קומדיות רומנטיות הן אחד הז'אנרים האהובים והמוכרים ביותר בתעשיית הקולנוע. אפילו בנטפליקס או בכל ספריית VOD תוכלו למצוא את הקטגוריה רוויה באין ספור סרטים וסדרות שיגרמו לכם לצחוק ולהתעצב באותו הנשימה. 

תרבות הטלוויזיה הישראלית, שלא כמו בארה"ב, שמה הרבה דגש על סדרות פשע, מלחמה או ריגול, מה שדחק לפינה את מה שבסוף רובנו הכי אוהבים לראות ולהתרפק מולו על הספה עם איזו קערת גלידה וקצת רחמים עצמיים. ואז הגיעה "בלאדי מורי", הסדרה החדשה של YES שסוף כל סוף מעמידה במרכזה שתי נשים שלא מחפשות להרוג את האויב, אלא פשוט למצוא אהבה בעיר הגדולה. צפו בטריילר של "בלאדי מורי":

עם הרבה חוכמה ורגישות, סתיו אידיסיס המירה את חייה שלה לכדי סדרת בנות קלאסית וקלישאתית כמה שהיא רק הייתה יכולה. שלא כמו אחרות רבות, כאן הדגש הוא על כמה שיותר קיטשי, בלי הרבה ניסיון להתחכם אך בהתחכמות שתעורר בכם הזדהות. אפילו הדמויות עצמן עוסקות בז'אנר באופן אובססיבי, ונראה שזו הפעם הראשונה בה באמת אפשר להתמסר לטראשיות המחושבת. 

קצת על העלילה
במרכז הסדרה עומדות מורי (נעמי לבוב) ודנה (רותם סלע), שתי חברות ילדות שגדלו להיות שותפות בדירה תל אביבית ממוצעת. כל אחד מהן הגשימה את עצמה ברמה האישית – מורי היא תסריטאית ומרצה באוניברסיטת תל אביב, ואילו דנה היא מתמחה באיכילוב במחלקת הגניקולוגיה. ועם זאת, העיסוק בפיתוח הקריירה הביא את שתיהן לרווקות מאוחרת, עד כדי כך שהאקסים שלהן עוד תקועים אצלן עמוק בראש (ובתחתונים). 

כבר על הפרק הראשון מתחילים אחד אחר השני להופיע הסממנים הקלאסיים של קומדיה רומנטית, שאפילו מדוברים בצורה שיוצרת מעין הומור עצמי לא רע בכלל. מורי, שסיימה עוד דייט במיטה של האקס, יוצאת במהירות אל היום ונקלעת לתאונת דרכים עם ליאור (שלומי טפירו), בן למשפחה עשירה. כמו בסרט דיסני מורי נמלטת מהמקום כדי להימנע מתשלום על הנזק, אך משאירה אחריה סימן זיהוי (כן, כאן אתם אמורים לדמיין את הנעל של סינדרלה) שעוד ישיב את שלומי לחייה. 

החלק הכיפי מגיע עכשיו, כשאני מספרת לכם שהדברים ממש, אבל ממש לא מתכוונים להתגלגל בכיוון שדמיינתם. ליאור בכלל מתחיל לצאת עם דנה, כאשר במקביל אחותה הקטנה של מורי מתארסת, ומקלישאה אחת לאחרת מורי ממשיכה במסלולה כרווקה התל אביבית הממורמרת, שרוצה להוכיח ש"היא ממש לא צריכה אף אחד כדי להיות מאושרת". חשבתם שגם הפעם הנסיכה תזכה באביר על הסוס הלבן? תחשבו שוב. 

פרידה זה בהחלט כואב (צילום: yes)
פרידה זה בהחלט כואב (צילום: yes)

מה שהכי אהבתי ב"בלאדי מורי" היא העובדה שהיא הכי 2022. היא קורצת לכמה מהקלאסיקות האהובות של הז'אנר, תוך עיסוק מתמיד בעובדה שמדובר בכמעט בדיחה על חשבונן של הדמויות. מורי ודנה הן לא רק עוד חברות מתל אביב, אלא מכירות באופן בוהק בהתפתחות העלילתית הצינית של חייהן, שלועגת לקיומן בעולם. הן משקרות לעצמן במודע, צוחקות על עצמן ובעיקר לא מתיימרות להיות משהו שהן לא. 

מלבד העיסוק באהבה, בעיר הגדולה או בקריירה, "בלאדי מורי" אורגת בתוכה גם הרבה ביקורת על יחסי אהבה-שנאה עצמית ועם הסביבה. הדמויות מציבות את עצמן בעמדה פגיעה כניסיון להנגיש לצופים את המצב המורכב בו הן נמצאות. במיוחד בישראל, כשאושר נמדד ביציבות ומשפחה, הסדרה מציפה את השאלה "האם אפשר גם אחרת?", או שמא הציפיות של החברה ימשיכו לקבוע עבורנו כיצד צריכים להיראות חיינו.

היא אמנם רק בתחילת דרכה, אך הפרק הראשון גרם לליבי לדמוע. אולי כי אני רווקה תל אביבית, אולי כי אני חובבת גדולה של קומדיות רומנטיות ואולי פשוט כי אני חולה על נעמי לבוב, אך השילוב של הכל בהחלט מתכתב עם סדרה שכזו. מדובר בעלילה נישתית, שכנראה תצטרכו להיות בנקודת זמן מדויקת בחייכם כדי שתצליחו להתחבר אליה ועדיין, כך או כך היא תעלה לכם חיוך. היא לווא דווקא תפרוץ אל מעבר לים וככל הנראה תרגש לתקופה ואז ותעלם, אך היא בהחלט קומדיה רומנטית שכיף להתרפק מולה ולהרהר על עניינים שבלב.