"המפקדת" ממשיכה לספק את הסחורה כפרודיה על חוסר ההיגיון הצה"לי

למרות זעקת "הבנים באים" של הפרומואים, "המפקדת" נותרה בעונתה החדשה סדרה מאוד נשית בעולם גברי, שמצליחה לשמר אלמנטים מהם הורכבה הצלחתה - זאת חרף דחיקתה לשוליים את הדמויות האהובות מהעונה הקודמת

אלונה סער ב"המפקדת", צילום: כאן 11

סדרת הצבא הכי לא צבאית חזרה אמש לעונה שנייה. ממש כמו בצה"ל, גם את "המפקדת" ניתן לחלק לשלושה:

1) גירל פאוור 

את התשבחות על עונת הבכורה קטפה "המפקדת" בעיקר הודות למבט נשי ומיוחד שסיפקה על השירות ועל חברויות. זה ניכר בכל דיאלוג ובכל סצנה, באפיון הדמויות, באינטראקציות ביניהן, בבימוי ואפילו בפסקול.

אבל העונה צפויים שינויים. "הבנים באים", זעקו הפרומואים לסדרה, ובאמת מ"כ צעיר הצטרף לצוות המ"כיות, ואת מקומן של הטירוניות הפעורות ממלאת מחלקה של בנים עתודאים - נחמדים ומסודרים, מורעלים, משכילים, חרמנים וחסרי אישיות.

פרימיירה לעונה השנייה של "המפקדת" צילום: משה בן שמחון, כאן 11

למרות התחלופה, "המפקדת" נותרה סדרה מאוד נשית בעולם גברי, שמצליחה לשמר אלמנטים מהם הורכבה הצלחתה כדי להמשיך לתפקד כמין פרודיה אלגנטית על הבנאליות שבחוסר ההיגיון הצה"לי.

2) החייל האלמוני

בפרק פתיחת העונה (ספוילר) ראינו את סמלת המחלקה, אותה מגלמת מיה לנדסמן, מוותרת על מקומה בסיפור כדי לאפשר את המשך שירותו בבסיס של המפקד/המאהב שלה. לנדסמן היתה התגלית הגדולה של העונה הקודמת, היא פרצה מהסדרה למיינסטרים והכריזמה של הדמות ששיחקה זלגה לכל עבר. גורלה - להיזרק מהסדרה - כמעט מתבקש.

מיה לנדסמן, מתוך "המפקדת", צילום: ורד אדיר

האלמוניות של השחקניות, שלמעט מיה דגן עוד לא מזוהות עם תפקידים אחרים, עוזרת כדי לייחד את הדמויות שלהן ולייצר חיבור אינטימי. ולנדסמן לא לבד. "המפקדת" הזיזה הצידה דמויות בולטות נוספות שכיכבו קודם לכן (עלמה קיני, גל מלכה, ליר כץ), ואלה נפלטו מעלילת העונה השנייה לטובת דמויות גבריות.

בד בבד, השכילו היוצרים עטרה פריש וניר ברגר כן להעניק לדמויות הזכורות איזשהו מקום של כבוד גם בעלילה החדשה. כי זו הרי מהות החוויה הצה"לית הבין־אישית: החברים על מדים יהפכו בין רגע לעוד אנשים זרים שהכרנו פעם ונעלמו מחיינו. החייל האלמוני ינצח.

3) אלונה סער

בזמן שאחרות מתאדות, יש אחת שממשיכה לבלוט. המ"מית נועה, שמפקדת הפעם על קבוצת טירונים נוחה, הולכת ומתחרפנת בסבך של בירוקרטיות וכללים, יחסים אישיים כושלים עם הסביבה ורצון מופרז להוכיח את עצמה לאחר הפדיחות של העונה הקודמת.

אלונה סער ב"המפקדת", צילום: כאן 11

הדמות שהיא מגלמת תפורה על אלונה סער - רובוטית, ממסדית ומקובעת, ממש כמו האבא שלה האמיתי. אפילו סצנת סקס בהשתתפותה, שתשודר בפרקים הבאים, תעבור מסך בצורה קרה וקרינג׳ית. דווקא בגלל זה, בדרכה שלה, סער ממגנטת אליה את הצופה ומצליחה לבטא סערות רגשיות שחווה דמותה האבודה במינימום מילים ובמקסימום הצלחה.

המפקדת - עונה 2, כאן 11, 21:15

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר