מעבר לקאסט והצוות, סביר להניח שמעט מאוד אנשים חיכו ל"האפטר פארטי", קומדיית הרצח החדשה של אפל TV פלוס - אבל כותב שורות אלה בהחלט היה אחד מהם. שילוב בין שני ז'אנרים שכמעט ולא משתלבים, עלילת whodunit, מבנה עם גימיק וקאסט למיטיבי לכת טלוויזיוניים: זה כל מה שצריך בשביל לקנות אותי. לכן גם לא הצלחתי להתאפק וצפיתי בה חודשיים לפני עלייתה, כשהופצה למבקרי הטלוויזיה עוד בסוף בחודש נובמבר. לא ברור למה מיהרתי.

"האפטר פארטי" היא הכלאה בין הסדרה הנשכחת "חברים מהקולג'" לבין המותחן האנדרייטד "שמונה צדדים לאמת". קבוצת בני 30 ומשהו, כולם עם חיים וצרות משלהם, מגיעה לפגישת המחזור ומסיימת אותה כשאחד מהם - זביאר (דייב פרנקו), אאוטסיידר שהפך לכוכב מהגדולים בעולם - מת. הבלשית דאנר (טיפאני האדיש) מתייצבת בזירה כדי לחקור את כל הבליינים הבוגרים, כשמדי פרק אנחנו נחשפים לגרסה אחרת של אותו הערב, ולפרטים שלא נחשפו קודם לכן.

כל פרק בסדרה מוקדש לגרסה אחרת, נקרא על שם המקור שלה - וגם עשוי וערוך לפי ז'אנר קולנועי שונה. כשברט (אייק ברינהולץ) מספר על הזכרונות שלו מהערב, אנחנו חוזרים אחורה בזמן וחוזים בפגישת המחזור דרך פילטר של "מהיר ועצבני", או סרט מרוצים גנרי אחרים. אצל יאספר (בן שוורץ) הססגוני מדובר במחזמר, אצל צ'לסי (אילנה גלייזר) השתיינית זה מותחן פסיכולוגי, ואצל זואי (זואי צ'או) זה בכלל סרט אנימציה, שהוא המצטיין מבין הפרקים. בפורמט הזה טמונה הבטחה גדולה, כזו שיכולה להכניס קצת חיים בעוד עלילת רצח לעוסה, אבל היא לא מנוצלת במלואה.

כמותחן, "האפטר פארטי" ממש לא מותחת - יש בה תעלומות, רק שאין בהן שום דבר שמעורר ציפייה או עניין. וכקומדיה, היא לא ממש מצחיקה. אפשר למצוא שם כמה שחקנים טובים ובדיחות מקוריות (כמו כתבת שנקראת "ווינדה דלרוזה"), אבל גם גימיקים שראינו המון פעמים בעבר (הבחור המוזר שאיש לא זוכר את השם שלו). כשב"רק רציחות בבניין" ניסו ללכת על השילוב הזה לא מזמן, זה עבד בעיקר בזכות השפה הייחודית והדינמיקה של הכוכבים שלה. ולמרות שאפשר למצוא כאן שחקנים מ"Veep", "המקום הטוב", "מחלקת גנים ונוף" ו"ברוד סיטי", רובם לא מתקרבים ליכולות שהפגינו בעבר. 

כל החשודים הפוטנציאליים של "האפטר פארטי" עסוקים בעצמם ובחייהם במקום בקורבן, בדיוק כמו שהסדרה עצמה מתמסרת לצורה (שלא מנוצלת במלואה) על חשבון העלילה. למגרעות האלה אפשר להוסיף פרק פתיחה רע מאוד, ואת העובדה שהאדיש (אולי המשתתפת עם הכי הרבה זמן מסך כאן, לצד סאם ריצ'רדסון) היא פשוט לא שחקנית טובה - ולהתמודד עם תובנה די מדכדכת: מישהו חשב על קונספט מושלם, ופחות או יותר זרק אותו לפח. הפרק השמיני והאחרון של "האפטר פארטי", זה שיפתור את כל התעלומה, יופץ למבקרים במקביל לסיום העונה. גם אם אחזור אליו, זה יהיה בלי שום ציפייה שהייתה לי בהתחלה.