וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדרה "ילדים ביער" מסתפקת בלהיות מותחן מצוין

עודכן לאחרונה: 10.2.2022 / 23:45

סדרת המתח של יס פועלת במוסכמות הז'אנר המוכרות. פיתולי העלילה לעתים מוגזמים, הדיאלוגים מעט מופרכים, השוטרים הם סופר גיבורים עם יכולות טכניות מדהימות והרעים הם נבלי על וכן הלאה. אבל יותר מכל, הקצב של "ילדים ביער" סוחף, קל להתמסר אליה ולהחזיק אצבעות לגיבורים

טריילר לסדרה "ילדים ביער"/yes

נטפליקס מלאה בהם: בלשים נחושים אך מתוסבכים שלא כל כך משחקים לפי הכללים, במרדף אחרי פושעים סדרתיים שעומדים מעשי אלימות מחרידים - בדרך כלל ליד יער. בישראל הקטנה והמדברית אין יותר מדי יערות צפופים ואפלוליים שמזמינים סיפורי אימה, ומזימות רצח ואלימות בהיקף נרחב כמעט ולא מתרחשות פה - אבל גם כאן הולכת ומתפתחת תעשיית סדרות משטרה אינטנסיביות, שמשתפרת ומתמקצעת מפעם לפעם.

הגל הזה, שכולל סדרות כמו "פמת"א", "תיק נעדר", "מנאייכ", "בלקספייס" ו"השוטרים" - סדרות מלנכוליות שהציפו ריקבון חברתי ומערכתי והליכה של חוקרים על הקו האפור בין החוקי ללא-חוקי, מגיע לשיאו עם הסדרה החדשה "ילדים ביער", שמתחילה היום (חמישי) ביס. היא קיצונית יותר, אפלה ומבהילה יותר, ומה אתם יודעים - כמו שמשתמע משמה, יש בה גם יער. בנטפליקס יעופו על זה.


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

ילדים ביער, יפתח קליין, נעמי לבוב. ורד אדיר,
על הקו האפור. יפתח קליין ונעמי לבוב, "ילדים ביער"/ורד אדיר

במוקד העלילה ניצב עמי (יפתח קליין המעולה), מפקד של צוות שוטרים החוקר פרשה מחרידה של סחר בינלאומי בתינוקות, שמתחילה בישראל וממשיכה אל ספרד. הרשת העבריינית מפתה נשים עניות לטוס לחו"ל, ללדת שם ולמסור את ילדיהן לאימוץ - רק כדי שהם יימכרו בדארקנט לגורמים מפוקפקים. כדי לתפוס את האחראים על חם, עמי מחליט לגייס סוכנת מפתיעה: חיה (דלית קהן, יוצרת הסדרה שגם ביימה לצד אילן עבודי), דרת רחוב תמהונית, שמוכנה לשתף פעולה בתנאי שהמשטרה תסייע לה למצוא את אחיה, שאומץ בנפרד ממנה ונעלם לפני שנים ארוכות.

הנחישות של עמי מחפה על חוסר תשומת הלב שלו ליקרים לו - אשתו השנייה (נעמי לבוב), שוטרת אף היא, שרק ילדה את בתם המשותפת ומרגישה בודדה בצריח; ובמיוחד בתו הבכורה והמנוכרת אליו, שהתמכרה לסמים ועובדת בזנות (לידור אדרי). בינתיים, בספרד - בצד השני של החקירה, מתנהלת עלילת מתח מקבילה, בה שוטרת נחושה חושפת, למרות חוסר גיבוי ממפקדיה השוביניסטיים, את השיטה המבעיתה של רשת הסחר, בזמן שהיא מחפשת פתרון לבנה שנמצא על הרצף האוטיסטי. העלילה, כפי שניתן להבין, עמוסה בקשרים סבוכים של הורים וילדים.

עוד בוואלה!

טיק טיק בום: "שעת אפס" של כאן 11 כורעת תחת העימות שבמרכזה

לכתבה המלאה
ילדים ביער, דלית קהן. ורד אדיר,
לא חסה על הצופים. דלית קהן, "ילדים ביער"/ורד אדיר

"ילדים ביער" לא מבזבזת זמן, וכבר מתחילתה היא רצופה כמעט מדי פרק בהתפתחויות דרמטיות בקצב מסחרר. היא לא חסה על צופיה וחובטת בהם עם פטיש בכל הכוח: היא מציגה עולם מכוער, אלים, שמלא באכזריות, ניצול ופסיכופתים קרי לב - דברים שאולי ניתן לראות בסדרות בלשיות מאירופה הקרה, אבל מקבלים ממשות מחרידה בעברית. זה לא כל כך קל לצפייה.

הסדרה פועלת לפי כל מוסכמות הז'אנר, וכך, פיתולי העלילה - השאפתנית, יש לומר - הם לעתים מוגזמים, הדיאלוגים מעט מופרכים והתגליות מטורפות, השוטרים הם סופר גיבורים עם יכולות טכניות מדהימות והרעים הם נבלי על, מוחות קרימינליים מהגיהנום. וכדרכן של סדרות כאלה - אם ראיתם מספיק מהן - העלילה גם צפויה למדי. לחובתה ייאמר שהיא לא טומנת בחובה עומק מיוחד או ניסיון להגיד משהו מורכב יותר על החברה הישראלית, להגנתה ייאמר שהיא גם לא ממש מתיימרת לעשות את זה, ומסתפקת בלהיות מותחן מצוין.

יותר מכל, הקצב של "ילדים ביער" סוחף את הצופים, וכך קל להתמסר אליה ולהחזיק אצבעות לגיבוריה מול התלאות. קהן, כדרת הרחוב המגויסת, עושה המון כמעט בלי לומר מילה, ומובילה יחד עם קליין גלריה של דמויות אובססיביות אך נוגעות ללב. המתח מרתק, ורק חבל שאי אפשר לתת בינג' אחד על כל העונה ולהגיע כבר אל הפתרון.

"ילדים ביער" לא תשנה את חייכם, כנראה, אבל היא אבן דרך בתעשיית הטלוויזיה הישראלית. אחרי דנית, גרמנית, צרפתית ואנגלית, עכשיו אפשר לצלול גם בעברית לתוך מותחן כל כך אפל, אפל כמו שיכול להיות כנראה רק ביער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully