שלוש קומות ביקורת סרט

Three Floors Movie Review

תמונת כתבמתי לנג על "שלוש קומות":
"עיבוד עשוי היטב אך כבד וחסר הומור לספרו של נבו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Three Floors
משחק מרגריטה באי, ריקרדו סקמארצ'ו, אלבה רורוואכר, אדריאנו ג'אניני, אלנה לייטי, אלסנדרו ספרדוטי, נני מורטי במאי/ת נני מורטי  
דרמה
ביקורת סרט לשלוש קומות מאת מתי לנג | כתב קולנוע
ציון המבקר
"חביב אך מלודרמטי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע77.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די11.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לא בכל יום קורה שבמאי בינלאומי עטור פרסים מחליט לעשות סרט על-פי רב מכר של סופר ישראלי. נכון, נני מורטי זה אולי לא שם שממלא אולמות כמו פעם, אבל חובבי הקולנוע בארץ בהחלט התרגשו לשמוע על העיבוד שלו ל"שלוש קומות" של אשכול נבו, וכשהסרט התקבל לפסטיבל הסרטים בקאן בשנה שעברה, רבים היו סקרנים לדעת אם הסרט יזכה באחד מהפרסים הגדולים של הפסטיבל. אבל מעבר לגאווה הלאומית המתפרצת, האם הסרט החדש של מורטי שווה צפייה?"שלוש קומות" הוא עיבוד איטלקי עשוי היטב אך כבד לספרו המוערך של נבו. הסרט נע בין שלושה קווי עלילה של דמויות שמתגוררות כולן בבניין דירות אחד ברומא. החוט שמקשר בין שלושת קווי העלילה הוא העיסוק במערכות היחסים המורכבות בין ילדים להורים: לכל אחת מהדמויות יש מערכת יחסים קצת שונה עם הילד שלה, החל מאהבה ורצון לגונן, ועד שנאה מוחלטת וניתוק קשר. עיסוק זה אופייני למורטי שנוגע בסרטיו לעיתים קרובות בנושא זה (לדוגמה, סרטו "חדרו של הבן", שזכה בדקל הזהב בפסטיבל קאן).
אבל מה שנשאר קליל וחסר יומרות במילותיו של נבו, הופך לדרמה "מטלטלת" ו"שוברת לב" דרך מצלמתו של מורטי. למה במרכאות? כי המילים הללו הן מילות פוסטרים וברוב המקרים לא עומד מאחוריהן כלום חוץ מהכוונות של יוצרי הסרט. הסרט עובר עלינו כמו נוצה, ויש תחושה שמורטי רצה שהסרט ירגיש יותר כמו אבן. לפרקים, הצרימה בין כוונת היוצר לבין התוצר הסופי מורגשת. אמנם בשאר הזמן הסרט מספק חווית צפייה מוצלחת למדי, אבל תדעו למה אתם נכנסים: דמעות לא יירדו כאן.נכון: הסרט עשוי היטב, מצולם בצבעים חזקים ובהירים, ומלא בתצוגות משחק מרהיבות של האנסמבל המשובח. אין ספק גם שמורטי מצליח לעניין אותנו במהלך כל הסרט, ולשמר את תשומת הלב של הצופים במשך כל שלושת קווי העלילה, דבר שאינו מובן מאליו כלל. ובלי התמרמרות ישראלית, אני חושב שהאופן שבו מורטי התאים את הסיפור התל-אביבי לסטינג הרומי עובד היטב, וסך הכל מדובר בעיבוד יפה ומדויק.
אולם בעייתו של הסרט היא בחוסר האחידות באיכות קווי העלילה השונים. קו עלילה אחד הוא המעניין ביותר באופן מובהק, ואילו קו עלילה אחר נופל לגמרי על הפנים (בעיה שקיימת גם בספר של נבו). מורטי, הוא אחד הקומיקאים הגדולים של הקולנוע האיטלקי, אבל בסרט הזה הוא לא מצליח (ואולי גם לא מנסה) להעלות על פני הקהל ולו חיוך אחד. סרטיו בעבר תמיד הרגישו צעירים ברוחם, נועזים, ומלאים בחן אנושי גולמי. כל אלה חסרים כאן. מורטי היו צריכים לשמר קצת מההומור שלו גם כשביקש להיכנס לשלב בוגר יותר ביצירה שלו.אם אתם מעריצים מושבעים של נני מורטי או של אשכול נבו, לכו לראות את הסרט. אם אתם בסך הכל מחפשים לקפוץ לקולנוע לב ולראות משהו חביב, הסרט הזה בהחלט יתאים לכם. הוא לא ישנה לכם את החיים, אבל עם כל מה שקורה עכשיו אצלנו וברחבי העולם, גם סתם אסקפיזם לא מזיק ועשוי היטב זה מספיק.
שלוש קומות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4020/01/2023 22:32:24
9/10אייקון ציון
דרמה מרגשת ועשויה היטב על 3 סיפורים שמצטלבים זה עם זה.
שם: משה הפנרגיל: 6129/04/2022 16:19:46
9/10אייקון ציון
סרט מהנה שחקנים טובים
שם: ברברה סימוןגיל: 6828/04/2022 18:11:01
10/10אייקון ציון
סרט מצוין. כל כך יפה עם תוכן ומרגש מאוד. סיפור של כמה דמויות שמצטלב לעלילה אחת דרמטית ומפתיעה. סרט מרתק, שחקנים מעולים, מאוד מומלץ. מבוסס על הספר של אשכול נבו שטרם קראתי.
קישורים
חץ שלוש קומות (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט