top of page

תודה!

"אוהב אותך צ'ארלי": אפס קלאס ואפס מאמץ

עודכן: 2 בפבר׳

הסרט החדש בכיכובם של נועה קירל ומיכאל אלוני, "אוהב אותך צ'ארלי" יכל להיות חמוד למדי, אילו רק יוצריו היו משקיעים בו גרם של מאמץ. התוצאה הסופית היא בלאגן מביך.

בא לכם לזכות בכרטיסים זוגיים לסרטים במתנה? בואו לאינסטגרם שלנו!


בעשור האחרון אנחנו חווים פריחה של סרטי "פופקורן" ישראליים: קולנוע מסחרי המיועד בעיקר לנוער, חיילים או ילדים, שמחפשים בידור קליל לצד כוס קולה גדולה ומשהו לנשנש. חלק מהסרטים הללו היו נהדרים (המוסד מ-2019), אחרים מבזים (ג'סטה מ-2017) ומקצתם חמודים ומפתיעים לטובה (כמעט מפורסמת מ-2017). מעל כולם בולט לו לשחרר את שולי של שלישיית מה קשור, שבקיץ שעבר הפך לשובר-קופות מפתיע בממדיו, עם כמות צופים שלא נראתה כאן מאז שנות ה-70.

את כל הסרטים האלו הפיק משה אדרי, בעל השליטה ברשת סינמה סיטי (בעבר יחד עם אחיו המנוח לאון, שנפטר ב-2018), ומפיק ומפיץ הענק של הקולנוע הישראלי, שבאמתחתו למעלה מ-40 קומדיות קיץ כאלו רק מהעשור האחרון. בשנה החולפת, שלושה סרטים שונים בחסותו ניסו לשחזר ולו במעט את ההישג של שולי - חומוס פול טריילר המגניב למדי (אותו רק הפיץ), עולה לראש המבדר, גם הוא סרט ראשון של שלישייה קומית מצליחה, וכעת אוהב אותך צ'ארלי, בבימויו של שי כנות. כנות כבר ביים לאדרי שלושה סרטים כאלו - הזכור מביניהם הוא שושנה חלוץ מרכזי (2014) ואת השניים האחרים טוב ששכחו.

נועה קירל בתפקיד עצמה, רק עם שם אחר. מתוך "אוהב אותך צ'ארלי" | צילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג
נועה קירל בתפקיד עצמה, רק עם שם אחר. מתוך "אוהב אותך צ'ארלי" | צילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג

אם תרשו לי להמר, גם צ'ארלי יזכה לגורל דומה ברגע שיירד מהמסך הגדול. על פניו, מדובר בסרט עם קונספט חביב - כוכבת פופ (נועה קירל בתפקיד עצמה, רק בשם אחר) נשלחת לבלות שבוע בביתו של ראש משפחת פשע (אלון אבוטבול) במסגרת תוכנית ריאליטי. בדרך לא דרך, במאי התוכנית השאפתן והחנון כביכול (מיכאל אלוני) מגלה את הפושע הפנימי שבו, רומנים נרקמים וכל העסק יוצא משליטה. לכאורה - אבל רק לכאורה - יש כאן גם אלמנט רפלקסיבי מעניין: עיסוק בקולנוע ובסיכום הקריירה שעושה הבמאי לעצמו. רק נזכיר, כנות ביים גם את הבורר וגם את הריאלטי פעם בחיים, שבמסגרתו נשלחה השחקנית יעל גולדמן לבלות בביתו של ראש משפחת הפשע יעקב אלפרון.

הבעיה היא שנראה שלכנות ולצוותו פשוט לא איכפת מהתוצר הסופי. אני מסוגל לבלוע דיאלוגים מצועצעים מעט (את התסריט כתב כנות יחד עם חיים ברבי ורועי עידן, יוצר הסדרה מנאייכ) או משחק בינוני (מלבד אבוטבול ואלוני שנראה שנהנו מאוד בצילומים), זה חלק מהז'אנר וזה בסדר. אבל הסרט הזה פשוט עשוי רע ובעצלנות: העריכה חסרת קצב; סצנות מתחילות ונגמרות באופן שרירותי; הצילום אפור ואפילו הקליפים של קירל בתוך הסרט חסרי-חן. השחקנים נראים כאילו כפו עליהם להגיע לסט והסצנות מבוימות באווירת חוסר-נוחות מוזרה. התחושה היא שהצוות מיהר להיפטר מעול ההפקה ולחוש לשנ"צ.

לא מספק את הסחורה. מתוך "אוהב אותך צ'ארלי" | צילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג
לא מספק את הסחורה. מתוך "אוהב אותך צ'ארלי" | צילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג

כל הגורמים האלו הופכים את צ'ארלי לקומדיה מצחיקה למדי, אבל בחיי שאני לא בטוח באיזה אופן. האם למרות הבעיות, הוא מצליח לייצר הומור טוב? האם הסרט הוא כל-כך גרוע שהוא טוב? או שבעצם יש כאן ניסיון לקומדיית קרינג' מתוחכמת בסגנון לואי, הבנויה על סיטואציות מביכות והתנהגויות אנושיות מוזרות? לא הצלחתי לפענח. ניקח לדוגמה את דמותו של עופר, צלם הריאליטי (אוראל צברי), בחור ציני ומסוגר שסובל מפוסט טראומה הנובעת משירותו הצבאי. בסצנה אחת הוא חוטף פתאום התקף חמור במיוחד ומתחיל לצרוח, להשתולל ולהרים גופה של עבריין כאילו מדובר בחברו לקרב.


ברגע הזה בסרט נקרעתי, כיוון שזאת הייתה סצנה גרוטסקית שכמו נתלשה מרעם טרופי וגם כי הנחתי שזו הייתה כוונת הסרט. אלא שאז התחילה להתנגן פתאום מוזיקת פסנתר מרגשת ודמותו של אלוני חיבקה את הצלם חזק וניחמה אותו - ואני נשארתי מאוד מבולבל, תוהה כיצד הייתי אמור להרגיש.

נדמה לי שמה שבעיקר מבאס בסרט הוא חיזוק התדמית האיומה גם כך שיש לקולנוע הישראלי בקרב הצופה מן השורה. בשנה שבה יצאו כמה וכמה סרטים חכמים ומיוחדים, קומיים או דרמטיים, יגיעו לקולנוע מי שיימשכו אחרי הקאסט המרשים והסיפור - וזה הרושם שיישאר אצלם. כבר עדיף פשוט ללכת ולצפות שוב בחומוס פול טריילר, לא תתאכזבו.

"אוהב אותך צ'ארלי" | דירוג סופי: 40 בקולנוע
 

לכל העדכונים החמים, הכתבות והחדשות: הצטרפו אלינו בערוץ הטלגרם החדש של מאה בקולנוע. לדיונים נוספים והמלצות משלכם ניתן להצטרף גם לקבוצת החברים שלנו. תוכלו גם לעקוב אחרינו בעמודי הרשתות החברתיות שלנו באינסטגרם ובפייסבוק או לשלוח הודעה בדוא"ל בכל נושא.

bottom of page