לאחר שנים של ציפייה והמתנה, "בית הדרקון" – סדרת הבת של "משחקי הכס" סוף סוף נחתה וכבר מהפרק הראשון אפשר להגיד– HBO הלכו על כל הקופה בפרויקט השאפתני ואם העונה תיראה כמו הפרק הראשון, ההימור הצליח ובענק. אז תכינו את האוכפים ותתפסו לכם דרקון כי המסע הזה הולך להיות ארוך ומלא בתהפוכות.

קודם כל נתחיל במובן מאליו – אי אפשר להסתכל על "בית הדרקון" מבלי להשוות אל סדרת האם "משחקי הכס", זאת אומרת לחלקים ממנה שהיו ראויים להתייחסות (אישית אני חושב שהיא הלכה לעזאזל במהלך עונה 5, אבל הקונצנזוס הוא עונות 8-7, אז נסתפק בזה). יוצרי הסדרה בעצמם לא מתעלמים מהעובדה הזו וכבר ב-30 השניות הראשונות מוזכר, באופן דיי צפוי אפילו, שמה של דאינריז טארגריין.

סצנת הפתיחה של "בית הדרקון" היא למעשה הדרך בה בחרו ג'ורג' ר' ר' מרטין וראיין קונדל לפרק את כל מה שנבנה מבחינה פוליטית ב"משחקי הכס". שם הוקדשו שמונה עונות להראות לנו כי נשים יכולות להחזיק בעמדות כוח בווסטרוז ולהיות שוות ערך לגברים. ב"בית הדרקון", כבר ב-10 הדקות הראשונות מבהירים לנו כי הלורדים מעדיפים בן זכר ויהי מה. אנחנו יודעים שכ-180 שנה מאוחר יותר הגלגל יתהפך ואז ישבר, אבל לבינתיים אלו חוקי המשחק.

בניגוד לבלבול שנוצר עקב ריבוי שמות, אירועים ולוקיישנים בפרק הראשון של "משחקי הכס", כאן העלילה מתרכזת במעלה מלך, עת השנה התשיעית למלכותו של המלך וייסריז הראשון לשמו. וייסריז שואף לחבוק בן שיהיה לו יורש, אך האלים העניקו לו עד כה רק את ראינירה טארגאריין, בתו הנערה והמרדנית. וייסריז מאמין עד עמקי נשמתו כי האלים מייעדים לו בן, שהוא אף קובע טורניר אבירים עוד בטרם הילד נולד, רק כדי להתבשר במהלכו שהוא צריך לבחור בין אשתו הכורעת ללדת לבין חיי יורשו. 

כצפוי, שאפתנותו של וייסריז גוברת על אהבתו לאשתו, אך גם בנו הפעוט מת שעות ספורות לאחר הלידה. מי שחוגג את האובדן הוא דווקא אחיו של המלך, דיימון (שלחלוטין מתברר כבר בדקות הראשונות כמה מאט סמית הוא ליהוק מושלם שהולך להיות הפנים של הסדרה). עם מותו של התינוק והחוסר ביורש ממין זכר, דיימון חוזר להיות היורש הבלעדי של אחיו. עם זאת, התנהגותו האלימה והפסולה גורמת לוייסריז לגרשו בחזרה אל הבקעה, שם מחכה לו הליידי אשתו. הוא כמובן יחזור בהמשך.

מתוך ''בית הדרקון'' (צילום: HOT ו-NEXT TV)
מתוך ''בית הדרקון'' (צילום: HOT ו-NEXT TV)

הדמות הנוספת שמניעה את העלילה היא ימין המלך, סר אוטו הייטאוור. הימין הוותיק לא מחבב במיוחד את אחיו של המלך ועושה הכל לסלקו מחצר המלכות, עד שהוא עצמו מציע להעניק לו את הפיקוד על משמר העיר. דיימון לוקח את התפקיד וכבר בלילה הראשון מפגין עד כמה הוא אלים בתצוגת תכלית של קטיעת איברים והוצאות להורג, מה שמכעיס את אוטו ואנשי מועצת המלך. 

מותו של היורש הפעוט גורם לאנשי המועצה להוציא לפועל את השאיפות הפוליטיות שלהם מן המגירה אוטו שולח את בתו אליסנט לשעשע את המלך המדוכא, דיימון לוקח את אנשיו לחגוג בבית בושת ואפילו לורד קורליס ואלריון, אשר אשתו ראיניז כבר ראתה איך הממלכה מדלגת עליה בסדר הירושה, שואף להפוך את הליידי אהובתו למלכה למרות הכל.

מתוך ''בית הדרקון'' (צילום: HOT ו-NEXT TV)
מתוך ''בית הדרקון'' (צילום: HOT ו-NEXT TV)

לאחר התנהגותו המבישה של דאימון וסילוקו מהעיר, וייסריז מחליט להפוך את ראינירה ליורשת ומגלה לה את הסוד שמאחורי כס המלכות – על בית טארגריין להנהיג את הקרב של בני האדם מול האפלה שתבוא מן הצפון, מלחמה עתידית לה קרא אאיגון הכובש בתור "השיר של אש ושל קרח". 

העלילה כולה מתרחשת למעשה "בעבר", כאשר בפרקים הקרובים אנו עתידים לראות גרסאות מבוגרות יותר של כל הדמויות אשר יצאו למלחמה על הכס, כך שבקרוב מאוד נזכה לראות גרסאות מבוגרות יותר של ראינירה ואליסנט, כמו גם לא מעט דמויות חדשות ונוספות, אבל עבור פרק ראשון – מלאכת מחשבת מבחינת כל העוסקים במלאכה.

בתחום האפקטים הממוחשבים -כמובן שכל מי שצפה ב"משחקי הכס" ציפה לראות שוב דרקונים והיוצרים לא אכזבו. בניגוד לסדרת המקור, בפרק הנוכחי אנו נחשפים כבר לשני דרקונים – קראקסס, דרקונו האדום של דאימון וסייראקס – דרקוניתה הצהובה של הנסיכה היורשת ראיניריה. כבר בפרקים הבאים אנו צפויים לראות עוד שלל דרקונים, כך שיש למה לצפות. 

תנועות הדרקונים, כמו גם צורתם וצבעם מראים עד כמה ב-HBO חשבו על הפרטים הקטנים ומדגישים את היכולת של ההפקה להמשיך ולקבוע את הטון של סדרות הפנטזיה. בנוסף, בנייתה של מעלה מלך והמבצר האדום מזכירים מאוד את איך שהוצגו ב"משחקי הכס". ראוי לציין גם את בנייתו מחדש של כס הברזל, שלמרות שמזכיר מאוד את העיצוב של סדרת האם, ניתן לראות בבירור עד כמה הוא אימתני ולא נוח באמת.

בנוסף, הסדרה נפתחת באחד הלוקיישנים הכי זכורים מהעונות האחרונות של "משחקי הכס" – בור הדרקונים. בעוד בסדרת המקור אנו רואים רק את ההריסות של המבנה, כאן אנו זוכים לראותו במלוא תפארתו, כעת נותר רק להמתין להרס שיבוא.

לאורך הפרק מושתלים גם יתר הבתים הגדולים בווסטרוז, על מנת שנזכור שבית טארגריין לא לבד. הבתים מארטל וארין מוזכרים רק בשם ובמיקום בלבד, אך הלורד ריקון סטארק, כמו גם שני הבנים לבית באראת'יון נראים על המסך. בתים נוספים אחריהם עקבנו בסדרת האם מוצגים גם הם, חלקם רק הצגת הדגלים, חלקם בשמות, אך לחלקם יהיה, אולי, עוד תפקיד בהמשך.