"שר הטבעות: טבעות הכוח": האם ככה צריכה להיראות הסדרה היקרה בתולדות הטלוויזיה?

סדרת הפריקוול לטרילוגיה המצליחה של טולקין לא מצטיינת בנקודת פתיחה טובה, זאת בניגוד למתחרה מ-HBO, "בית הדרקון", גם היא סדרת בת של עולם עשיר במעמד פולחן • האם כדאי היה לאמזון פריים להשקיע כל כך הרבה כסף? לא בטוח

רפליקות של דמויות ודיאלוגים קלישאתיים. "שר הטבעות: טבעות הכוח"

"שר הטבעות: טבעות הכוח" מתהדרת בתגית מחיר שחובה להזכיר: הסדרה היקרה בתולדות הטלוויזיה. הפקת העונה הראשונה, שהושקה ביום שישי, עלתה לאמזון פריים משהו כמו 715 מיליון דולר. התוצרת היא סדרת פריקוול, שמתרחשת מאות שנים לפני האירועים בטרילוגיית "שר הטבעות" של טולקין והעיבוד הקולנועי של פיטר ג'קסון, ומצליחה לספק למעריצים פנטזיה לפרצוף עם גמדים, אלפים, דרקונים, רוע מתעצם ואת כל החבילה של הארץ התיכונה.

אבל האם הסדרה היקרה בהיסטוריה מסוגלת להיות סדרת מופת? כי נקודת הפתיחה שלה לא מבטיחה. "שר הטבעות" היא טרילוגיית הרפתקאות ביקום פנטזיה מפורט, אך הדרמה מעולם לא היתה חלק מספריו של טולקין; בטח בהשוואה למותג של "משחקי הכס" (המתחרה מ-HBO, שמשדרת במקביל את "בית הדרקון", הפונה לחתך צופים דומה).

רוצה לומר, ג'ורג' ר.ר. מרטין כתב ספרים על ווסטרוז תוך קפיצות בין קווי עלילה מרובים - זה פישט את העיבוד לטלוויזיה, נתן ל"משחקי הכס" אוויר לעונות רבות והשאיר חומר לעוד סדרה. ליוצרי "שר הטבעות" החדשה לא היה עם מה לעבוד, והם המציאו לסדרה עלילות דרמטיות על סמך חלקים לא מפותחים מהסיפור. כדי להתאים את היצירה לפלטפורמה הם גם בנו רפליקות של דמויות והחליפו את הכתיבה הספרותית הטולקינאית בדיאלוגים קלישאתיים.

נקודת פתיחה חלשה. "שר הטבעות: טבעות הכוח",

לפי שני הפרקים הראשונים, "שר הטבעות" לא שווה את ההשקעה ולא מספקת משהו שלא ראינו קודם. אולי באמת טולקין מוכרח להישאר בספרים, ואין לו מקום בטלוויזיה - זאת הרי שאלת 715 מיליון הדולר.

"שר הטבעות טבעות הרוח", פרק פתיחה כפול, אמזון פריים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר