תא מספר 6 ביקורת סרט

Compartment Number 6 Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "תא מספר 6":
"סרט מסע מורכב ומרתק"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Compartment Number 6
משחק סיידי הארלה, יורי בוריסוב במאי/ת יוהו קוסמאנן  
דרמה
ביקורת סרט לתא מספר 6 מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מהפנט"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע81.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די14.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
רכבות וקולנוע הולכים ביחד עוד מסרט הקולנוע הראשון שהציגו האחים לומייר בשנת 1985 בפני יושבי בית קפה בפריז. הקהל שצפה בסרט הקצר "רכבת נכנסת לתחנה" ברח בבהלה מבית הקפה מכיוון שחשב שהרכבת שעל המסך תדרוס אותו. מאז נעשו אינספור סרטים המתרחשים באותו חלל דחוס המהווה מעין מיקרוקוסמוס משל עצמו, כשהגיבורים אינם יכולים לצאת ממנו.ב"רצח באוריינט אקספרס" על גרסאותיו השונות הוצגה תעלומת רצח שבה כל הנוסעים ברכבת חשודים, ב"זרים ברכבת" המקריות שבמפגש בין שני נוסעים זרים אפשרה להיצ'קוק לבנות את תכנית הרצח המושלם וב"מערב אין כל חדש" הציג סרג'יו ליאונה את הרכבת כזו המבשרת על הגעת הציוויליזציה למערב הפרוע ומשנה אותו, לטוב ולרע, לעד. רק לאחרונה יצא לקולנוע הסרט "רכבת הקליע" בכיכובו של בראד פיט העוסק ברכבת מהירה ביפן ומה שמתרחש בתוכה.
הבמאי הפיני יוהו קוסמאנן בסרטו "תא מספר 6" מתמקד בעיקר בעניין הפגישה המקרית בין שני זרים מוחלטים ברכבת. לורה (סיידי הארלה) רצתה לנסוע עם בת זוגה הרוסית לצפות בציורי סלע אי שם בצפון רוסיה. ברגע האחרון בת הזוג מבריזה ולורה יוצאת למסע ברכבת לבדה. בתא היא פוגשת את ליוחה (יורי בוריסוב, מגדולי כוכבי הקולנוע הרוסי בימינו), שהוא כורה פחם ככל הנראה. שני הזרים הללו צריכים איכשהו להסתדר במסע סוריאליסטי, כשקפוא בחוץ וכשהרכבת עוצרת בכל מיני ערי רפאים רוסיות מוזרות ומאיימות. שני הגיבורים לא נדמים ככוכבי קולנוע, אבל כמו בצל וביד אמן יסיר מהם הבמאי לאט לאט את המחסומים ואת החששות ובצורה מרה-מתוקה ייווצר קשר בין הבחורה הפינית לבין הכורה הבוטה אבל עם לב זהב.בסרטי מסע טובים המטרה המקורית ננטשת אי שם במהלך המסע והדבר החשוב הוא המסע הפנימי שעובר הגיבור והשינוי שמתחולל בו. כך קורה למשל לג'ון ויין בתפקידו הטוב ביותר כאיתן אדוארדס ב"מחפשים" המופתי - מאדם שוחר נקם הוא עובר סובלימציה ומצליח לכבוש את יצרו אחרי מסע ארוך של חמש שנים. "תא מספר 6" בהגדרתו כסרט מסע חמקמק ממש כמו היופי הלא שגרתי של גיבור הסרט. האם באמת נטשה הגיבורה את מטרת מסעה? האם התחולל בה שינוי? והאם זה משנה לנו הצופים שנהנים מכל רגע כשאנו נוסעים עם הגיבורים בדרכם הקפואה צפונה?
ליוחה ולורה מנהלים מערכת יחסים לא רגילה. היא עצורה וכואבת את פרידתה הטרייה, הוא מקלל ונדמה כאחרון הפושעים. הקשר ביניהם מגושם ולא ליניארי וזה מה שיפה בו והופך את הסרט בסופו של דבר למסע מורכב. "תא מספר 6 " הוא סרט מהפנט שאי אפשר להסיר את העיניים ממנו. בסצנה אחת הזויה לחלוטין המערבת סבתא רוסיה, ויסקי מחתרתי ואת שני הגיבורים מוכיח הבמאי כי אפשר לקחת את התבנית המוכרת של "בחור פוגש בחורה", לשבור אותה וליצוק לתוכה משמעות שונה ומרתקת.
תא מספר 6 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4028/11/2022 00:08:52
5/10אייקון ציון
כמעט כל הסרט בקרון רכבת קטן ועלוב שתורם להיותו מדכא ואיטי.
שם: אמנוןגיל: 9912/11/2022 22:52:53
9/10אייקון ציון
תא מס. 6 מצוין, חכם, נשאר עם הצופה זמן רב לאחר סיום הסרט. שחקנים יוצאים מן הכלל. זכרו: אקדח המופיע במערכה הראשונה, עתיד לירות בשלישית.
שם: מוניגיל: 7202/10/2022 11:27:03
9/10אייקון ציון
סרט מעניין עם מסר ברור: אסור לשפוט אנשים ממבט ראשון - לא לחיוב ולא לשלילה. אותו גיבור הסרט, עבריין, מתגלה כאדם סימפטי עם נשמה יתרה וחוקי משחק מאוד ברורים להבדיל מ"המשכילים". משחק מעולה של גיבורי הסרט. מומלץ ביותר
קישורים
חץ תא מספר 6 (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
Radical4רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
White Bird A Wonder Story5ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט