מהרגע שיצאה "אקדמיית המטרייה" לדרכה, אי שם ב-2019, הכוח האמיתי שלה לא היה טמון דווקא בסיפורה המטורלל - שעימת את גיבוריה עם אפוקליפסות פוטנציאליות, מתנקשים שנשלחו מסוכנות רב-יקומית עלומה, והסיבוכים האפשריים של מסע בזמן. לא, כוחה האמיתי של דרמת גיבורי העל הקומית של נטפליקס תמיד היה טמון באופן המקסים ושובה-הלב שבו קשרה בין גיבוריה הפגומים, התועים והטועים.
שבעת הילדים לבית הרגריבס (מינוס אחד, שמתפקד כרוח רפאים) גדלו בצילו של אב מאמץ רודני ומתעלל רגשית, שאסף אותם יחד רק בשל יכולותיהם המיוחדות, וצלקות ילדותם הפכו אותם למבוגרים לא מתפקדים או מתפקדים בקושי. נחמתם היחידה בעולם, כפי שלמדו במהלך צמד עונותיה של הסדרה עד כה, טמון בחיבור שלהם זה עם זו. משפחה, כל אחד מהם יגיד לכם, לא בוחרים – אבל גם אם נתקעים עם משפחה דפוקה להפליא, עדיין אפשר להתחמם לאורן של האהבה, האחווה והנאמנות שמגיעות איתה.
הבסיס הסנטימנטלי הנוגע הזה החזיק את "אקדמיית המטרייה" גם ברגעיה המחורפנים ביותר, כשפלירטטה עם פיתולי עלילתה האבסורדית באופן שקירב אותה למחוזות הקוריוז – וכך היא עושה גם עתה, בעונתה השלישית והחדשה שהינה מושקעת, עשירה ומבדרת כמו צמד קודמותיה, אם לא יותר.
3 צפייה בגלריה
מתוך "אקדמיית המטרייה" עונה 3
מתוך "אקדמיית המטרייה" עונה 3
מתוך "אקדמיית המטרייה" עונה 3
(באדיבות נטפליקס)
הסיפור מתחיל בנקודת הסיום של העונה הקודמת – אחרי שניצחו את הנציבות ואת הסוכנת חסרת המעצורים שעמדה בראשה (קייט וולש) והצילו את העולם מכליה, בני משפחת הרגריבס הצליחו לשוב ל-2019. אלא שזוהי 2019 של ציר זמן אחר, ציר זמן שבו אבי המשפחה רג'ינלד הרגריבס (קולם פאור) בחר לאמץ שבעה ילדים אחרים במקומם. מה זה אומר? ובכן, זה אומר שאקדמיית המטרייה לא קיימת בציר הזמן החדש הזה, אלא אקדמיית הדרור, ושבעת בני הרגריבס המרכיבים אותה ממש לא מבסוטים לגלות מתחרים מטיימליין אחר.
אך העימות בין המטריות לדרורים – שמספק כמה מהרגעים המשעשעים והמגניבים ביותר בפרקים הראשונים – מתגלה עד מהרה כמשני לצרה האמיתית הניצבת מול ההרגריבס: אפוקליפסה חדשה שמאיימת על הקיום כולו כתוצאה מעצם נוכחותם שם, בציר זמן שאליו הם לא שייכים. פרדוקס הסבא, כך קוראים לזה. אל דאגה, עם תחילת הפרק השלישי הסדרה מציעה הסבר מאיר עיניים. וכמובן שישנן גם הדרמות הפרטיות: לות'ר/מספר אחת (טום הופר) מגלה שאחת מהדרוריות דווקא ממש עושה לו את זה, למרות שהם ניצבים משני צידי המתרס; דייגו/מספר שתיים (דייויד קאסטנדה) מגלה כי סוכנת-הנציבות לשעבר ליילה (ריטו אריה) עדיין חלק מחייו, ובאופן מפתיע במיוחד; קלאוס/מספר ארבע (רוברט שיהאן) תר אחר שורשיו במציאות החדשה והמוזרה הזו; אליסון/מספר שלוש (אמי ראבר-לאמפמן) מוצאת את עצמה בודדה ונואשת מכך שחייה והיקרים לה נותרו מאחור, במציאות הקודמת שלה, ומספר חמש (איידן גלאגר) מוצא שהוא שוב נדרש להציל את העולם, למרבה מרמורו, למרות תשוקתו לאיזה רגע של מנוחה.
3 צפייה בגלריה
מתוך "אקדמיית המטרייה עונה 3"
מתוך "אקדמיית המטרייה עונה 3"
המתחרים. אקדמיית הדרור, מתוך "אקדמיית המטרייה עונה 3"
(צילום: באדיבות NETFLIX)
וישנה גם וניה/מספר שבע, שבפרקים המוקדמים של "אקדמיית המטרייה" עושה את השינוי שעשה בחיים האמיתיים השחקן שגילם אותה – אליוט פייג', בעבר אלן פייג'. הטיפול של "אקדמיית המטרייה" בסוגיה הזו מתגלה כמקסים, אורגני ומלא חום והומור. ואם כבר הומור, אז דעו לכם שהעונה החדשה מבדחת אף מקודמותיה, דבר שאין להקל בו ראש אל מול ספירת הגופות המכובדת למדי של "אקדמיית המטרייה", וכמה רגעים גראפיים שמעניקים תחרות נאה לזוועות המוקצנות שמתרחשות ב"הבנים" של אמזון – סדרה עכשווית נוספת שעוסקת בגיבורי על דפוקים עד היסוד, ורואה כעת את עונתה השלישית.
אבל קיים הבדל, והוא משמעותי: בעוד ש"הבנים" מתפלשת בציניות המרושעת שלה (וזה עובד נפלא עבורה, למי שמסוגל לשאת את ההארדקור שהיא מציעה), הלב של "אקדמיית המטרייה" כמעט תמיד ניכר. אפילו ברגעיה הביזאריים והמופרעים ביותר לא שוכח יוצרה, סטיב בלאקמן (שעיבד את הקומיקס של ג'רארד וויי וגבריאל בה), שהוא עוסק באנשים בשר ודם, פלאיים ככל שיהיו כוחותיהם. כל אחד ואחת מההרגריבס תר אחר גאולה מסוג כלשהו, ובלאקמן וצוות כותביו מעניקים להם מוטיבציות ואתגרים שמציירים אותם אנושיים במפגיע. כוחם, כאמור, באחדותם – שברירית ומורכבת ככל שתהיה – וזו האחדות הזו, או החתירה אליה, שהופכת את העונה החדשה לממתק אמיתי, אפילו מרגש לפעמים. זו היא שתחזיק אתכם גם ברגעים שבהם הסדרה כמעט ונכנעת לאקסצנטריות שלה, ולא חסרים כאלה.
3 צפייה בגלריה
מתוך "אקדמיית המטרייה עונה 3"
מתוך "אקדמיית המטרייה עונה 3"
אנשים משתנים. אליוט פייג' (שמאל), מתוך "אקדמיית המטרייה עונה 3"
(צילום: באדיבות NETFLIX)
גם בכל הרמות האחרות, העונה השלישית של הסדרה מצטיינת - החל מהשחקנים הנהדרים (שיהאן נפלא כהרגלו כקלאוס, אולי הדמות המרגשת ביותר בסדרה, ומעטים השחקנים שמסוגלים לשחק דביל באופן מוצלח כמו הופר וקאסטנדה), וכלה בוויזואליה המסוגננת שלה, הקולנועית לעילא. בסך הכל, העונה החדשה מוכיחה ש"אקדמיית המטרייה" נותרת בטופ של סוגת גיבורי העל הטלוויזיונית, בטריומווירט שכולל את "הבנים" המזוהמת ו-Invincible הנהדרת (שתיהן באמזון פריים). כמה זמן תוכל לשמור על הרמה הגבוהה לפני שתתדרדר למחוזות ה"אוקיי, הגזמנו" הבלתי נמנעים? אלוהים יודע. אבל עד שזה יקרה, ואם נהניתם מצמד העונות הקודמות, מחכה לכם ממתק אמיתי.