לשחקן ארמי האמר ("קרא לי בשמך", "הרשת החברתית") יש את כל נתוני הפתיחה בשביל להיות קריפ זחוח שחושב שהוא מעל החוק והמוסר: הוא גבר לבן, הוא גבוה וחתיך והוא מגיע ממשפחה עשירה מאוד, כזאת שיכולה לקבור בכסף את כל הסודות שלו.

ובכל זאת, כשהתגלה הצד האפל שלו, כולנו הופתענו. האמר נראה כאילו הוא "אחד מאיתנו", כלומר איש ששייך לדור מוסרי יותר וסקסיסטי פחות. למען השם, הוא נישק את טימותי שאלאמה על המסך (ויותר מזה), איך יכול להיות שמדובר באנס אכזרי? התגלית שמדובר במתעלל סדרתי מאכזבת, בלשון המעטה, וגם מדאיגה - מי עוד מסתובב לו בהוליווד ומשתמש בכוח שלו כדי לפגוע בנשים, ועוד לא נחשף?

ועבור מי מכם שלא עקב אחר פרשת האמר: בחורף 2021 עדויות שונות באשר להתנהגות אלימה מצדו של השחקן החלו להתפרסם בכלי התקשורת. נשים רבות האשימו אותו בהתעללות מינית, פיזית ורגשית, כאשר ביניהן אישה אחת סיפרה כי הוא חרט את האות הראשונה של שמו בסכין על גופה, ואישה אחרת אמרה כי הוא אנס אותה באלימות. לא מזמן הגיעה לארץ הסדרה הדוקומנטרית החדשה של דיסקברי+, "הסודות של משפחת האמר", שזמינה לצפייה ב-yes (יחד עם סדרות וסרטים של דיסקברי+, שתכניה נחתו לאחרונה ב-yes). בתקציר הסדרה נראה היה שהיא עומדת לשפוך אור חדש על המקרים המזעזעים (יחד עם התייחסות לשערוריות עבר של משפחת האמר), ומתראיינות אליה גם כמה מקורבנותיו של השחקן.

עבור מי שבקיא בסיפור, "הסודות של משפחת האמר" לא מחדשת יותר מדי. היא לא מפילה פצצה חדשה בנוגע לפרשייה, אבל היא כן עושה הרבה מאוד סדר בכל הנוגע להאשמות של הנשים השונות שהאמר פגע בהן, ופורשת גם את ההיסטוריה המחרידה של הגברים שבא לפניו - אביו מייקל, סבא ג'וליאן והסבא רבא ארמנד האמר, טייקון נפט שהיה אחד האנשים העשירים בעולם.

הסיפור של ארבעת הגברים האלה הוא סיפור קלאסי של גברים לבנים ועשירים עם אובססיה לכוח ולשליטה, כשאצל כל אחד מהם היצר הזה בא לידי ביטוי בצורה מעט שונה. ארמנד שיחד וסחט שותפים עסקיים ומנהיגים עולמיים; ג'וליאן הכה את אשתו, התעלל פיזית ומינית בבתו ואפילו ירה למוות בחבר וחמק מעונש; מייקל ערך בביתו מסיבות של סמים וקטינות על חשבון הבית, וארמי הפעיל מניפולציות כדי לשלוט בנשים מנטלית ומינית.

קורטני ווצ'קוביץ' (צילום: דיסקברי פלוס, צילום מסך)
קורטני ווצ'קוביץ', אחת מקורבנותיו של האמר שמתראיינת ל"הסודות של משפחת האמר" | צילום: דיסקברי פלוס, צילום מסך

מבחינה טלוויזיונית, מומלץ להנמיך ציפיות - הסדרה עצמה היא לא צפייה משובחת. היא מכילה בעיקר ראשים מדברים: בין השאר של חלק מהקורבנות של האמר, וגם של דודתו - קייסי האמר - שאף כתבה ספר שחושף את הסודות המשפחתיים. יחד איתן מתראיינים לסדרה גם עוד כמה מקורבים למשפחה, עיתונאים ומשפיעניות רשת שלקחו חלק מהותי בחשיפה הפרשה ברשתות החברתיות.

>>>לא רק "הסודות של משפחת האמר": מה רואים בדיסקברי+?

ובכל זאת, יש ל"סודות של משפחת האמר" לא מעט ערך מבחינת אופן הצגת האינפורמציה, בעיקר בהשוואה לגופי התקשורת העולמיים שמיהרו להתמקד בכותרת המפתה והסנסציונית, לפיה ארמי האמר הוא קניבל. הפרטים שמעניקה הסדרה על ההקשר המשפחתי, יחד עם ההצגה על המסך של ההודעות השונות והמטרידות שהאמר שלח לנשים שיצא איתן והתעלל בהן, יוצרים צפייה לא פשוטה לעיכול - אבל חשובה, מעניינת ומקיפה. 

דבר נוסף שהסדרה עושה היטב הוא להסביר את ההבדל בין bdsm לבין הגרסה של האמר ל-bdsm. בתחילת הפרק הראשון ההאשמות נגדו עוד עשויות להיראות כמו קינק-שיימינג - כלומר ביוש של פנטזיות מיניות לא נורמטיביות. אבל הנפגעות מהאמר, כמו גם מומחית ל-bdsm שמתראיינת, מסבירות מצוין איך הוא ניצל נשים חסרות ניסיון בתחום והתעלם מהכללים הכי בסיסיים של עולם ה-bdsm, שאמור להיות מרחב בטוח ומבוסס על תקשורת, הסכמה והגשמת פנטזיות של כל הצדדים המעורבים. או כמו שעורכת הדין גלוריה אולרד מסכמת את זה בסדרה: "קינק זה לא מחוץ לחוק. אונס כן".