"אמבולנס" – ביקורת: מחסיר פעימה אבל ארוך מדי

"אמבולנס". ג'ייק ג'ילנהול, יאיא עבדול-מאטין השני.

"אמבולנס". ג'ייק ג'ילנהול, יאיא עבדול-מאטין השני.

בסרט האקשן "אמבולנס" ממשיך הבמאי מייקל ביי בהפגנת חיבתו המוגזמת להפרזות. זה יכול היה לעבוד לא רע אלמלא אורך הסרט, אשר גורם לצופה לאבד עניין במהלך הדרך.

דני וויל הם אחים. דני הוא בנו של שודד בנקים ידוע וזה מה שהוא יודע לעשות. ויל היה ילד אפרו אמריקאי שהמשפחה אימצה. הוא ניסה להתנתק מהמשפחה ככל שניתן והתגייס לצבא. עכשיו הוא מגלה שגם לחייל משוחרר ומעוטר אין מי שיעזור בהשגת מימון לניתוח לו זקוקה אשתו שנאבקת במחלת הסרטן. בלית ברירה הוא חובר אל דני אחיו לשוד חד פעמי מבחינתו.

כצפוי, מהלך השוד "המתוכנן" משתבש באופן לא מתוכנן, שני האחים חוטפים אמבולנס עם פרמדיקית ושוטר שנפצע בשוד. מכאן ובמשך רוב הסרט אנחנו מובלים בידיו האמונות של מייקל ביי במרדפים אינסופיים.

למרות הדעה המקובלת על הרבה אנשים, מייקל ביי הוא יוצר מוכשר. הוא יוצר סצינות אקשן מתוך ראיה ויזואלית מלאת אנרגיה ותזוזה. הפעם הוא עושה סרט שבהתייחס לסרטיו הקודמים ניתן כמעט להגדיר כסרט אינדי, עם תקציב "זעום" של 40 מליון דולר. אי אפשר שלא להודות בעובדה שהוא הוציא את המיטב ואף יותר מסכום הכסף הזה.

יש משהו באופן בו הוא מזיז את המצלמה, כשהוא משייט בחוסר גבולות בתנועות וזוויות לא שגרתיות, שגורם לצופה להחסיר פעימה. גם בימוי השחקנים שלו פה גרם לצופה הזה לפעור פה. הוא מביים את ג'ייק ג'ילנהול באופן שמקשה להבין את האופן בו הוא מגיב לסיטואציות, כשהוא עובר מנעד אינסופי של רגשות במשך שורה אחת.

הרבה פעמים הבלאגן המוגזם של ביי, הן בסצינות האקשן והן במשחק, עובד. חלקית זה קורה גם פה. 45 הדקות הראשונות של הסרט נהדרות. הגיוניות? לא. מוסברות על פי רצף נסיבות? לא. אבל הגודש עובד. הבעיה מתחילה עם תחילת המרדף. דווקא אז התחושה היא שהסרט הוריד הילוך. יש קטעים מרשימים, יש מופרכות משעשעת, אבל יש המון רגעים מתים, ובסרט כזה ברגע שאתה מתחיל לשאול את עצמך אם כיבית את הדוד ומה יש לך לעשות מחר על הבוקר, הסרט הפסיד אותך.

"אמבולנס".

"אמבולנס".

"אמבולנס" מבוסס על סרט דני משנת 2005 (בפעם השניה עבור ג'ייק ג'ינהול אחרי עיבוד לסרט הדני המצוין "האשמים" מ-2018). כאן התסריט איום ונורא. הייתם מצפים שהשנים שעברו מאז יצא הסרט המקורי ועד היום יאפשרו כתיבת תסריט מוצלח. מצד שני יכול להיות שאני משליך את הרצון שלי לראות סרט עם תסריט טוב על תסריטאים שזו לא היתה הכוונה שלהם. הדיאלוגים איומים, התפתחות מערכות היחסים בין הפרמדיקית, ויל ודני חלשות. הדמות שכתובה באופן המשכנע ביותר היא ככל הנראה הכלב.

ג'ייק ג'ילנהול נהדר בתפקיד דני כל עוד אתם מוכנים לקבל את חוסר ההיגיון שבדמות ואופן גילומה. יאיא עבדול-מאטין השני מגלם את וויל והוא בסדר, אבל לא יותר מזה. אייזה גונזלס שמגלמת את הפרמדיקית קיבלה תפקיד שכתוב רע ואף על פי כן עושה איתו עבודה מצויינת. הפרמדיקית היא הדמות שאיתה נשארים בסוף הסרט.

"אמבולנס". ג'ייק ג'ילנהול.

"אמבולנס". ג'ייק ג'ילנהול.

"אמבולנס" הוא סרט לא טוב. אתם ממש לא צריכים לראות אותו. אלא אם כן אתם אוהבים את מייקל ביי ואז אתם כבר יודעים שסרט לא טוב הוא לא סיבה לא לראות סרט שלו, כי אף אחד לא יכול לעשות סרט של מייקל ביי טוב יותר ממייקל ביי.

דירוג: ★★½☆☆ (4 למעריצי מייקל ביי)

אמבולנס (ארה"ב, 2022)
בימוי: מייקל ביי | תסריט: כריס פדקלוריטס מונץ'-פיטרסןלארס אנדרס פדרסן | משחק: ג'ייק ג'ילנהוליאיא עבדול-מאטין השניאייזה גונזלסדוון צ'נדלר לונגגארט דילהאנט | מוסיקה מקורית: לורן בלפי | צילום: רוברטו דה אנג'ליס
הפצה: טוליפ אנטרטיימנט, החל מה-07.04.2022 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?