בואו נודה באמת: זו הסדרה הכי אוברייטד בטלוויזיה

"סמוך על סול", סדרת הבת של "שובר שורות", זוכה לסופרלטיבים אינסופיים ממבקרים ומצופים, אבל בעונתה השישית כבר אפשר להודות שהיא משעממת

איטיות היא שם המשחק. "סמוך על סול"

ברייקינג ניוז: "סמוך על סול" היא הסדרה הכי אוברייטד בטלוויזיה. אמנם מדובר בדעה מאוד לא פופולרית, אבל אחרי שבע שנים כבר מותר להכריז כי המלך עירום. ואם אתם עדיין מתעקשים להתאבסס על עיצוב הבגדים השקופים על הוד רוממותו, וינס גיליגן, אז זאת זכותכם המלאה, אף שחשוב לי להדגיש כי זוהי בחירה משונה, מתנשאת ומעייפת.

הסופרלטיבים שנוהגים להצמיד ל"סמוך על סול" מוגזמים ומופרכים. הם תמיד נעים על סקאלה בין "טובה יותר מ'שובר שורות'" לבין "היצירה הכי מושלמת שנעשתה אי פעם". מבקרי טלוויזיה, למשל, עפים עליה בקנאות, והאתר "Rotten Tomatoes", שמאגד דירוגים של כל הביקורות, סיכם אותן בציון כולל של 98% (מתוך מאה, כמובן).

בגדול, "סמוך על סול" מקפידה לתחזק באדיקות את המותג שעליו דרמת הפשע הזו מבוססת. היא שומרת על הווייב של "שובר שורות", חיה באותו עולם, עם אותם הצבעים ואותן דמויות מוכרות, אך בו בזמן גם מערפלת ומאפירה את המורשת.

כזכור, היא נולדה כסדרת ספין־אוף בשלב שבו כבר מיצינו את הסיפור של ברייקינג בד; סול גודמן, העו"ד הנכלולי שייצג פושעים בכירים, זכה לסדרה משלו מכיוון שהיה מצחיק, מרגש, חלקלק וייחודי. וזה ממש לא הסול שקיים ב"סמוך על סול".

"שובר שורות" היא מהסדרות הטובות בהיסטוריה, זה נכון, אך אסור לשכוח שגם היא סבלה מאיטיות מרגיזה ומעלילות משנה מעייפות, ובעיקר קידשה את האמנות האבסטרקטית על פני תוכן ודרמה. זאת אומרת, אם הסצנה שהכי מייצגת את "שובר שורות" היא זאת שבה וולטר ווייט רודף באובססיביות אחרי זבוב טורדני במשך דקות ממושכות, הרי ש"סמוך על סול" עושה אותו דבר, אבל עם קווי עלילה תפלים ולא מתוחכמים, שמשכפלים עצמם ועטופים בהמון חארטה.

כמעט כמו לצפות בצבע מתייבש. הצבע יפה, אולי יוצא דופן, הגוונים מרשימים, אולם זה משעמם טילים ונשמח אם הצופים הנאמנים ישלחו לנו אות חיים כשהכל יסתיים. חמש עונות ובת'כלס לא קרה דבר משמעותי. ניסיתי לחשוב איך לסכם אותן בכמה שורות, אבל חבל על המילים. בשבוע שעבר החלה העונה השישית, שאמורה להיות האחרונה, אבל עד כה התקדמנו בקושי שנתיים לאורך העלילה. הווה אומר, בציר הזמן של הסדרה אנחנו היום קרובים יותר להתחלה מאשר לרגע שממנו נפתחת עלילת "שובר שורות". איטיות זה כל הסיפור.

סמכנו על סול, ובסוף תראו לאן הגענו. חיקוי מתחכם ומתפלצן של "שובר שורות" ועדר צופים מהופנטים שמשוכנעים שהם מתבוננים ביצירה הכי מושלמת ששודרה בטלוויזיה.

"סמוך על סול" (עונה 6), yes ,HOT, סלקום ונטפליקס

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר