עולה לראש: הביקורת

אני לא יודע מה ראיתי. כמו לראות סרט סיני. בלי תרגום

חברים ששמעו שאני הולך לראות את "עולה לראש" הרימו גבה. אתה? מה פתאום? זה ממש לא מתאים לך. והם צודקים. זה ממש לא מתאים לי. ואני גם ממש לא נהניתי. ומאוד מפתה לכתוב שזה סרט נורא, ואיום, ועוד כמה קללות יצירתיות, אבל אני רוצה לחשוב שיש כאן באמת חוסר התאמה. שזה באמת לא סרט בשבילי. שזה סרט שנוצר עבור קהל מעריצים ספציפי של הכת הסודית הזאת. הרי כתוב בתחילת הסרט: סרטם של דניאל אדר וערוץ הכיבוד. אין לי מושג איזה אימא תיתן לבן שלה שם פרטי כמו ערוץ (ואני לא מבין איזה מין שם משפחה זה "הכיבוד"), אבל מעולם לא שמעתי עליהם, ואם הרעיון היה הרחבת קהל היעד של מר הכיבוד ואדון אדר, אז "עולה לראש" נכשל. לא הבנתי, לא צחקתי, ולא התחברתי.אני חושב שאולי החבר'ה האלו צריכים לעבור איזושהי סדנה לקומדיה אצל אלון גור-אריה. כמוהו, גם ערוץ הכיבוד ודניאל אדר רוצים להכניס כמה שיותר בדיחות בכמה שפחות זמן. אבל בעוד גור-אריה באמת ממציא המון רעיונות, ועדיין שומר על איזשהו קו סיפורי סמי-הגיוני, "עולה לראש" ממש מזיע מרצון להצחיק. בכוח. באגרסיביות ממש. בהכנסת מילים באנגלית בצורה כל כך בוטה. לא יכול להיות שאנשים מדברים בכל כך הרבה אינגליש. בחוסר ההיגיון הכול כך בולט (הגברים הבוגרים האלו עדיין בבית ספר?). אני גם ממש לא הבנתי מה הסרט הזה רוצה, מתחת לקומדיה. האם יש כאן ביקורת על סגידה לסלבס, לא משנה מי ומה? האם יש כאן ביקורת על תרבות הביטול בגלל שמישהו אמר משהו? האם יש כאן ביקורת על צה"ל, שגם הוא עושה הנחות לכל מי ומה שאפשר (ובאמת, הרי הדבר הראשון שהיה צריך לקרות להם עם הגיעם לצה"ל היה צריך להיות תספורות וגילוח)? האם גם צה"ל נכנס לעידן הרשתות החברתיות, והאם רק הן קובעות, ולא כל מיני עניינים צבאיים? והאם מדובר כאן על איזושהי גאווה לאומית מזויפת שתופסת את מקום החמלה כלפי אדם שאמר משהו לא יפה בטעות?

לא משנה. הכול משמש כאן בערבוביה, הכול כאן למען הדאחקה (ונדמה לי שכל הבדיחות כאן הן ליודעי דבר בלבד, למעריצים בלבד), הכול כאן נדמה לי מכופף לכדי צורך לספק את הקהל שמכיר את השחקנים האלו (אולי גם את הדמויות האלו, שאולי כבר הופיעו אצל ערוץ הכיבוד, ועכשיו יש להן סרט משלהן), ואין בכלל רצון ויכולת להסביר לי למה יש להם קהל מעריצים.

אז אני לא הבנתי מה זה ומי זה ערוץ הכיבוד. מה שאומר שאני לא הבנתי את הדבר הזה, "עולה לראש". אני לא צחקתי, ולא אהבתי. אבל אולי אני לא קהל היעד.

איתן ווייץ

עקבו אחרי בטוויטר, או צרו איתי קשר במייל: Eithanwe@012.net.il

תודה שבאתם וקראתם. אשמח לארח אתכם שוב בבלוג שלי, בכתובת: Eithan.co.il

כתיבת תגובה