מגילה; והוא מצידו, מרגיש בוגר לגילו, לא מוצא עניין בעיסוקים טיפוסיים לבני נוער ומעדיף לבלות את זמנו עם מישהי שהייתה יכולה להיות אימו.

"המורה". ניק רובינסון, קייט מארה.

"המורה". ניק רובינסון, קייט מארה.

בעוד שהדיאלוגים אותנטים ואמינים, והבימוי מאופק למדי, הסדרה לא מצליחה להתרומם ולעניין באמת, בגלל כמה וכמה סיבות. ראשית כל, העלילה סובלת מחוסר אמינות בולט, שבא לידי ביטוי באופן שבו קלייר ואריק מתנהלים. הם מסתובבים ביחד וגם נוסעים במכוניתה לקמפוס של אוניברסיטת טקסס, שם לומד אחד מחבריו של אריק, ואפילו לא נראים מובכים או מוטרדים כאשר הם נצפים ביחד.

בסצינה נוספת, המשטרה מתפרצת לבית של אחד מחבריו של אריק, שבו מתקיימת מסיבת אלכוהול והנערים נאלצים לעבור בדיקת ינשוף ולהיענש בשל צריכת אלכוהול אסורה – סצינה מופרכת שספק אם יש לה תקדים במציאות וכל כולה נועדה לגרום לכך שאריק יפגש עם אחיה השוטר של קלייר ויצטרך לבקש ממנו שיתקשר אליה על מנת שהיא תוכל להסיעו לביתו. סיטואציה שכמובן מקדמת את היחסים בינהם.

"המורה". שיין הארפר, ניק רובינסון.

"המורה". שיין הארפר, ניק רובינסון.

בעיה נוספת היא שניתן לצפות חלק גדול מהמהלכים מראש בשל שימוש לא חכם באמצעי המבע או בגלל כתיבה רשלנית. כך, למשל, בתחילת הפרק הראשון לא הופתעתי כאשר קלייר גונבת שפתון מחנות הכלבו, כי הסצנה עוצבה באופן כזה שהיה די ברור שזה מה שעומד להתרחש, גם אם אנחנו לא יודעים עדיין שום דבר על הדמות ומניעיה.

מעבר לכך, ישנו שימוש תמוה למדי ומיותר בגימיק של חציית המסך לשניים בכל פעם שמישהו משתמש בסמארטפון שלו וכך אנחנו רואים בצד ימין את הדמות שמשתמשת בטלפון ובצד שמאל את מה שהיא רואה בטלפון שלה. אולי מדובר בנסיון להיראות מקורי בדרך מלאכותית ומנג'סת.

בשורה התחתונה, די השתעממתי ולא חשתי שהסדרה הזאת מחדשת משהו בנושא הכל כך נפוץ של מערכת יחסים אסורה בין בגיר לקטין.

דירוג: ★★½☆☆

הביקורת מבוססת על שני הפרקים הראשונים.

המורה (ארה"ב, 2020)
יצירה: האנה פידל | משחק: קייט מארהניק רובינסוןאשלי זוקרמןריה קילסטדטשיין הארפר | מוסיקה מקורית: קיגן ד'וויט
שידור: החל מה-06.02.2022 בימי ראשון, בשעה 20:45 ב-HOT3. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?