ובכן, זה היה רק עניין של זמן עד שעוולות הכיבוש הישראלי יגיעו ל"ראמי". ראמי יוסף, יוצר הסדרה, הוא אמנם ממוצא מצרי, אבל "ראמי" כוללת לא מעט שחקנים ודמויות פלסטיניות. היאם עבאס, השחקנית הפלסטינית וזוכת פרס אופיר, מגלמת בסדרה את אמו של ראמי ומשמשת מפיקה מייעצת, והקומיקאי ממוצא פלסטיני מו עמר מגלם את אחד מחבריו הטובים של ראמי. ויש גם את התוספת הטרייה של בלה חדיד בתפקיד המשחק הראשון שלה. איך היא עומדת במשימה? מיד נגיע אליה.

בעוד שבמציאות השמועות מספרות שראמי יוסף הוא איש די מקסים, ראמי חסן הפיקטיבי הוא די אסהול. במהלך שלוש עונות הסדרה הוא מנסה להפוך לאדם יותר טוב ולתת לאיסלם להנחות אותו בדרך לשם, אבל איכשהו נהיה רק גרוע יותר ויותר, כשהשיא - או בעצם השפל - מגיע בסוף העונה השנייה, כשהוא בוגד באשתו לעתיד בלילה לפני החתונה, עם בת דודתו.

בתחילת העונה השלישית, נדמה שראמי כבר אפילו לא מתאמץ להשתפר מוסרית, ויש לו מטרה אחרת - להרוויח כסף. כשהוא מקבל הצעה להתחיל לעבוד עם ספקי יהלומים ששייכים לסוג של מאפיה ישראלית, הוא לא מהסס, גם אם זה אומר להיפרד מקצועית מנאסים, הדוד הפלסטיני שלו שהכניס אותו לעסקי היהלומים מלכתחילה. 

ראמי יוסף, "ראמי" (צילום: באדיבות yes, יחסי ציבור)
לא מתאמץ להשתפר מוסרית. ראמי יוסף ב"ראמי" | צילום: באדיבות yes, יחסי ציבור

באופן אירוני, ואולי בעצם מאוד הגיוני, זאת דווקא אקסית יהודייה שמנסה לשכנע את ראמי שלא לנסוע לישראל כדי להיפגש עם איילה (בגילומה של השחקנית הישראלית-צרפתייה סמדר וולפמן), מי שעומדת בראש העסק המפוקפק הזה. "אתה לא BDS?", היא אומרת לו בהפתעה, ומוסיפה: "תראה, נסעתי עם תגלית, ראיתי איך הם מעמידים פנים כאילו שום דבר לא קורה בהתנחלויות".

כשהוא מגיע לירושלים, ראמי דווקא לא נתקל באלימות מתנחלים, אבל זוכה לראות מקרוב איך מתבצעים מעצרי ילדים בגדה. התסריט לעונה, אגב, נכתב עוד לפני מאי 2021 - כלומר לפני שהכיבוש הישראלי הפך להיות נושא מדובר ברשתות החברתיות.

אחרי שהוא מחכה במחסום בכניסה למזרח ירושלים כדי להיפגש עם דייט מטינדר, ראמי קולט שהוא מאחר לפגישה הגורלית, ומחליט לגנוב אופניים של אחד הילדים המקומיים. הילד, בעזרת חבריו, רודף אחרי ראמי, לוקח חזרה את האופניים ועל הדרך גם את הג'קט עם הדרכון שלו. כשראמי מגיע למחסום ומגלה שהדרכון לא עליו, הוא מספר על מה שקרה לאחד החיילים, שמיד מארגן פלוגה לצאת לעצור את הילד, בסצנה מציאותית להפליא - הם פורצים לו לבית, מכסים את עיניו ועוצרים אותו, וכמובן לא שוכחים להכניס לו כמה מכות. ואם כבר סצנות מציאותיות, נאסים בכלל לא זוכה להיכנס לארץ מולדתו, ונשלח חזרה לארה"ב אחרי חקירה של שעות בשדה התעופה.

המעצר הזה רודף את ראמי במהלך שאר העונה, אבל הוא יגלה עוד הפתעות מהעבר ששבות לרדוף אותו ומעמתות אותו עם החלטות לא מוצלחות שהוא עשה בעבר. במקביל לעלילה של ראמי, גם המשפחה והחברים שלו ממשיכים להתמודד עם אותן הבעיות שליוו אותן מהעונה הקודמת - ההורים שלו (שהם גם הדמויות הטובות ביותר בסדרה) חווים משבר בנישואים, אבא שלו עדיין מחפש עבודה, דודו נאסים ממשיך להתכחש לנטייה המינית שלו ואחותו דינה מנסה למצוא את מקומה בעולם בין המסורת לשאיפות האישיות שלה. 

בלה חדיד מגלמת בעונה את לינה, בת הזוג החדש של סטיב, חבר הילדות של ראמי שסובל מניוון שרירים. על הנייר, מדובר בדמות די מצחיקה - לינה היא בחורה שקטה ומתוקה עם נושא עניין אחד ויחיד, "המשרד" - ואם לסמוך על האבחנה של ראמי, יתכן מאוד שהיא נמצאת על הספקטרום האוטיסטי. חדיד נראית מצוין על המסך, שלא במפתיע, אבל הליהוק שלה נותר ברמת הגימיק, וסביר ששחקנית מנוסה הייתה מצליחה להכניס קצת יותר אדג' קומי לדמות הזאת. ובכלל, יש משהו לא לגמרי קוהרנטי בעונה הזאת של "ראמי", לעומת העונות הקודמות והמצוינות. כמה מקווי העלילה עובדים נהדר, אבל ישנה תחושה של ניסיון לדחוס יותר מדי לעונה אחת, עם דמויות משונות שתופסות זמן מסך שיכול היה להיות מנוצל להמשך ההתפתחות האישית והרוחנית של דמויות המפתח. ובכל זאת, גם בעונה עם חולשות בולטות, "ראמי" עדיין מצליחה לאתגר, לרגש ולשחוט פרות קדושות באינטליגנציה ותעוזה.