בין אם הייתם "ילדי אור הירח" או לא, את השירים של אביב גפן אתם ודאי מכירים. מלבד היתרון (או החיסרון) שהגיע כתוצאה מהיותו "הבן של", תמיד שאלתי את עצמי מה הייתה הדרך שעבר הזמר והיוצר עוד לפני שכבש את הבמות וחילק ציונים באקס פקטור. אמש (10.03), אחרי תלאות הקורונה, עלתה לשידור הסדרה החדשה שעמל עליה רבות הכוכב שלה, ונראה שהיה שווה לחכות. צפו בפרק הבכורה של "שנות הירח":

אז לפני שאספר לכם מה חשבתי על הפרק הראשון של "שנות הירח", ובעיקר מה לא הצליח לצאת לי מהראש לכל אורכו, הנה תקציר קטנטן של העלילה: 

הסדרה "שנות הירח" מלווה את הביוגרפיה של גפן מהימים בהם היה נער שגדל בצילו של אביו, יונתן גפן. הסדרה מסופרת מנקודת מבטו היוצר המוכשר, ומתחילה בתחילת הקריירה המוזיקלית שלו שעדיין מתנגנת באוזננו בתחנות הרדיו, ערוצי הטלוויזיה ובכמעט כל פלייליסט ישראלי משובח. לאורך הסדרה מציג בפנינו גפן את הקשיים בדרכו להגשמת החלום, האהבות הקטנות שבדרך והקשרים המשפחתיים הסבוכים שמעולם לא טרח להסתיר. 

בסדרה מגלם את דמותו של גפן, ובכישרון רב יש לציין, השחקן נח אנגלהרד, ולצידו עוד שחקנים רבים מוכרים יותר או פחות. את הוריו של גפן, יונתן ונורית, מגלמים השחקנים נירו לוי ואסנת פישמן, ובתפקיד אחותו שירה השחקנית אלישבע וייל. אפילו סיפור ההיכרות של גפן עם גרושתו, אילנה ברקוביץ', עלה המסך ואותה מגלמת השחקנית גילי איצקוביץ'. 

מה חשבתי לעצמי?

הפרק הראשון של הסדרה נפתח במונולוג של אביב גפן של ימינו, שמסתכל על עצמו במבט לאחור ומגולל את סיפור חייו בפנינו. מהשנייה הראשונה הווייב האביב גפני מיד מורגש, בעיקר במוזיקה שמלווה את הסדרה ואין לי ספק שלא הולכת לאכזב. הסדרה הביוגרפית מתארת בדיוק את הטינאייג'ר המורד הקלאסי של אותם הימים, מה שנותן למי שפחות בקיא בפרטים על חייו של גפן, לגלות שבסוף הוא היה ממש נער רגיל. אבל אחד כזה שנולד למשפחה הנכונה, גם אם היא לא מושלמת. 

על אף הבימוי הסוחף של אוהד פרח, הצילום המדויק והמוזיקה המשובחת – ששידרו לי שזו הולכת להיות ההתמכרות הבאה שלי, משהו שם לא לגמרי עבד. דווקא נסחפתי עם העלילה, נשארתי צמודה למסך, ועדיין, הפרק הראשון לא הצליח לעורר בי רגשות עזים. ה"חיקויים" של הדמויות הראשיות בסדרה, כמו למשל דמותו של חמי רודנר שקיבל את תפקיד האויב המושבע של גפן, הזכירו לי פרק של "ארץ נהדרת" והשחקנים בעצם רק התחפשו לכוכבים המקוריים. 

זו אולי הפעם הראשונה שלא הצלחתי לשים את האצבע על מה חסר לי. הפירוק לגורמים ב"שנות הירח" גרם לי להבין שלא חסר בה כלום, אך כשהרכבתי אותה בחזרה לכדי פרק שלם משהו התפספס. רק דבר אחד לא יצא לי מהראש: "מה לעזאזל חושבים לעצמם הזמרים האמיתיים שיושבים בבית ורואים את עצמם שוב בני 16?". כאילו, דמיינו לעצמכם שפתאום באמצע החיים קולגה מחייכם תרים סדרה ביוגרפית על חייה, ואתם תקבלו דמות משל עצמכם – בהחלט מערער. 

לכבוד מיליארד טועים (צילום: צילום מסך HOT)
לכבוד מיליארד טועים (צילום: צילום מסך HOT)

עם זאת, החלק שהכי התחברתי אליו בפרק הראשון התרחש דווקא בעשר השניות האחרונות של הפרק. רק כשהוא הסתיים, ועל הקיר במסיבת הגג נכתב המשפט: "חיכינו לך כל כך אך את לא באת", הבנתי שבעצם 37 הדקות שקדמו לו היו הסיפור שמאחורי השיר "מיליארד טועים" – וזה בדיוק מה שחיפשתי. 

עוד לפני שצפיתי בפרק הייתה בי תקווה ש"שנות הירח" תספר לי את הדרך לכתיבת כמה מהשירים הכי יפים במוזיקה הישראלית, וזה אכן קרה. עכשיו, כל שנותר לי לקוות הוא שגם הפרקים הבאים יתארו את הסיפור שמאחורי השירים האהובים עליי, ואם יצא שלא (במסר ישיר לאביב גפן) – שמישהו יגלה לי את הסיפור של "אולי" לפני שאתחיל לבכות.