"אידיוט המחמד של אלוהים" (God’s favorite idiot), הקומדיה החדשה שעולה היום (ד') בנטפליקס, צריכה להגיע עם סוג של אזהרה - הכוכבים שלה, מליסה מקארתי ובן פלקון, שמשחקים בתפקידים הראשיים, הם זוג ותיק גם במציאות וזה לא הפרויקט המשותף הראשון שלהם. ברזומה שלהם אפשר למצוא חמישה סרטי קולנוע שנעשו בפורמט דומה לזה של "אידיוט המחמד", בו פלקון הוא הכותב ומקארתי, שחקנית מוערכת ואהובה (שמוכרת מ"בנות גילמור", "תשעה זרים מושלמים" וגם הביאה הביתה מועמדות לאוסקר על התפקיד שלה ב"מסיבת רווקות"), מככבת.
("אידיוט המחמד של אלוהים" - טריילר)
העניין הוא שבעוד שפרויקטים אחרים של מקארתי, שבן זוגה אינו לוקח בהם חלק, מצליחים מסחרית וגם בקרב המבקרים, הסרטים המשותפים שלהם מעולם לא המריאו, בלשון המעטה (האחרון היה "כח רעם", גם הוא בנטפליקס). ועכשיו פלקון ומקארתי עושים ניסיון נוסף, הפעם עם קומדיה טלוויזיונית. פלקון כתב את "אידיוט המחמד" על פי רעיון שהגה לפני 20 ומשהו שנים, והוא ומקארתי משחקים בה יחד בתפקידים הראשיים.
בהתחשב בסוג ההומור הספציפי מאוד של פלקון - מילולי ונוירוטי בסגנון וודי אלן - העלילה של "אידיוט המחמד" לא באמת משחקת פה תפקיד, אבל קבלו אותה בכל זאת: קלארק תומפסון (פלקון) הוא עובד תמיכת אינטרנט, אדם פשוט, טוב לב ונטול קצוות חדים, שמסלול חייו נע בין טיפול בחתולים, סאונות מענגות עם אבא שלו ובהייה בקולגה המאוד אסרטיבית שלו, אמילי (מקארתי), אליה הוא עורג כבר שנים רבות. אומנם שם הסדרה מעיד שהוא אידיוט אבל מדובר בהגזמה. קלארק הוא בסך הכול אדם רגיל שמסתפק בחייו השקטים ולא שותף למרדף כלשהו, מה שאולי מסביר את ההתפתחות הבאה.
2 צפייה בגלריה
בן פלקון ומליסה מקארתי. מתוך "אידיוט המחמד של אלוהים"
בן פלקון ומליסה מקארתי. מתוך "אידיוט המחמד של אלוהים"
בן פלקון ומליסה מקארתי. מתוך "אידיוט המחמד של אלוהים"
(LISA TOMASETTI/NETFLIX)
יום אחד מכה בקלארק הברק, במה שמסתבר מאוחר יותר כמסר מאלוהים, שבחרה בקלארק להיות שליחה עלי אדמות ולהציל את העולם במאבק מול לוציפר. קלארק מתחיל לזהור, פשוטו כמשמעו. הגוף שלו מתחיל לזרוח, סרטון שלו זוהר הופך לוויראלי והקולגות שלו (אוסמן עלי, כריס סנדיפורד ואנה סקוטני) מקימים חמ"ל שמטרתו למצוא את הסיבה להארה הפנימית שלו. במקביל לרומן המתהווה של קלארק עם אמילי מתקדמת גם העלילה המפוקפקת ומצטרפים אליה מלאכים (יאניק טרוסדייל), השטן (לסלי ביב) וארבעת פרשי האפוקליפסה. קלארק, בהיותו אנדרדוג טיפוסי, מתמודד עם היותו שליח האל למרות שמעולם לא בחר בזה ואין לו מושג מה הוא אמור לעשות, ובמקביל מתנהל גם עם מערכת היחסים שלו עם אמילי, אישה חובבת משני-תודעה, שרק בשבוע שעבר סיממה את עצמה בטעות בסם אונס.
ההומור של פלקון ככותב הוא כנראה לא כוס התה של כולנו. הגיבורים שלו פטפטניים להדהים ולפעמים נוצרת התחושה שלא רק אמילי היא חסידה גדולה של משני-תודעה. כמו "קומיוניטי" או "בשורות טובות", מדובר בקומדיה שמהרגע הראשון תדעו אם אתם מחבבים אותה או שתעדיפו להעביר את 30 הדקות הקרובות בצפייה במחשב שלכם מאחה ומיטיב את הכוננים שלו. נדמה שפלקון מזג פנימה את כל מה שמצחיק ומענג אותו, כולל האהבה הגדולה למוזיקאי הארי סטיילס, ששירים שלו מפציעים לפתע במהלך הפרק באופן ספונטני, או גבב המחשבה הבלתי פוסק של האנדרדוג הטיפוסי. אבל מה שזה לא היה שהוא בישל, יצא לו טעים.
2 צפייה בגלריה
מתוך "אידיוט המחמד של אלוהים"
מתוך "אידיוט המחמד של אלוהים"
מתוך "אידיוט המחמד של אלוהים"
(צילום: VINCE VALITUTTI/NETFLIX)
אולי זה המדיום הטלוויזיוני ואולי הוא פשוט השתפר, אבל לזכותו של פלקון ייאמר ש"אידיוט המחמד של אלוהים" מוצלחת ומצחיקה פי כמה מהתסריטים שכתב לקולנוע, ושהיא בוטה ורגישה בדיוק במידה הנכונה. זה לא מזיק שמקארתי שולטת ביד רמה בקומדיה ובדרמה ויודעת ללהטט בין שתיהן באופן נטול מאמץ. השמועות על ההפקה לא בהכרח מבשרות טובות - בהכרזה של נטפליקס על ההפקה היא הודיעה שהעונה תכלול 16 פרקים, אבל הצילומים, שנערכו באוסטרליה, הופסקו אחרי שמונה פרקים בלבד ולא ידוע מתי ואם יצולמו שמונה נוספים. אבל השמונה הראשונים כבר פה, ולמי שמעוניין בקומדיה חמודה ללא התחייבות ליחסים ארוכי טווח, מצפה הרפיית-מוח נעימה וזורמת.