ביקורת #2: הנסיכה והצפרדע

מתוך הנסיכה והצפרדע.

מתוך הנסיכה והצפרדע.

בשנות התשעים הסרטים המצוירים של דיסני היו בגדר אירועים קולנועיים ושוברי קופות בטוחים. במקביל לפריחה של סרטי האנימציה הממוחשבת, ירד קרנם של הסרטים הדרמתיים הקלילים משובצי השירים של דיסני שנועדו לילדים וגם מבוגרים נהנו מהם. אחרי שרשרת הצלחות פושרות עד כישלונות כואבים במאה ה-21 התכוונו לסגור את המחלקה ולהתרכז בסרטי אנימציה ממוחשבת, אך עם כניסתו של ג'ון לסטר מפיקסר אל דיסני, הוחלט לשוב לסרטים מצוירים ביד (שלא יוקרנו בתלת מימד).

עם "הנסיכה והצפרדע" שבים דיסני להתבסס על אגדה ידועה. הקסם המוכר ישנו בסרט, ניו אורלינס של תקופת הג'ז נראית נהדר ויש קטעים משגעים, אך יש משהו מקרטע בסיפור ומשתדל-מדי בהרפתקה שלפנינו. במאי הסרט, רון קלמנטס וג'ון מוסקר ("כוכב המטמון", "הרקולס"), לא מצליחים לשחזר את הרמה של שני סרטים קודמים אחרים שלהם, "בת הים הקטנה" ו"אלאדין", שניים מהסרטים המצוירים הטובים ביותר של דיסני.

בסרט, המבוסס בין היתר על מעשייה של האחים גרים, מופיעה לראשונה בסרט מצויר של דיסני, גיבורה שחורה: טיאנה. אחרי הקדמה קצרה היא יתומה מאב (לשם שינוי; בדרך כלל האם חסרה בסרטים מצוירים) וחולמת לפתוח מסעדה בניו אורלינס. חברת הילדות שלה, שרלוט, חולמת להתחתן עם נסיך, וראו זה פלא: הנה מגיע לעיר הנסיך נייבן מהמדינה הדמיונית מלדוניה, עם מלווה גוץ טיפוסי. מכשף הופך אותו לצפרדע. טיאנה הופך גם היא לצפרדע ושרלוט עומדת להתחתן עם המלווה הגוץ שבמעשה קסם נראה כמו הנסיך נייבן.

מתוך הנסיכה והצפרדע.

מתוך הנסיכה והצפרדע.

לוקח זמן לעלילה לצאת לדרך, עם מכשף הוודו והצפרדעים שיוצאים למסע נגד הזמן, עם גחלילית ותנין, שירים וספינת נהר, שעל כמותה ניתן להפליג בפארקי השעשועים של דיסני. למרות שהסרט ילדותי (במכוון), קטעים מסוימים עלולים להפחיד ילדים צעירים, ונדהמתי ממותה של דמות (של אחד מהטובים!).

הסרט מועמד לשלושה פרסי אוסקר: סרט האנימציה הטוב ביותר (הוא יפסיד, בצדק, ל"למעלה") ושני שירים. בדיבוב העברי נינט טייב היא קול השירה של טיאנה. רוב השירים חביבים למדי, למרות שהיו יכולים לוותר על אחד מהם. טוב יעשה רוב מרשל, במאי "Nine", אם יצפה גם בסרט הזה לפני שיביים את הסרט המוזיקלי הבא שלו כדי שילמד איך שירים אמורים להשתלב בסרט, ללמד אותנו על הדמויות, להיות חלק מהעלילה ונועדו לקדם אותה.

לסיום אבקש את עזרת הקוראים: כל היודע איפה הופיע הצב ב"הנסיכה והצפרדע" בסרט קודם של דיסני, מתבקש להשאיר את התשובה בתגובות.

דירוג: ★★★☆☆

לחצו כאן לביקורת של לירן מזרחי על הנסיכה והצפרדע

הנסיכה והצפרדע
ארה"ב, 2009
97 דקות.
הפצה: פורום פילם, החל מה-25.02.2010 בבתי הקולנוע.
בימוי:
רון קלמנטס
ג'ון מוסקר
תסריט:
רון קלמנטס
רוב אדוארדס
קולות:
אניקה נוני רוז / אילנית גרשון (ביצוע שירים: נינט טייב)
ברונו קמפוס / אסף פריינטא

טלי

הסרט היה מהמם,מאלף ויפה

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?