בדקנו: האם שווה לצפות ב"הצופה" של נטפליקס?

מעריצי ריאן מרפי ייהנו גם מהסדרה החדשה, שהספיקה להדיח את הלהיט הנוסף שלו על ג'פרי דאהמר מראש טבלת הצפייה של חברת הסטרימינג • אבל מי שישרוד עד הסוף יתקשה להבין כיצד נמרחו 7 שעות על תעלומה חסרת בשר סביב סטוקר ששולח מכתבים מטרידים לשכניו • אזהרת ספוילר

שווה צפייה? "הצופה", צילום: ERIC LIEBOWITZ/NETFLIX

לפני 4 שנים פורסמה כתבה במגזין פופולרי בארה"ב על משפחה שרכשה בית חלומי בפרברי ניו ג'רזי, והחלה לקבל מכתבי איום מסטוקר מסתורי שלכאורה השקיף על הבית וכינה עצמו "הצופה". המכתבים היו אישיים, מאיימים ומטרידים, וזה כל כך הבהיל את המשפחה המסכנה עד שהעדיפה לוותר על הנכס ובחרה לא לעבור להתגורר בו. כי במציאות אנשים נורמטיביים יעדיפו לצמצם את החיכוך שלהם עם מצבי קיצון וסכנה, ולא לעשות רילוקיישן לרחוב אלם.

רילוקיישן לרחוב אלם. "הצופה", צילום: נטפליקס

מצד שני, אלו בדיוק החומרים שמהם ריאן מרפי מייצר להיטי אימה ומתח - מ"אימה אמריקאית" ועד הסדרה על ג'פרי דאהמר. האיש הוא קצת כמו היצ'קוק של ימינו. ובאמת, "הצופה", הסדרה החדשה שלו, עשתה השבוע רעש ובהלה כשהתמקמה בראש טבלת הצפייה של נטפליקס. יותר מכך, "הצופה" למעשה הדיחה מהמקום הראשון את הלהיט הקודם שיצר מרפי, "דאהמר - מפלצת: הסיפור של ג'פרי דאהמר".

הצופה | טריילר רשמי | Netflix

הבסיס של שתי הסדרות דומה – שתיהן מבוססות על מקרה אמיתי ומטורף (המקרה של דאהמר הכיל רוצח סדרתי שאכל את קורבנותיו), מעגלות פינות ומנפחות את הדרמה. העטיפה אפלה, המתח נחתך בסכינים וכולם חשודים. ההבדל העיקרי בין דאהמר לבין "הצופה" היה בהשתלשלות האירועים האמיתיים – במקרה של הקניבל ממילווקי היה סוף סגור ברור לפרשה, בעוד שהסטוקר האמיתי ב"הצופה" מעולם לא נתפס.

מכתבים שנמרחו על גבי 7 שעות. "הצופה", צילום: ERIC LIEBOWITZ/NETFLIX

חובבי הז'אנר והסגנון של מרפי יעופו גם על "הצופה", שמתבססת על האירוע שקרה בניו ג'רזי. בעלילת הסדרה ובניגוד למקרה האמיתי, המשפחה כן עוברת להתגורר בבית האימה. אלה חוקי מרפי. אחרים אולי ייהנו מהקאסט המבטיח (בובי קנאבלי, נעמי ווטס, ג'ניפר קולידג', מיה פארו ואחרים), אבל מי שישרוד עד הסוף יתקשה להבין איך נמרחו 7 שעות על תעלומה חסרת בשר סביב סטוקר ששולח מכתבים מטרידים לשכניו.

"הצופה", נטפליקס

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר