אין מצב ביקורת סרט

Nope Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אין מצב":
"גם בסרטו השלישי, ג'ורדן פיל מספק יצירת אימה מבדרת, חכמה ומטרידה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Nope
משחק קיקי פאלמר, דניאל קלויה, סטיבן יאון במאי/ת ג'ורדן פיל  
אימה
ביקורת סרט לאין מצב מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אימה מרהיבה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע50.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די35.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
אחרי שזכה בפרס האוסקר על התסריט המקורי של "תברח" והטריד את מנוחתנו עם יצירת האימה הפילוסופית, "אנחנו", ג'ורדן פיל, במאי סרטי האימה החברתי והפוליטי ביותר וכנראה גם במאי האימה המצליח ביותר הפועל כיום בהוליווד, חוזר עם סרט שלישי בשם "אין מצב" (Nope). הפעם הוא לוקח אותנו אל המערב הפרוע, כי אין אמריקאי יותר מאשר גברים על סוסים במדבריות צחיחים כאשר מעליהם שמיים כחולים. הוא מפגיש אותנו עם אח ואחות - או.ג'יי ואמרלד הייווד. השניים הם ילדיהם של אוטיס, בעל חוות סוסים מאולפים שנעשה בהם שימוש בסרטים, סדרות ופרסומות בהוליווד.אוטיס הוא נצר למי שנחשב השחקן הראשון, הג'וקי הנמצא על גבו של הסוס ברצף התמונות הנעות הראשון בהיסטוריה, "סוס דוהר" של אדוארד מייברידג', מי שנחשב לצלם גאון ובעקבות אותו רצף תמונות גם הפך לאחד ממבשרי אמנות הקולנוע. לראשונה בסרט של פיל יש התייחסות ברורה להוליווד, להיסטוריה של הקולנוע, לאפליה בתעשיית הסרטים ועוד. אבל נראה שהפעם פיל מתעניין ברעיונות הרבה יותר גדולים ומתעסק ברצונו של המין האנושי לביית את אותם אלו שאי אפשר לביית. אם זה שימפנזה, סוסי פרא או יצור מסתורי שנמצא אי שם בשמים. אולי גם אח שרוצה לביית את אחותו הסוררת, אב בעל חווה שביית את בנו והחברה הלבנה שכל כך רוצה לביית את השחורים.
בעקבות נפילה של חפצים ממה שנחשד מטוס חולף, אביהם מת ו-או.ג'יי ואמרלד נאלצים לטפל בעסק המשפחתי לבד. או.ג'יי הרציני, שנראה כאילו הוא חי-מת, מתנהל לפי הדרך שחונך בחוסר רצון ואילו אחותו אמרלד מלאת החיים ושופעת הרעיונות מגיעה מהוליווד. היא חולמת להיות שחקנית, היא קולנית, פלרטטנית, לסבית ומעדיפה בכלל למכור את החווה ולחזור אל העיר הגדולה כדי לקדם הקריירה הלא ממש קיימת שלה. השניים מוצאים מפלט כלכלי במכירת הסוסים שלהם לריקי 'ג'ופה' פארק, בעברו ילד פלא מסיטקום משפחתי מצליח אשר הצילומים שלו הסתיימו באופן טראגי.ריקי הקים פארק שעשועים שכל כולו מוקדש למערב הפרוע, ניסיון למקסם את קמצוץ זוהר הכוכבים שנשאר מהעבר המפוקפק שלו. ביחד עם אשתו הלבנה ושלושת ילדיהם השובבים, העסק יחסית פורח. ריקי הוא סמל לחלום האמריקאי ושברו. המחיר של אדם שגדל בתעשיית הבידור כילד ואף אחד לא עזר לו להשתקם מהטרגדיה שהוא עבר. באחד הפלאשבקים בסרט אנחנו נחשפים לאסון שהתחולל באותו אתר צילומים של סיטקום משפחתי מפוקפק. מדובר באחת הסצנות הקשוחות, אם לא המחרידות והמטרידות, שיש בסרט. אולי הסצנה היחידה שהיא אימה קלאסית טהורה.
יום אחד, או.ג'יי ואמרלד מבחינים בתופעת טבע מוזרה ולא שגרתית. ענן שנמצא בשמיים בין ההרים, ענן שלא זז ממקומו ולא משנה את צורתו. ריקי כבר פתר את התעלומה מה נמצא בתוך הענן ואין שום סיבה בעולם שהוא לא יעשה ממנה קצת כסף. או.ג'יי ואמרלד לאט לאט יבינו שהם צריכים למצוא דרך לתעד את הענן שלא זז ממקומו, על אף שהם מודעים לגודל הסכנה שהם מכניסים את עצמם לתוכה. לעזרתם יגיע אנחל, מוכר בחנות חשמל מקומית, שיעזור להם בהרכבת ציוד צילום ברחבי החווה וגם צלם ותיק המומחה לצילומי טבע בשם אנטלרס הולסט. הארבעה ינסו לתעד מה מתחבא בתוך הענן. מכאן הסרט מקבל טוויסט עלילתי ואנחנו זוכים לצפות במערבון שבו צמד בוקרים צעירים וחבריהם ינסו ללכוד לא סוס פרא, אלא צילום היסטורי של דבר אחר לגמרי. כמו אותו צילום היסטורי שבו תועד הסבא-רבא-רבא שלהם על גבי סוס דוהר בשנת 1877. אותה תמונה או רצף תמונות שיהיו הוכחה נצחית.פיל מצליח בחוכמתו הרבה להשתמש בז'אנר המערבון, בהיסטוריה של הקולנוע, ברעיונות חברתיים ופילוסופים מורכבים כדי לערבב הכל יחד לתוך תסריט מבדר ולביים סרט נגיש לחלוטין, שגם קהל שאינו מעוניין לחשוב יתר על המידה יהיה מסוגל ליהנות מהתוצאה הקולנועית הסוחפת. הסרט צולם במצלמת IMAX כדי לתפוס את המרחב העצום של המדבריות וגם את עוצמתו של אותו יצור המסתתר לו מאחורי הענן. הצלם השבדי/הולנדי, הויט ואן הויטמה ("דנקרק", "אד אסטרה", "טנט" ועוד) בהחלט עושה עבודה מרהיבה.תורם רבות הליהוק של הסרט, אם זה כוכב הסרט "תברח", דניאל קלויה שזכה ב 2021 באוסקר על תפקידו ב"יהודה והמשיח השחור", השחקנית העולה קיקי פאלמר שהתגלתה כילדה ב"לחלום באותיות" ומאז גדלה ונתנה הופעה מוצלחת בסרט של ג'ניפר לופז, "נוכלות בלי חשבון". עוד בסרט השחקן האמריקאי-דרום קוריאני, סטיבן יאון ("מינארי", "בערה") כריקי ויש גם הופעת אורח של קית' דיוויד, שחקן קולנוע שחור ותיק שהוא סמל תרבות בארה"ב. מייקל וינקוט כצלם הגאון וברנדון פרה כטכנאי המוכר לצמד האחים את המצלמות משלימים את הקאסט הנפלא. כוכבת אופרות הסבון משנות ה-80, דונה מילס מופיעה בסצנה משעשעת. אין מצב שאתם מפסידים את הסרט הזה, לכו לקולנוע לצפות בו.
אין מצב - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4027/09/2022 08:23:08
1/10אייקון ציון
מתחרה עם הסרט "רדופה" בתואר הסרט הגרוע של 2022..
שם: ערןגיל: 5415/09/2022 11:50:12
5/10אייקון ציון
או שהסרט מקדים את זמנו ולא בדיוק הובנה הפואנטה או העלילה, או שבאמת אין בו יותר מדי כמו שנדמה במחשבה ראשונה וגם שנייה. הגעתי עם ציפיות, יצאתי די מאוכזב.
שם: נתן סמוךגיל: 5729/08/2022 19:12:14
3/10אייקון ציון
מצטער אולם לא הצלחתי להבין מה קורה בסרט הזה.צלחת מעופפת עם תיאבון לדגלים צבעוניים או משהו כזה.כל הסרט לא הבנתי מה רוצים ממני ומה פשר העלילה.ושלא ינסו לגרום לכם ללכת לראות את הסרט הזה.2 הסרטים הקודמים שלך פיל היו מעולים לדעתי
קישורים
חץ אין מצב (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט