אימהות מקבילות ביקורת סרט

Parallel Mothers Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אימהות מקבילות":
"מסרים מורכבים וחשובים בעלילת טלנובלה צבעונית "
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Parallel Mothers
משחק פנלופה קרוז, מילנה סמיט, ישראל אלחאלדה במאי/ת פדרו אלמודובר  
זר
ביקורת סרט לאימהות מקבילות מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קרוז מעולה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע84.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די14.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות1.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סמכו על הגאון הספרדי פדרו אלמודובר, שהוא מסוגל לקחת עלילה בלתי הגיונית לחלוטין שלא תבייש את הטלנובלות הכי פרועות שנוצרו במקסיקו או ארגנטינה, ולהפוך אותה בעזרת תסריט שנון ודמויות מורכבות לאמינה. הוא אף מצליח ליצוק לתוכה מסרים פוליטיים ופילוסופים חשובים ולחקור את ההיסטוריה האלימה של ספרד שהופכים את הסרט ליצירה מורכבת. כל זה קורה בסרטו החדש "אימהות מקבילות" המבוסס על תסריט מקורי של האוטר הספרדי, שממשיך לשמר את סגנונו הקולנועי הייחודי ולספק לקהל אוהבי הקולנוע ומעריציו עוד יצירה קולנועית מרשימה ובלתי נשכחת עמוסת צבעים, דמויות נשיות שיכנסו ישירות לפנתיאון והמון, אבל המון רגשות. פנלופה קרוז, שזכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל ונציה האחרון על התפקיד הנפלא שלה בסרט זה ואף הייתה מועמדת לאוסקר, מגלמת את ג'ניס, צלמת סטילס מקצועית שעובדת בתחום הפרסום ומצלמת לפי דרישה דוגמנים ודוגמניות או מוצרי צריכה מעוצבים להפליא. אחד האנשים אותם היא מצלמת הוא פתולוג מפורסם החוקר את הרציחות שהתרחשו בזמן מלחמת האזרחים בספרד והתקופה הפאשיסטית בה רבים הוצאו להורג ונקברו בקברי אחים. מאחר וממשלת ספרד מסרבת לחקור את הרציחות ולחשוף את קברי האחים, היא מבקשת ממנו לסייע לה לאתר את הקבר של הסבא-רבא וגברים נוספים שלילה אחד נאספו מהכפר ומאז נעלמו. קצת יין, בדידות והשניים מוצאים את עצמם מנהלים רומן, שבעקבותיו ג'ניס נכנסת להריון.
מזנקים כמה חודשים קדימה, וג'ניס בבית חולים חולקת חדר עם נערה מתבגרת בשם אנה, גם היא נמצאת בהריון לא מתוכנן. מכאן לא נפרט אבל העלילה כמיטב המסורת בסרטיו של אלמודובר רק הולכת ומסתבכת בכיוונים בלתי צפויים. הסרט, כפי שנרמז משמו, עוסק באימהות, במערכות יחסים בין נשים, אבל גם בעובדה שאי אפשר להסתיר את העבר ולהסיט מבט מהאמת. תמיד יש לה נטייה לצוץ ולחשוף את עצמה בשיא הכוח. אלמודובר חושף את האמת לאט לאט, ועל אף שכל מי שצפה בסרט או שניים של אלמודובר בעבר או בטלנובלות ספרדיות לא ממש עתיד להיות מופתע, עדיין הסרט מספק חוויה קולנועית מבדרת אך גם מעמיקה. בעוד שעולם הקולנוע האיכותי והאמנותי הופך לסגפני, קר ומנוכר עם העדפה ברורה לסרטים מאוד שכלתניים שפונים קודם כל לאינטליגנציה ורק אחר כך, אם בכלל, אל הרגש דוגמת "כוחו של כלב", "ארץ נוודים" ו"הבת האפלה", אלמודובר הוא מיחידי הסגולה שיכול לביים ולכתוב סרטים שבהם האמנות הגבוהה והשכלתנית היא שוות ערך לחלוטין לאמנות הקולנועית שפונה אל הרגש. הוא בין הבודדים שאצלו סערת רגשות גם משוחקת מדהים, גם מצולמת וערוכה נפלא ואף פעם לא מידרדרת לקיטש או ליומרנות בלתי נסבלת. תמיד היא מדויקת ומזוקקת וב"אימהות מקבילות" יש המון רגעים שיכולים להידרדר בקלות ובמקום זאת הופכים לרגעים שכל שחקנית הייתה רוצה שיופיעו ברזומה שלהן.
דוגמה לסצנה מרשימה שכל שחקנית הייתה רוצה להתהדר בה היא של השחקנית איטנה סנצ'ז ג'יחון, היא מגלמת את תרזה, אמה של אנה, שחקנית ותיקה שאיבדה כל תקווה שאי פעם היא תזכה להצלחה. דווקא אז רגעי התהילה מגיעים. בסצנה חושפנית בכנותה ועוצמתה בכיכובה, אלמודובר בעצם זורק אותנו אל אחד מסרטיו הגדולים ביותר, "הכל אודות אמא". כך הוא מזכיר לנו שהוא במאי השחקניות הטוב ביותר שקיים כיום. גם השחקנית הצעירה מילנה סמית', המגלמת את הבת אנה שנכנסת להריון וחולקת חדר עם ג'ניס, מעולה. התפקיד שלה כמובן גדול יותר ואף מורכב הרבה יותר. סמית' הצעירה אולי נראית דקיקה, פגיעה ושברירית, אבל באותה נשימה משדרת עוצמות בלתי רגילות, עצמאות ובגרות. "אימהות מקבילות" הוא עוד הוכחה מרהיבת עין, חכמה ומרגשת לאהבתו הבלתי נדלית של אלמודובר לדמויות הנשיות המככבות בסרטיו לאורך הקריירה שלו. אהבה בלתי מוגבלת המוצגת כאן בשפע. אלמודובר נמנע משיפוטיות ומוצא סליחה אפילו על האנוכיות והפגמים שגורמים להן לעשות מעשים מביכים, פוגעניים ומבישים. זה נכון לגבי תרזה המתוודה שאהבתה הראשונה היא הקריירה בתיאטרון ורק אח"כ בתה. זה נכון לגבי ג'ניס צלמת הסטילס שמוכנה להסתיר סוד אפל ולפגוע בקרובים לה ביותר רק כדי להגן בכל מחיר על האושר האישי שלה. אלמודובר יודע כיצד לכתוב דמויות של נשים על חסרונותיהן ויתרונותיהן ולמרות מעשיהן עדיין להציג אותן באופן אנושי ומרגש.בסופו של דבר זהו סרט של אלמודובר והוא מגיש לנו כאן יצירה על גאולה אישית ולאומית. סרט שמתרחש במדריד, אבל מרגיש כאילו הוא מצולם בכפר שתמיד נמצא ברקע. עם הצבעים החמים הנועזים שכל כך אופיינים לקולנוע של הבמאי הספרדי המספק כאן בו בזמן יצירה אישית, אבל גם יצירה מאוד ספרדית ואף בינלאומית. אלמודובר, שכבר חמישה עשורים מציג קריירה מרשימה עם מעט מאוד נפילות, עדיין מצליח להישאר חריף, עכשווי ומעודכן ממרבית היוצרים הצעירים הפועלים כיום. הקולנוע שלו הוא מתנה אמיתית למעריציו ולכל מי שאוהב קולנוע לטיני סוחף, אנושי וגדול מהחיים.
אימהות מקבילות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5103/03/2023 09:47:40
7/10אייקון ציון
מדשדש. לא מסרטיו הגדולים של הבמאי המוערך. אומנם אפשר למצוא טביעות אצבע שלו,אבל הסך הכל מאכזב מאוד. ארוך מידי ומעייף. אלמודובר מתחמה ב"אגרופים בבטן" וכאן האלמנט הזה בולט בחסרונו. אומנם יש כאן אירוע מטלטל אבל האפקט שלו חלש ,בעיקר בגלל שהוא צפוי ושקוף. לא סרט רע ,אבל רחוק מהציפיות.
שם: עומרגיל: 4027/08/2022 22:58:02
8/10אייקון ציון
דרמה נחמדה, חד הוריות יתחברו במיוחד. בשלב מוקדם יחסית אפשר היה להבין מה יגרום לחיבור בין 2 האמהות..
שם: נוריתגיל: 6017/07/2022 05:26:56
8/10אייקון ציון
סרט מעניין אך קצת איטי לטעמי , משחק מצויין .
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט