לוחמת ביקורת סרט

The Woman King Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "לוחמת":
"סיפור אמיתי שהופך לפנטזיה הוליוודית ממוצעת "
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Woman King
משחק ויולה דיוויס, תוסו מבדו, לשאנה לינצ', שילה אטים, הירו פיינס טיפין, ג'ון בויגה במאי/ת ג'ינה פרינס-ביית'ווד  
דרמה
ביקורת סרט ללוחמת מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"דייוויס לאוסקר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע62.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די24.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות13.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מעריצות ומעריצי סרטים תקופתיים שכוס התה הקולנועית שלהם היא סרטים כגון "גלדיאטור", "לב אמיץ" או "הסמוראי האחרון" עשויים למצוא עניין רב בסרט החדש בכיכובה של זוכת שני פרסי האוסקר לשחקנית משנה, ויולה דייויס. היא מופיעה בתפקיד ראשי ראשון בסרט פעולה שבו היא צריכה לא רק להפגין כישורי משחק, אלא גם את כישורי הלחימה שלה. היא נכנסת לנעליים של ראסל קרואו, מל גיבסון וטום קרוז. דייויס הקשוחה מתגלה, באופן לא מפתיע יש לציין, כלוחמת מצטיינת ואחרי פרמיירה מוצלחת בפסטיבל טורונטו והצלחה נאה בקופות בארה"ב, אפשר להכריז על "לוחמת" כהימור מוצדק של אולפני סוני."לוחמת" של הבמאית ג'ינה פרינס-ביית'ווד, המוכרת יותר כבמאית של הלהיט הנטפליקסי, "משמר האלמוות", הוא אפוס אקשן כמו שהוליווד כל כך אהבה לפני שני עשורים וקצת. כאשר "גלדיאטור", "טרויה" ודומיהם היו הצלחות קופתיות גדולות ותיארו קרבות ענק בין היוונים לרומאים, גאלים ובריטים או ויקינגים לסוגיהם שנלחמו נגד כל דבר. הפעם אנחנו נלקחים לאפריקה, לתקופה שבה סוחרים מאירופה ודרום אמריקה גילו בה הזדמנות לעסקים, שכללו בעיקר מכירת בני אדם או מה שנקרא עבדות.
דייויס מגלמת את המפקדת נניסקה, מנהיגה של האגוג'י, יחידה לוחמה של נשים במערב אפריקה של תחילת המאה ה-19, שהקדישו את חייהן לקרב, לעולם לא התחתנו או הביאו ילדים - כל מטרתן הייתה להגן על האימפריה של השבט בראשות המלך גזו. חלק מהבנות הצטרפו מרצונן ליחידת העילית, אחרות ניצלו ושוחררו מעבדות והחליטו להצטרף מחוסר ברירה כי לא היה להן לאן לחזור. הסרט מתמקד בסיפורה של נאווי, שאביה מתייאש מהניסיון לחתן את הבת הסוררת שמסרבת לשידוכים עם גברים עשירים אלימים ומבוגרים ממנה בשנים רבות. נאווי המרדנית מוצאת את עצמה מתגוררת מאחורי חומות הארמון לומדת את את רזי הלחימה. היא גם עוברת מסע התבגרות מזורז שבו היא תלמד מספר דברים גם על אופייה וגם על ההיסטוריה האישית שלה.
היא מפתחת מערכת יחסים עם לוחמת בוגרת בשם איזוגי (לשנה לינץ' מ"אין זמן למות", "קפטן מארוול") וגם עם המפקדת של יחידת העילית, נניסקה שמוצאת את עצמה נמשכת באופן לא ברור ללוחמת הצעירה המרדנית המתעלמת מההוראות הישירות שלה ומזלזלת בשרשרת הפיקוד. זהו החלק הבעייתי של הסרט המזכיר יותר טלנובלה ספרדית ממוצעת ולא סרט קולנוע איכותי שמכבד את עצמו. אולי זאת גם הבעיה העיקרית של הסרט הזה. מצד אחד מדובר במוצר שתופס את עצמו כפורץ דרך מבחינת ייצוג קולנועי. לראשונה הפקת ענק הוליוודית בתקציב של מעל 50 מיליון דולר בכיכובן של נשים שחורות, כאשר מעט גברים נמצאים בתפקידי משנה. סרט המבוסס על סיפור אמיתי, אבל איכשהו התסריט מוצא זמן גם ליצור עלילת משנה מוזרה שפוגעת באמינות של ההתרחשויות על הבד.אם מעלימים עין מעלילת הטלנובלה הבלתי אמינה ומכך שהאפריקאים במולדתם הם דוברי אנגלית במבטא אפריקאי מזויף כבד ולא אמין, מדובר בסרט מלחמה עמוס קרבות שהוא לא רע בכלל. הבמאית ג'ינה פרינס-ביית'ווד מספקת לקהל חובבי הפעולה סצנות אקשן עשויות היטב, גם כאשר מדובר בקרבות אחד על אחד וגם בקרבות עם עשרות ומאות משתתפים. השחקניות כולן, ללא יוצא מהכלל, טובות מאוד. גם ג'ון בויגה מעולה כמלך חכם שמצליח להתגבר על האגו שלו ולתת את הכבוד למנהיגה האמיצה שמובילה את השבט שהוא מנהיג אל הניצחון, גם כאשר הוא לא ממש רוצה להילחם באויבים. "לוחמת" הוא סרט קרבות תקופתי קלאסי, מבוים היטב, סובל מבעיות תסריטאיות ומשוחק נהדר. כמו כל סרט הוליוודי המבוסס על היסטוריה רחוקה הוא כנראה גם מעוות מספר אמיתות על טיבם של גיבוריו וברשתות החברתיות כבר נשמעו קולות שטענו שגברת נניסקה וחברותיה בסרט לא היו בדיוק משחררות עבדים אלא יותר כאלו שסחרו בהם והתעשרו בזכותם. בכל מקרה, התוצאה מבדרת ומספקת נראות לדמויות של נשים שחורות. היא חושפת לקהל הרחב חלק מעבר פחות מוכר של לוחמות ששינו את פני ההיסטוריה,. האם לטוב או לרע? את זה הסרט לא באמת חושף בכתוביות הסיום. אין מידע נוסף על קורות הגיבורה ואיך היא סיימה את חייה, דבר מאוד לא שגרתי בז'אנר זה של סרטים.
לוחמת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4017/12/2022 15:50:33
10/10אייקון ציון
סרט עוצר נשימה, על עוצמה נשית, מרגש ומותח.
שם: מבקר בוגרגיל: 5009/11/2022 18:23:09
8/10אייקון ציון
הסרט לוחמת / וומן קינג סרט מתח ואקשן טוב, ללא פעלולים ואפקטים מיותרים. העלילה מתרחשת באפריקה בתקופה של סחר בבני אדם ועבדות, תקופה רוויית דעות קדומות וגזענות. קבוצה של נשים חזקות מנסות לשנות את המציאות. הסרט עמוס בהעצמה נשית ונושאים חשובים נוספים שרלוונטים גם היום. סיפור של השראה ותקווה כנגד הסיכויים, משחק מצויין של השחקנית הראשית ושחקים נוספים. אחלה סרט. טיפה ארוך
שם: אוריתגיל: 4620/10/2022 09:02:05
9/10אייקון ציון
סרט טוב. עשוי טוב. מרתק לכל אורכו. מאוד נהנתי. משחק מעולה. לדעתי סרט של אוסקר. ממליצה בחום.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
Radical4רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
White Bird A Wonder Story5ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט