אדומה אש ביקורת סרט

Turning Red Movie Review

תמונת כתבמיכל ליבר רונן על "אדומה אש":
"חדשני ומשעשע, עם שירים קליטים ואנימציה מרהיבה - לא צריך יותר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Turning Red
דיבוב סנדרה או, רוזלי צ’יאנג במאי/ת דומי שי  
אנימציה
ביקורת סרט לאדומה אש מאת מיכל ליבר רונן | כתבת קולנוע
ציון המבקר
"עכשווי ומרענן"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע27.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די67.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
נראה שרוח של שינויים נושבת באולפני דיסני ופיקסאר. אם בעבר הדמויות הנשיות היו מתוקות, רזות, תלותיות ויפות כדוגמת שלגיה, סינדרלה ובל מ"היפה והחיה", בסרטים האחרונים מתחילה מגמה של דמויות נשיות שונות, שמשקפות את רוח התקופה העכשווית. גם בסרטם הקודם, "אנקאנטו" וגם בסרט הנוכחי, "אדומה אש", הגיבורות הנשיות בעלות מראה ממושקף ועגלגל, חכמות ובטוחות בעצמן ומשקפות את דמות הנערה העצמאית של המאה ה-21. בנוסף שני סרטים אלה מציגים את עולמם של המהגרים – קו שונה מאוד ממה שהציגו דיסני ופיקסאר עד כה. ב"אנקאנטו" הצופים מתוודעים לחייה של משפחה לטינית וכעת מכירים הצופים משפחה סינית ולמדים על התרבות ומנהגיה. בהחלט שינוי מרענן ומתבקש.הפעם אולפני דיסני-פיקסאר לוקחים את הצופים לטורונטו, קנדה ומתמקדים בסיפורה של משפחת מהגרים סינית. גיבורת הסרט היא בת המהגרים, ילדה בת 13 בשם מיי. היא ילדה חכמה, חרוצה, שמצייתת להוריה ואינה ממרה את פיהם. היא מגיעה כל יום לאחר בית הספר ועוזרת להם לתחזק מקדש שהוא חלק ממסורת עתיקת שנים. גם אם זה אומר לוותר על רצונותיה האישיים ועל בילוי זמן עם חברותיה. מיי חיה את חייה על מי מנוחות עד שאפיזודה מביכה בה מעורבת אמה גורמת לה להתרגשות יתר. השילוב של ההתרגשות יחד עם פרץ הרגשות של גיל ההתבגרות גורמים לה להפוך לפנדה אדומה גדולה. המהפך קורה כשמתרגשים מדי, מה שאופייני לגיל ההתבגרות ולא ניתן לשלוט בכך.
מהפך זה מביא את מיי לגלות כי זהו סוד משפחתי שכל נשות המשפחה יודעות עליו וחוו אותו. מדובר ברוח קדומה שמטרתה הייתה להגן על המשפחה. אך עם השנים והמעבר לעיר היא הפכה למטרד שניתן לתקנו עם טקס בליל ירח אדום. זה אומר מבחינת מיי לחיות חודש ימים כלואה בגוף הפנדה האדומה עד הטקס. בתחילה הפנדה האדומה גורמת למיי לבושה ועצב. היא מתחבאת מכל העולם כדי שלא יראה אותה הופכת אליה. אך עם הזמן היא מתרגלת אליה, משתפת את חברותיה בסוד ואף משתנה כתוצאה מכך. מילדה צייתנית היא מתחילה לשמור סודות מהוריה ולראשונה בחייה ליהנות מהמצב החדש. אך מה יקרה כשהסודות יתגלו? מה יקרה עם הפנדה האדומה? האם היא תיעלם או תהיה חלק ממיי? מכיוון שגם הפעם הדגש הוא על תרבות המהגרים, על התסריט הופקדו תסריטאיות הסרט "אנקאנטו": דומי שי וג'וליה צ'ו. והפעם, בניגוד ל"אנקאנטו" ניתן לאחת הכותבות, דומי שי, שזכתה באוסקר על הסרט הקצר "באו" שעסק גם הוא בדמויות מזרח אסייתיות, גם הגה הבימוי והיא מוכיחה ששני הכובעים הולמים את ראשה.
התסריט מעניין, מקורי ושנון. באופן לא אופייני לסרט מצויר הוא מנסה להעביר את הרגשות העזים של נערה מתבגרת וגילוייה את בני המין השני. ההחלטה להביא זאת נועזת ומאידך היא חדשנית ופותחת פתח לסיפורים חדשים ומעניינים לעלות בעתיד. גם החשיפה לתרבות הסינית גורמת לצופים לתובנות על הערכים החשובים שמעלה הסרט ועד כמה חשוב ליישמם בחיי היום, יום. יחד עם זאת הסצנה בה מיי מציירת נער עם גוף של דג ומזה דברים מתנפחים מעבר לכל פרופורציה מיותרת ולא מובנת.הבימוי קצבי ומרגש ומשתלב נהדר עם האנימציה הנפלאה ועם הלהיטים שנכתבו והולחנו על ידי בילי אייליש ופיניאס אוקונל. הליהוק בגרסה העברית המדובבת מצוין. משי קליינשטיין שמגלמת את מיי מאוד אמינה, חביבה ומרגשת ושירתה הערבה מהווה התאמה ווקאלית מושלמת לדמותה של מיי. שירלי לילו מצוינת כאמה של מיי, מינג. את ג'ין, אביה השקט והנחמד של מגלם גלעד קלטר בתפקיד קטן שנחרת בתודעה."אדומה אש" הוא סרט מרגש, משעשע ובעל מסרים חשובים על כבוד, יושר, קבלת שינויים וכל זאת עם האנימציה המרהיבה של דיסני ופיקסאר. הנאה מובטחת לילדים מגיל 8 ומעלה (חלק מהתכנים על התאהבות פחות רלוונטיים לילדים בגיל צעיר, שעשויים להשתעמם). להורים שמגיעים לצפות בסרט – כדאי לאמץ את המשפט שנאמר "לכל אחד מאתנו יש צדדים רעים, אבל הפתרון הוא לפנות להם מקום ולחיות איתם". תובנה נכונה שתסייע לצלוח את גיל ההתבגרות של ילדיכם.
אדומה אש - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איציק גורגיל: 4819/03/2022 21:23:47
8/10אייקון ציון
סרט התבגרות מהנה ותוסס. הורים מלחיצים תמיד מצחיקים כל עוד הם לא אנחנו. האנימציה לא פחות מטופ, הרעיון מיוחד ובכלל הגיע הזמן לסרט על בנות שמדברים על בנים ולא ההיפך, וגם בנות שלא נראות כמו ברביות. והמוסר השכל פה שכל אחד צריך לאמץ את הייחודיות שלו ולחיות בשלום עם הגוף שלו.
קישורים
חץ אדומה אש (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אנימציה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט