תלוי באוויר ביקורת סרט

Up in the Air Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "תלוי באוויר":
"קלוני מעולה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Up in the Air
משחק ג'ורג קלוני, ורה פרמינג, אנה קנדריק, ג'ייסון בייטמן, דני מקבריד, מלאני לינסקי במאי/ת ג'ייסון רייטמן  
קומדיה
ביקורת סרט לתלוי באוויר מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"קלוני מעולה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע71.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די20.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הקומדיה הרומנטית החדשה של ג'ורג' קלוני, היא לא קומדיה רומנטית כפי שהכרזה של הפוסטר היתה רוצה שתחשבו, והוא בהחלט לא מתלבט בין שתי נשים. הסרט שמועמד לששה פרסי אוסקר הוא דרמה אפרורית עם נגיעות של הומור שחור, ומשיכת מכחול רומנטית שהופכת לטראגית. ככה זה כשהסרט מתרחש על רקע המצב הכלכלי העגום של ארה"ב ושהבמאי הוא ג'ייסון רייטמן, אותו אדם שביים קומדיות ציניות מוצלחות כמו "ג'ונו" ו"תודה שעישנתם". היוצר המוכשר ממשיך במסורת ומספק סרט אנושי על אדם שעוסק במקצוע שרחוק מלהיות אנושי והוא עושה זאת בחוכמה.ריאן בינגהאם הוא סוכן נוסע שמרבית זמנו מבלה בנמלי תעופה ובטיסות. הוא כבר יודע שאסור לעמוד בתור לבידוק הבטחוני מאחורי אנשים זקנים כי הגוף שלהם מכיל כול מיני חלקים מברזל והם מבזבזים את קצת הזמן שנשאר להם לחיות, אבל מאחורי אנשי עסקים אסיאתים כדאי לעמוד כי הם לא אורזים הרבה ומאוד מאורגנים. כן, ריאן בינגהאם לא סוחב הרבה משקל במזוודה הקטנה והמסודרת שלו, ואת התיאוריה שלו לאריזת המזוודה הוא מיישם גם בחייו הפרטיים; הוא כמעט לא בקשר עם בני משפחתו, חברים ועם המציאות. כמה שפחות רגשות כלפי הסובבים אותך כך גם יותר קל לשרוד את החיים.
ריאן הוא סוכן שעבודתו היא לנוע מעסק כושל אחד למשנהו ולפטר את העובדים המסכנים. הוא מרגיש שמדובר בעבודה חשובה שיש בה שליחות גדולה ובעצם זהו הדבר היחיד שמעניק משמעות לחייו. אבל אז חודרת לחייו נטלי קינר, בוגרת אוניברסיטה צעירה ושחצנית שמציעה לבוס הגדול הצעת ייעול: חבל להטיס אנשים ברחבי המדינה כשאפשר לפטר אנשים דרך האינטרנט - זה פשוט חוסר המון כסף. הבוס מתלהב וריאן הרבה פחות ולכן הוא מציע לקחת איתו לסבב הטיסות האחרון את נטלי כדי שתלמד כמה דברים על מגע אנושי עם האנשים שהיא אמורה לפטר.במהלך המסעות ריאן מתאהב בסוכנת נוספת קרה וסקסית להפליא והשניים פוצחים ברומן שמתגלגל למקומות בלתי צפויים, ויש גם אחות צעירה שמתחתנת ואחות מבוגרת שמתגרשת, ושכנה שפעם היתה מאהבת, ואת כולן ריאן מנסה להרחיק ממנו בלי הרבה הצלחה. כי למרות שמאוד נוח כשהמזוודה שלך כמעט ריקה ונטולת מטען לפעמים אנחנו זקוקים לאותו מטען כדי להרגיש מיוחדים בעולם הזה. "תלוי באוויר" הוא סרט על גבר שיכול להיות לו הכול אבל הוא פשוט לא מעריך את זה עד שכמעט מאוחר מדי.
קלוני פשוט מושלם כאן והוא מצליח ליצור דמות מרגשת ואנושית, אבל גונבות לו את ההצגה שתי שחקניות מעולות לא פחות - ורה פרמינג, כסוכנת נוסעת סקסית ומסתורית שבה ריאן מתאהב ואילו אנה קנדריק הצעירה היא בוגרת הקולג' הנמרצת שמנסה לשנות את הרגלי העבודה בסוכנות לפיטורים ומגלה שהחיים הרבה יותר מורכבים ממה שהיא דמיינה. שלושת השחקנים מועמדים לאוסקר על תפקידם בסרט זה."תלוי באוויר" מועמד לפרס האוסקר לסרט הטוב ביותר, הבמאי הטוב ביותר והתסריט הטוב ביותר, הסיכויים שלו לזכות נמוכים אבל עדיין מדובר באחד הסרטים החכמים, הבוגרים והמבדרים של העונה ולכן מאוד מומלץ לצפות בו.
תלוי באוויר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: .MOR Rגיל: 1421/09/2017 04:12:45
7/10אייקון ציון
סרט חמוד ומינימליסטי !!! השחקנים מצויינים, הצילום לא רע בכלל, הפס-קול די מוסיף לאווירת הסרט, העריכה מעולה והדיאלוגים חכמים ופשוטים אבל התסריט והעלילה די צפויים, יכלו להיות הרבה יותר מקוריים ולעיתים רחוקות גם משעמם. בקיצור, נחמד. אפשר לראות !!
שם: מורגיל: 3104/12/2013 19:08:12
7/10אייקון ציון
סרט נחמד, קליל, משחק טוב. ממש לא קומדיה. הסרט עוסק בעבודה של השחקן הראשי, קלוני, וביחסים הבין אישיים.
שם: עגיל: 3018/05/2013 15:08:55
8/10אייקון ציון
סרט דרמה מעניין, עם עלילה שיכולה להתפרש כסיפור פשוט אך בפועל צריך לקרוא בין השורות כדי להבין יותר, בהחלט לא הייתי מגדירה את הסרט כקומדיה, למרות קטעים אחדים.
קישורים
חץ תלוי באוויר (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט