טייסת משנה ביקורת סרט

Copilot Movie Review

תמונת כתבליטן לשינר על "טייסת משנה":
"זווית לא שגרתית ומרתקת לסיפור אהבה שמסתיר סוד אפל"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Copilot
משחק קנאן קיר, רוג'ר אזאר, אוזיי פחט, יאנה יוליה רוט במאי/ת אן זוהרה ברשאד  
דרמה
ביקורת סרט לטייסת משנה מאת ליטן לשינר | כתבת קולנוע, טלוויזיה ורכילות
ציון המבקר
"חומר למחשבה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע66.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די11.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות22.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסיפור של אסון התאומים וחטיפת המטוסים הפך למוקד עניין באופן מובן מאליו מהרגע הראשון. מאז הפיגוע הגדול בהיסטוריה נעשו סרטים רבים, ספרים, כתבות וכל אמצעי שרק עולה בדעתכם נעשו על האירוע הטראגי. סופרו הרבה מאוד ספוקלציות והשערות אודות רבות מהשאלות שנשארו בלתי פתורות והתקיים שיח רב על הקיצוניות באמונה, שהובילה את אותה קבוצה של חוטפים מארגון הטרור אל קאעידה להתקפות הנוראיות על ארה"ב, התקפות שההשלכות שלהן מורגשות עד היום.הבמאית הגרמנייה אן זוהרה ברשד ניגשת לסיפור על אחד הטייסים, סיפור בהשראת אירועים אמיתיים אבל לא לחלוטין אחד כזה שדבק בכל העובדות, בניסיון להציג לנו זווית חדשה לחלוטין. אנו מתוודעים בתחילת הסרט לסיפור אהבה בין שני סטודנטים מוסלמים צעירים - אסלי (קנאן קיר) סטודנטית חריפה למדעים וסעיד (רוג'ר אזאר) צעיר כריזמטי שלומד רפואת שיניים בגלל הוריו, אבל בכלל חולם להיות טייס. השניים, שהכירו בזמן הלימודים בגרמניה בשנות ה-90, נכנסים למערכת יחסים צעירה ונלהבת שעומדת בפני התנגדויות וקשיים, ביניהם גם הסירוב הגזעני של אמה של אסלי לקשר וחלום הטיס של סעיד, שעם הזמן מתקרב יותר לדת ונעשה רדיקלי מרגע לרגע.
האיזון ב"טייסת משנה" נהדר. זו לא משימה קלה, מצד אחד צריך להציג את האנושיות שבצד של הפרוטגוניסט, בזמן שמוודאים שלא נעשית פגיעה במשפחות של קורבנות האסון. ברשד מטפלת בתסריט באופן עדין ומרשים. זה סיפור מסובך עם הרבה זוויות, והבמאית הגרמניה צולחת אותו עם הרבה מאוד אמפתיה והבנה כלפי כל הצדדים. היא כנראה תצליח להרגיז כמה אנשים בדרך, אך זה רק אומר כמה הבחירה בדרך הסיפור המסוימת הזו הייתה הבחירה הנכונה.ברשד בוחרת לזעזע את תפיסת העולם שלנו בכל הנוגע לאידיאולוגיה של 9/11 כשהיא מציגה הפעם את הצד של אסלי האישה, שנפגעת אף היא ממעשיו של בן זוגה נותרת לבדה כשהיא נאלצת להתמודד עם התוצאות של מעשה שכלל לא הייתה מודעת או קשורה אליו. אין פה אמירה חדשה אבל יש קצת חומר אחר למחשבה.
אסלי מוצגת נפלא וכתובה בצורה כזו שתגרום לנו לכעוס יחד איתה ולהתמודד עם הכאב והרגשות המעורבים לצדה, למרות שהתוצאות הטראגיות ברורות עוד לפני שעלו כתוביות הפתיחה. בניגוד אליה ידענו שהמטוס יתרסק אבל הסרט גורם לנו להתפלל לסוף שונה, בעיקר בשבילה.
טייסת משנה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4013/02/2023 20:44:10
8/10אייקון ציון
דרמה יפה על מערכת יחסים של זוג מוסלמים, עד הסוף הלא מפתיע לצערי..
שם: שירלי זלצברגרגיל: 3914/09/2022 18:47:38
8/10אייקון ציון
אסלי, סטודנטית לרפואה ממוצא טורקי וסעיד, סטודנט לרפואת שיניים ולאחר מכן לאווירונאוטיקה שחולם להיות טייס מתוודעים אחד לשני במפגש חברי של סטודנטים. מערכת היחסים בין השניים שנמשכת כ 5 שנים מתוארת על ידי 5 מערכות בסרט. כל "מערכה" ( שנה) מייצגת שלב במערכת היחסים של השניים ואנו צופים בתהליך ההקצנה של סעיד לאורך אותם שנים. אסלי אינה מודעת לסודותייו של סעיד, אך לעיתים ישנה הרגשה שבתת מודע שלה היא חושדת לאור מעשיו ודבריו הבוטים כנגד יהודים והמערב. סעיד, שמגיע ממשפחה לבנונית עשירה חי בשקר ובחיים כפולים כלפי הסובבים אותו למען " המטרה הנעלה" שלו וגורם לאסלי לשקר לבני משפחתה ולהתרחק מהם ומחבריה הקרובים. ניתן לראות שגם האהבה הגדולה בין השניים אינה מספיקה וכי ישנם גורמים סביבתיים (שילוב של דת והקצנה) ואנשים חלשים שנגררים אחרי רעיונות באספמיה שתורמים לסיום מערכת היחסים ולסוף הידוע מראש. אני רוצה לציין לטובה את המשחק של השחקנים בסרט ובמיוחד את השחקנית שמשחקת את אסלי. תודה רבה לאתר סרט על ההזמנה.
שם: רחלי זיגלרגיל: 7113/09/2022 19:09:04
9/10אייקון ציון
סרט מרתק ומטלטל המתחיל ברומן יפה בין 2 סטודנטים מוסלמים בגרמניה של שנות התשעים.באמצע הסרט חלה תפנית מצמררת עד הסוף המפתיע שעליו נאמר:המציאות עולה על כל דמיון.לא להחמיץ!
קישורים
חץ טייסת משנה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
Radical4רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
White Bird A Wonder Story5ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט