אמא קטנה ביקורת סרט

Petite Maman Movie Review

תמונת כתבליטן לשינר על "אמא קטנה":
"סרטה החדש של סיאמה הוא יצירה חכמה, פשוטה ועדינה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Petite Maman
משחק ג'וזפין סאנס, גבריאל סאנס, נינה מאוריס, סטפן ורופן במאי/ת סלין סיאמה  
זר
ביקורת סרט לאמא קטנה מאת ליטן לשינר | כתבת קולנוע, טלוויזיה ורכילות
ציון המבקר
"סיפור מהאגדות"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע78.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די14.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
המושג קסם קולנועי בא לידי ביטוי ב-72 הדקות של סרטה החדש של הבמאית והתסריטאית סלין סיאמה. הסרט נפתח בקלוז-אפ על קשישה שמנסה להיזכר בתשבץ שהופך לחשיפה של ידה של נלי, הילדה הקטנה שיושבת לצדה ופותרת איתה את התשבץ. התחבולה הקטנה הזו היא רק הראשונה ברצף של שורת תחבולות חכמות שממלאות את סרטה של הבמאית בת ה-43. אחרי ההצלחה המסחררת של סרטה הקודם "דיוקן של נערה עולה באש" מציגה סיאמה את סרטה החדש והמרגש "אימא קטנה", ששומר על האופי שלה כבמאית אך הפעם מאפשר לה לבחון נושאים אוניברסליים תחת זכוכית מגדלת וחממה פורייה יותר בדמויות של ילדות קטנות.לאחר מות סבתה, נוסעת נלי בת ה-8 יחד עם אמה, מריון ואביה, לבית של הסבתא על מנת לארוז אותו. במהלך הביקור, היא יוצאת לשחק ביער בו גדלה האם ופוגשת בחברה חדשה עם שם זהה לשל אמה - מריון. כפי שיתברר בהמשך הסרט, דמותה של מריון הצעירה היא אמא של נלי בצעירותה שגרה באותו מקום עם אמה (הסבתא). בסיפור שמרגיש כמו אגדה אנחנו לא יודעים אם הכל מדומיין, חלום או מציאות אבל זה גם לא משנה לנו כצופים את האופן בו היוצרת המוכשרת רוצה שנחשוב. כי גם ברגע שהנושא נחשף, במקום להדגיש את התדהמה ואת חוסר ההיגיון שבדבר, בוחרת סיאמה להתמקד בגיבורות שממשיכות לבלות יחד.
בדומה לדפוס שקיים בכל הסרטים של הבמאית הצרפתיה, גם "אימא קטנה" מתעסק בהתבגרות מנקודת מבט נשית. במקרה הזה קצת יותר צעירה ממה שהורגלנו. סיאמה נענית לאתגר שבליהוק שתי ילדות קטנות. והיא מצליחה להביא למסך את התמימות והסקרנות שבילדות. היא מצליחה להביא לידי ביטוי רעיונות גדולים כמו הקשר בין הורים וילדים וסמליות שבפרידות לאורך כל 72 הדקות המהפנטות. היא יוצרת השוואות חכמות בין מערכות היחסים של נלי למריון הבוגרת ונלי ומריון הצעירה שמייצגת את הקשר שהייתה רוצה שיהיה לה עם אמה.לפני מספר חודשים התקיימה בסינמטק תל אביב כיתת אמן של הבמאית החשובה בו סיפרה על תהליך היצירה של סרטה החדש: "אם את רוצה לשים סירת גומי מתנפחת בסרט שלך תעשי את זה. אבל כדאי מאוד שתהיי מוכנה לענות על כל השאלות שחובבי הקולנוע ישאלו אחר כך בפודקאסטים" התבדחה אז, אבל במבט לאחור המשפט הזה מסכם את הגאונות שלה כבמאית, תסריטאית ויוצרת כפי שהיא באה לידי ביטוי ב"אימא קטנה".
סיאמה עושה הכל לפי החוקים, יודעת מי הקהל שלה ועדיין מצליחה להביא את האישיות שלה לתוך תהליך היצירה. היא מאוד צנועה ופשוטה כבמאית, מאוד קנאית למה שהיא עושה וזה מורגש בכל בחירה מהליהוק עד רמת עיצוב הלוקיישן, בחירת התלבושות ותנועת המצלמה.72 דקות זה כל מה שסלין סיאמה הייתה צריכה כדי ליצור את אחד מהסרטים הכי חמים ושובי לב בשנים האחרונות. המקום שלה כתסריטאית מורגש לחלוטין בכל דיאלוג שמשתלב עם בימוי מבריק ולא מתאמץ. היא מצליחה ליצור יצירה עדינה ולא כבדה בפשטות מצטיינת אך עדיין מלאה בדייקנות. היא מביאה למסך קסם, עם יצירה עדינה ומרגשת וטוויסט מאוד מיוחד. "אימא קטנה" יגרום לצופים להתחיל לחשוב על טיב היחסים עם האימהות שלהם ועל האחריות של הורה כלפי ילדיו, וגם להפך.
אמא קטנה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4002/01/2023 19:15:08
6/10אייקון ציון
הסרט קצר ובכל זאת יש בו לא מעט רגעים נמרחים. העלילה נחמדה, חלקים בסרט מעט קריפיים.
שם: הודגיל: 2819/03/2022 19:52:21
10/10אייקון ציון
סרט פנטזיה אנושית קסומה עדינה ומרתקת זה פשוט אחד למיליון עם התסריט הנהדר כל כך ציפיתי לראות את הסרט והייתה לי קצת התלבטות אבל בזכות טבלת המבקרים והביקורות הטובות אני נאלץ להסכים איתם סלין שיאמה במאית מפתיעה פמיניסטית שעושה כבוד למדינת צרפת למרות שלא ראיתי את הסרט שלה שהיא ביימה הנקרא "דיוקן של נערה עולה באש" אבל היא ביימה מצויין כל הכבוד יוצא מן הכלל! מזכיר קצת את הסרט "שישי הפוך" אבל רק בלי ההתחלפויות בין האם לבתה רק הצעירות של האימא בילדותה עולה על כל דימיון בגיל של בתה בקיצור זה מרתק!
שם: רחלי זיגלרגיל: 7015/03/2022 21:33:11
7/10אייקון ציון
באתי לסרט עם ציפיות רבות אחרי הביקורות המהללות מאוד ולא הרגשתי התעלות רבה.הסרט אמנם קצר,אך איטי ולא תמיד לגמרי נהיר למה התכוונה הבמאית העולה.משחק יפה של הצעירות ויש לעקוב היטב אחרי העלילה הפתלתלה.
קישורים
חץ אמא קטנה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט