גם בלי פירוטכניקה, הסדרה על האיש מאחורי "אובר" פשוט סוחפת

בתפקידו הטוב ביותר עד כה, מצליח ג'וזף גורדון-לוויט להעביר את הנפש המורכבת של טראוויס קלניק • עם שלל סיבובי פרסה מוסריים שהיא לוקחת, זה קשה שלא לרצות לצפות ב"הקרב על אובר" בבינג' מטורף

מתוך "הקרב על אובר", צילום: HOT ו-NEXT TV

איך אנחנו אוהבים להכיר את "הממזרים ששינו את הכללים" מקרוב, את גאוני ההייטק, במיוחד את אלו שאחרי זמן-מה נפלו והפילו אחריהם משקיעים. בין אם זה אדם נוימן ב-"WECRASHED" המצוינת או אליזבת הולמס בדוקו "הממציאה: דם והונאה בעמק הסיליקון", נדמה שכל יצירה טלוויזיונית סביב מתעשרי ההייטק שכוללת את הטייטל "עלייתו ונפילתו" מגיעה עם המלצת צפייה מציצנית.

"הקרב על אובר" (המשודרת ב-HOT וב-NEXT) לוקחת אותנו במושב האחורי דרך סיפור עלייתו המטאורית של יזם אובר, טראוויס קלניק, עד לסוף המר בו נזרק מהמיזם שהוא עצמו הקים.

תפקידו הטוב ביותר עד כה. ג'וזף גורדון-לוויט ב"הקרב על אובר", צילום: HOT ו-NEXT TV

 

קלניק הוא האיש מאחורי הסיפור המטורף של אובר. יזם מלא תשוקה עם מאפיינים של השירות שהביא לעולם: חכם, מהפכני, אבל לא פעם מסתיים בחוויה מפוקפקת.

זהו עוד סיפור על תאונת דרכים שנגרמת עקב תאוות הגריד בעמק הסיליקון, על אותם גאונים חסרי מוסר, חנונים כריזמטיים ביום וחסרי ביטחון בלילה - ועל יחסיהם עם מנהלי החברות שמשקיעות בהם. כדי לספר את "הקרב על אובר" הביאו היוצרים בריאן קופלמן ודיוויד לוויין ("מיליארדים") את קוונטין טרנטינו כדי ללוות את הסיפור בקריינות בשילוב כותרות גראפיות מפוצצות.

אין ספק שבעלה של דניאלה פיק בתור קריין עושה יח"צ וחשק להתיישב מול הסדרה, אבל אם להגיד את האמת - הליווי שלו מרגיש לא פעם מיותר ומאולץ, ניסיון מסורבל להגניב את הסדרה בכוח. אם כבר דיברנו על טרנטינו, נזכיר גם שהמוזה שלו בקריירה, אומה ת'ורמן, מחתימה כרטיס גם היא בסדרה כאשת התקשורת שמלווה את הסיפור.


"הקרב על אובר" לא צריכה פירוטכניקה וניים דרופינג הוליוודי. הכוכב שלה ג'וזף גורדון-לוויט מגלם את קלניק במה שנראה כמו התפקיד הכי טוב שעשה עד היום. הוא מצליח להעביר את הנפש המורכבת של קלניק בעליות ובמורדות, ברגעי ההומור הציני וההתרסקויות הנפשיות.

לפחות על פי שני הפרקים הראשונים, "הקרב על אובר" מספקת את הסחורה גם מבחינת אקשן: היא קצבית וסוחפת ומציעה לוליינות בעריכה שמגניבה לא פעם את כל העסק.

מרתקת. מתוך "הקרב על אובר", צילום: HOT ו-NEXT TV


בפרק הראשון אנחנו מגלים איך הגיעה אליו ההארה "להפוך את עולם הנסיעות לדמוקרטי ולסיים את העבדות של נהגי המוניות", שנייה אחר כך מתגלה שהיא הגיעה בשיחת דיינר עם היזם המקורי של אובר. סיבובי הפרסה המוסריים הללו, בעיקר עם הגעתו של הכסף הגדול מהמשקיעים, הם מה שמרתק אותנו בדור "הממזרים ששינו את הכללים". העובדה שמדובר בעוד סיפור אמיתי רק נותנת סיבה להמשיך לעוד פרק.

כמו אצל אדם נוימן ו"WEWORK", גם ב"אובר" הסיפור הסתיים כידוע  בהרחקה מרצון של היזם מהבייבי יוניקורן שלו - רק שבמקרה של הישראלי יש היתכנות לעוד סדרת המשך אחרי ששוב גילינו לאחרונה שבמיזם חדש שלו שוב הושקעו כמה מאות מיליונים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר