הפנתר השחור: וואקנדה לנצח ביקורת סרט

Black Panther Wakanda Forever Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הפנתר השחור: וואקנדה לנצח":
"160 דקות מפוזרות הקורסות מעודף חשיבות עצמית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Black Panther Wakanda Forever
משחק לטישה רייט, לופיטה ניונגו, דנאי גורירה, מרטין פרימן, וינסטון דיוק, אנג'לה באסט במאי/ת ריאן קוגלר  
מתח/פעולה
ביקורת סרט להפנתר השחור: וואקנדה לנצח מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מסורבל ומגושם"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע75.4%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מכירים את הסרטים שיוצריהם ניגשים אליהם בחשש אלוהי גדול משום שהנושא של היצירה הוא כל כך מורכב או חשוב, ובסופו של דבר התוצאה קורסת לתוך עצמה מרוב חשיבות ואחריות? זה בדיוק מה שקורה לאורך 160 הדקות הארוכות של המוצר החדש מבית דיסני-מארוול, "וואקנדה לנצח", סרט ההמשך המדובר לעלילות "הפנתר השחור".אחרי מותו בטרם עת מסרטן של השחקן צ'דוויק בוזמן, שגילם את גיבור העל, האולפנים התלבטו האם להביא שחקן מחליף או לחסל את דמותו של המלך טצ'אלה. הם עשו את הבחירה הנכונה ואכן דמותו של הנסיך שהפך למלך שהוא גם גיבור על, הועלמה כבר בסצנה הפותחת של הסרט כאשר אחותו הנסיכה והמדענית שורי מנסה להצילו ממחלה קטלנית, אך נכשלת.
בלוגו המפורסם של מארוול הופיעו אך ורק פניו הכריזמטיות של צ'דוויק בוזמן, מה שמספק אות פתיחה מאוד חזק ומשמעותי, אבל בדיעבד מסתבר באופן אבסורדי לחלוטין שמדובר ברגע המרגש והאפקטיבי ביותר בכל הסרט המאוד ארוך הזה, שבו גם מבססים עולם מיתולוגי חדש עם דמות חדשה כאויב הלא באמת מרושע, גם חושפים את דמותה של הסטודנטית המבריקה רירי וויליאמס (שבקרוב תזכה לסדרה שלמה משל עצמה בדיסני פלוס) ובמקביל בונים את דמותו של הפנתר השחור החדש.כמות דמויות המשנה הוותיקות שלפתע הופכות לדמויות ראשיות, לצד דמויות חדשות שזוכות לזמן מסך גדול, הוא לא הגיוני כאשר כולן נועדו לשמש קווי עלילה חדשים שאמורים להתפתח בעתיד לסרטים וסדרות טלוויזיה. במקביל יש ניסיון מסורבל ליצור סרט מכובד ומאוד רציני העוסק בהתמודדות עם מוות ושכול, כאשר אנחנו מודעים לחלוטין שמדובר בסרט פעולה בידורי המתחזה למשהו שהוא לא. "וואקנדה לנצח" מתרסק מעומס העלילות, הדמויות והציפיות שלו מעצמו ושוכח למה הקהל הגיע לאולם הקולנוע - לצפות בסרט מבדר וכייפי עם סצנות פעולה אפקטיביות מרשימות. לצערי יש רק אחת כזאת שבאמת עובדת והיא באמצע הסרט.
אחת הבעיות המרכזיות הנוספות של הסרט היא מחסור בנוכחותו של שחקן בעל איכויות של כוכב קולנוע בתוך הקאסט הגדול. לבוזמן היתה נוכחות של כוכב, מלבד היותו שחקן מעולה. גם לאנג'לה באסט יש נוכחות של כוכבת, אבל התפקיד שלה משני, והסרט לא נשען על כתפיה. הסרט מצא את עצמו נשען על קאסט מרשים של שחקניות מעולות: לטישה רייט, דנאי גורירה, מיקיילה קול, וזוכת האוסקר לופיטה ניונגו. אבל בסרט מסוג זה המסך זקוק לנוכחות שהיא הרבה יותר מעבר לשחקנים מעולים, סרטים מסוג זה זקוקים לשחקנים בעלי איכות של כוכבי קולנוע. לאף אחת מהשחקניות או השחקנים, כולל מרטין פרימן וג'וליה לואי דרייפוס, או השחקן המקסיקני טנוך הוארטה אין נוכחות המספקת להחזיק סרט כל כך גדול על הכתפיים.ללא שחקנים שיאחזו בהגה ויובילו את הסרט אל מקום מבטחים, כל מה שנותר הוא המותג עצמו שמחליף את בוזמן ככוכב של הסרט. השאלה היא האם לקהל מספיק שם המותג, והאם לשם של המותג יש את הכוח להחזיק סרט באורך של 160 דקות? "הנצחיים", על אף ההצלחה המינורית, הוכיח שכן. אם ההצלחה בקופות תכסה את ההוצאות הענקיות של הסרט ותכניס עוד קצת מצלצלים לקופה, דיסני/מארוול ימשיכו עם אותו קו עלילתי ואותן דמויות, בתקווה שעלילות הפנתר השחור הבאות בתור יהיו פחות מפוזרות והרבה יותר קלילות ומהנות.בעבר מארוול הצליחו לשלב תמות מורכבות בתוך סרטיהם ועדיין לספק מוצר בידורי מהנה. הם חיברו יחד שלל דמויות ועלילות בצורה קוהרנטית שלא פוגעת בהנאה, זה קרה תחת ידיהם האמונות של האחים רוסו. ב"וואקנדה לנצח", תחת ידיו המאוד מוכשרות של ריאן קוגלר ("קריד"), קולנוען איכותי ומעניין הרבה יותר, הם כושלים. התוצאה הסופית מוכיחה שאין תחליף לנוכחותו של בוזמן, שהניסיון ליצור יצירה מכובדת ומכבדת בתוך ז'אנר שמטרתו היחידה היא לספק בידור כושלת, ובסופו של הדבר "וואקנדה לנצח", מלבד סצנת פעולה אחת מרשימה, הוא סרט מאוד ארוך, מפוזר ודי מעייף.
הפנתר השחור: וואקנדה לנצח - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: א.שגיל: 1702/05/2023 19:56:20
9/10אייקון ציון
"הפנתר השחור: וואקנדה לנצח" זה בדיוק מה שמארוול הזדקקה לו - סרט אקשן מעולה ששומר על רגשות עמוקים.
שם: עומרגיל: 4025/02/2023 14:32:20
4/10אייקון ציון
הסרט ארוך מדיי. אין בסרט משהו חדש שלא נראה לפני. כן לציין לטובה את הפסקול בסרט.
שם: דניאל אדריגיל: 4404/02/2023 14:49:34
7/10אייקון ציון
בפעם הראשונה אי פעם מארוול מעתיקים מDC! לפי הטריילרים הסרט הפנתר השחור ווקאנדה לנצח הוא סרט רציני , אבל באמת האמנתם לזה מארוול הם מארוול ( הם לא יכולים להיות רציניים ) . הסרט הוא סרט מוזר . פעם אחת הוא סרט גיבורי על אפל , אבל פעם אחרת הוא סרט גיבורי על מצחיק . אבל המוזיקה והשחקנים פשוט מצילים את הסרט מלהיות שובר קופות גרוע . מארוול חייבים להבין שסוף סוף שDC מצליחים , הם לא יכולים להעתיק מDC . הסרט הזה זה התנסות ראשונה של מארוול עם סרטים רציניים ואפשר לראות את זה על המסך . לשחקנית של המלכה מגיע לקבל פרס אוסקר , גם הפסקול צריך לקבל פרק אוסקר . אגב הסוף מעצבן , מלך הים היה דמות כזאת טובה אבל פשוט הסוף הרס אותו.לסיכום אני ממליץ לראות את הסרט הפנתר השחור ואקאנדה לנצח רק נא לא להגיע עם ציפיות
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט