בעלי מלאכה
במאית ותסריטאית - אנדראה ארנולד ("דרך אדומה").
שחקנים - קייטי ג'רוויס ומייקל פאסבנדר ("ממזרים חסרי כבוד").

על מה הסרט?
על חייה האפורים והלא קלים של מתבגרת בריטית מהשכונה בצד הפחות טוב של העיר, שבנוסף לכל הצרות מתאהבת גם בחבר החדש והחתיך של אמה הצעירה והלא מתפקדת.

על מה באמת הסרט?
לא קל להיות טינאייג'ר בימינו.

הדבר הכי טוב בסרט
קייטי ג'רוויס. תפקיד ראשון של מישהי שחייה כנראה לא כל כך רחוקים מהדמות הראשית אותה היא מגלמת. כמו באגדות הקולנוע, השחקנית, שדומה דמיון מפתיע לחנה מ"מחוברות", לוהקה מהרחוב על ידי הבמאית שראתה אותה מתווכחת (באחת הגרסאות - הולכת מכות) עם החבר שלה. למרות ש"התפסנית בשדה השיפון" הזאת כמעט ואינה מביעה רגש בצורה מילולית בסרט, ומשחקה לכאורה קר ואטום, מצליחה ג'רוויס להעביר לנו במדויק מה הדמות שלה חשה בכל רגע ורגע.

הדבר הכי גרוע בסרט
שהוא מזכיר לנו שלא באנו הנה ליהנות, שהחיים קשים, דאמט, אבל שצריך לנסות.

הסצנה שתלכו איתה הביתה
סיקוונס הסיום המרגש, שלמרות האווירה הכבדה והמדכאת של הסרט מוציא אותך חזרה לעולם האמיתי עם מעט תחושת שמחה ואופטימיות. למרות הייאוש.

הסצנה שתצטערו שאתם הולכים איתה הביתה
כראוי לשם הסרט (שבתרגום נכון הוא פשוט "אקווריום") אחד הדימויים החזקים בו הוא הוצאת דג מהמים והריגתו, כשהמצלמה מתעדת הכול. לא לבעלי קיבה רגישה.

אין תמונה
עדיין זוכר את התנועות. שון ספרלינג

סקס
מהשנייה הראשונה בה הגיבורה פוגשת את המאהב נטול החולצה של אמה, אפשר להריח ביניהם את המתח המיני הנבנה בצורה מעולה ואינטימית, עד לסצנה הבלתי נמנעת, שרחוקה מאוד מהתגשמות חלום אירוטי של מתבגרת צעירה. גם סצנת ההצצה באם ובמאהב מצוינת וסקסית, למרות תחושת תסביך האדיפוס הקינקית.

אלימות
אחת הדרכים הראשונות בהן מאפיינת הבמאית את הדמות הוא דרך האלימות שלה. פחות מ-5 דקות מתחילת הסרט היא כבר נותנת רסיה לאיזו בחורה שעצבנה אותה, וזו רק ההתחלה של אווירה אלימה במיוחד השורה על הסרט. מי אמר שאנגלים הם מאופקים ומנומסים?

סטיילינג
כראוי לוויט טראש, הגיבורה לובשת טרנינגים כל הסרט. לי זה בעיקר את הזכיר את נינט בעונה הראשונה של "השיר שלנו".

פסקול
בתוך הסרט מתחבא אחד הביצועים היפים ביותר לשיר "קליפורניה חולמת" בביצוע בובי וומק, הלוקח חלק בפסקול על טהרת המוזיקה השחורה לה מאזינה הגיבורה כשהיא מנסה לרקוד כאחרונת הכושיות (בחוסר הצלחה, כמובן. יכולות הריקוד הבינוניות שלה הם חלק מסוד קסמה).

מה למדנו מהסרט?
לא לשכב עם החבר של אמא.

המשפט הראשון שתגידו כשתצאו מהסרט
איזה דיכאון להיות מעמד תחתון בבריטניה.

המשפט הראשון שיגיד סטודנט לקולנוע כשהוא יוצא מהסרט
אין ספק שאנדראה ארנולד, שסרט הבכורה המקורי שלה "דרך אדומה" הותיר טעם לעוד, לקחה שיעורים אצל הבמאי הבריטי הגדול קן לואץ'. התלמידה עוד לא עולה על מורה, אבל תנו לה עוד כמה סרטים וגם זה יקרה.

המשפט הראשון שאימא שלי תגיד
איפה משרד הרווחה כשצריך אותו? האימא בסרט היא כנראה האימא הגרועה ביותר שראיתי. חבל שלא צריך רישיון כדי לעשות ילדים.

מה ראתה הבמאית לפני הצילומים?
"שש עשרה מתוק" - ושאר סרטי מעמד הפועלים של קן לואץ.
סרטי האחים דרדן - בשביל הצילום.
"13" - כי גם בארצות הברית קשה להתבגר.

שורה תחתונה
דרמת התבגרות חזקה ומרגשת כמיטב מסורת הריאליזם הבריטית, מציגה את ייאוש ודיכאון גיל ההתבגרות במיטבו, מתוחזקת בשחקנית ראשית מדהימה, תסריט מלא סאבטקסט וצילום משובח ואינטימי. נודה לפרס של חבר השופטים בקאן השנה, שהבליט בצדק גמור את הסרט הקטן והמרשים הזה.

זמן מסך
123 דקות.