נפתח באזהרה: "אחד מאיתנו משקר", שעלתה בסוף השבוע האחרון בנטפליקס הקרוב למקום מגוריכם, מבוססת על רב מכר של קארן מקמנוס ומהווה דוגמה מצוינת לסיטואציה שבה קריאה מוקדמת של הספר, גם אם מדובר בספר טיסות מנוסח בכישרון, לא בהכרח מהווה יתרון בבואכם לצפות בסדרה. אם כבר, ההפך הוא הנכון. בוגרי עלילת המתח של מקמנוס, שמתרחשת בתיכון אמריקני ועוסקת בפיצוח פרשיית רצח, ודאי יתאכזבו לגלות שבדרך למסך הקטן הספר האהוב עליהם עצר ביותר מדי תחנות ביניים, ועד שהגיע לתחנה הסופית הוא כבר נראה קצת אחרת. מעבר לשינוי המתבקש מהמעבר בין הפלטפורמות - הצגה שטחית יותר של הדמויות ותהליכים פחות הדרגתיים - "אחד מאיתנו משקר" ביצעה שינויים מהותיים בעלילה ובקצב חשיפת האינפורמציה והסודות של הדמויות, כולל בפיצוח הסופי, ומי שיגיע עם ציפיות מסוימות עלול להתאכזב.
אך אחרי שהציפיות הונמכו תוכלו ליהנות ממה ש"אחד מאיתנו משקר" מציעה - מעין פיוז'ן טלוויזיוני בין ז'אנרים שמערבב קצת מכל דבר ומרגיש בו זמנית כמו קלישאה שכבר צפיתם בה באינספור גרסאות, אבל כזאת שקלה לעיכול כבינג' לא מזיק שאינו מרוקן אונות. זה מתחיל כקריצה ל"מועדון ארוחת הבוקר" של ג'ון יוז (עם סצנת ריתוק מוכרת להפליא) ול"אחת שיודעת", אבל בהמשך העלילה משנה כיוון והופכת לשילוב בין אימה לנרטיב ה"מי עשה את זה", בעודה מנסה לפתור את חקירת הרצח של סיימון, תלמיד מעט מיזנטרופ, שארבעה תלמידים הם החשודים העיקריים במותו.
2 צפייה בגלריה
מתוך "אחד מאיתנו משקר"
מתוך "אחד מאיתנו משקר"
משאירה אתכם מול המסך. מתוך "אחד מאיתנו משקר"
(צילום: Peacock)
אתם מכירים את כל הדמויות: הבלונדינית היפה עם החבר הספורטאי; הילד הרע, החכם והרגיש שהתדרדר למסלול עבריינות משום שהמשפחה שלו הרוסה; הספורטאי שמסתיר את הנטייה המינית שלו; והחנונית שנאלצת להתמודד עם החיים עצמם. התיכון האמריקני הוא אותו תיכון שלמדתם להכיר ולאהוב, וכולל לוקרים, ארוחות במזנון, מקובלים ומקובלים פחות ומורים שנעים בין חנפנות לתלמידים לנוקשות ארכאית. אבל למרות מה שעלול להתקבל כעוד דקלום לעוס של הז'אנר, "אחד מאיתנו משקר" נהנית מעלילת מתח קצבית ומפוזרת בחוכמה, מהסוג שמספק לכם בדיוק את האינפורמציה הנחוצה כדי שתמיד תהיו נטולי מושג, אך גם תישארו מול המסך. לכולם יש מניע, כולם חשודים וכולם חפים מפשע.
העובדה שכל הסיפור מתרחש בתיכון היא יתרון לכל מי שאוהב את הדרמה שלו עם קצת נעורים בצד, ומאפשרת לדמויות להתקרב אחת לשנייה מתוקף היותן מעורבות באותה פרשייה ונחשדות באותו הפשע. אבל "אחד מאיתנו משקר" לא מתיימרת להיות משהו מעבר לכך - לא תמצאו פה אמירה נשכנית או מקוריות מענגת כמו "חינוך מיני" או "אמת או חובה" של נטפליקס, שמשחקות באותו המגרש. הסדרה הזאת פה בשביל חקירת הרצח וכל מה שמתרחש מסביב משרת אותה.
2 צפייה בגלריה
מתוך "אחד מאיתנו משקר"
מתוך "אחד מאיתנו משקר"
לא מתיימרת להיות משהו מעבר לדרמת רצח עם קצת נעורים בצד. מתוך "אחד מאיתנו משקר"
(צילום: Peacock)
"אחד מאיתנו משקר" עלתה לראשונה באוקטובר האחרון בפיקוק, שירות הסטרימינג של רשת NBC, ולאחר שכל שמונת הפרקים שודרו, במהלך מפתיע של שיתוף פעולה בין חברות סטרימינג מתחרות, היא עלתה כאמור גם בנטפליקס הבינלאומית - כלומר בכל המדינות שנטפליקס נוכחת בהן למעט ארצות הברית (ואוסטרליה וקנדה במקרה הזה, שם נמכרו הזכויות לרשתות אחרות). היא מותגה כסדרת מקור של נטפליקס ובאנגליה (כמו בישראל) אף מצאה את עצמה כבר בעשר הסדרות הנצפות ביותר. עם עונה שנייה שכבר הוכרזה בינואר האחרון ושתזכה ככל הנראה גם היא לשיתוף הפעולה בין פיקוק לנטפליקס, אפשר רק לקוות שגם בהמשך היא תנפיק את אותו גילטי פלז'ר סביר אך יעיל.