זהו, יום הבחירות מאחורינו. לא עוד סקרים, מדגמים, מנו גבע, קמיל פוקס, משדרים פוליטיים מבוקר ועד ליל, וכנראה שגם לא נראה את הקלפי הכחולה והמרשימה בתקופה הקרובה. אני מניחה שגם אתם, כמוני, חשים ריקנות כזאת אחרי הכל, מן הלך רוח שמחזיר אתכם בכוח לתחביבים הישנים שלכם, לפני שהתחלתם ליהנות מצפייה בעמודות המנדטים. עצרו שם, אל תשובו לסריגה או למשחק מעצבן בטלפון, יש בידיי את כל מה שאתם צריכים להתאוששות מהירה מקדחת הבחירות. שנתחיל? 

בלוקבסטר: Blockbuster

אני יכולה להישבע, שרק היום נזכרתי בקוביות הגדולות הללו של בלוקבסטר, חברת השכרת הסרטים העולמית של שנות התשעים, באותן מחשבות חולין כאלה שבדרך כלל לא זוכות להתייחסות. אתם יודעים, הגיגים כמו "איפה דודו זר עכשיו?", "מה קרה לקורנפלקס של במבה?" ו"חבל שלא הייתי בהופעה של הביטלס". סטנדרטי. אז כמה שעות אחרי המחשבה על הדבר הזה, שהיה חלק מילדותי אבל הייתי קטנה מדי להבין מה עושים איתו, 'נטפליקס' מבכה את מותה של האגדה הכחולה והצהובה עם סיטקום חדש ומעולה. 

'בלוקבסטר', כשמה כן היא, מגוללת את משימתם הלא פשוטה של עובדי סניף בלוקבסטר האחרון עלי אדמות באזור החיוג של אמריקה. אגב, אם משהו יהיה לכם קצת מוכר ואהוב זה לא בכדי - כותבי הסדרה היו אמונים יחד על שתי סדרות נוספות שאנחנו ממש אוהבים, 'ברוקלין תשע תשע' שבדיוק נגמרה ו'סופרסטור' שמזכירה אותה בקווים כלליים. פלוס משמעותי. 

בקיצור, בעולם שאפשר להשיג בו כל סרט מהר יותר מלהזמין אוכל בוולט, נכנסת החבורה למשחק מוחות קדחתני נגדנו, המילניאלז, ומנסה בכל מחיר לא לאבד את הדבר הנוסטלגי הזה שנקרא ספריית וידאו. בראש הסניף ניצב טימי (רנדל פארק), אליו חוברת אלייזה (בא לכם להרגיש אפילו יותר בבית? מדובר במליסה פומרו, איימי סנטיאגו היישר מ'ברוקלין תשע תשע') לצד עוד קאסט מפואר, והם ממש לא מתכוונים לוותר. 

אפשר להתווכח על זה שהעלילה בעצם רואה אור בפלטפורמה של מי שגנב לבלוקבסטר את הקריירה, הנטפליקס היקר ללבנו כמובן, אבל אם להם אין תחושות קשות מי אנחנו שנשפוט. מכריזה חגיגית שמדובר בקומדיה מעולה על נושא שעדיין לא פגשנו בשנים האחרונות, שתצליח להחזיר אתכם אחורה לא משנה בני כמה אתם. טוב, אולי קצת, אבל זה לא אומר שאתם זקנים.

נוסע סמוי - המקרה המוזר של קרלוס גוהן: Fugitive: The Curious Case of Carlos Ghosn 

קרלוס גוהן, מנהל צרפתי ממולח עם חיים די מעניינים לטוב ולרע, החל את דרכו בברזיל, לאחר מכן עבר עם אמו ללבנון, ועוד מילדותו הבהיר שהוא ממש לא ילד רגיל. באמתחתו תארים בהנדסה, לא פחות מידע של חמש שפות, ושיקום אסטרונומי שערך לחברת ניסאן היפנית בזמן שהיה המנכ"ל שלה. 

ודאי הנחתם שהאבל קרוב, ושמתישהו הסיפור של גוהן הולך להסתבך. אם זה מה שחשבתם אתם צודקים. בחודש נובמבר של שנת 2018, ממש עכשיו לפני ארבע שנים, פורסם כי הרשויות ביפן עצרו אותו בחשד לעבירות על חוקי ניירות הערך. שנה אחר כך, בניגוד למה שצריך לעשות כשעצורים, החליט גוהן להימלט מיפן ללבנון, מדינה המשמשת עבורו מקלט מהסגרה, והודיע סופית שהחוק הוא ממנו והלאה. 

לכאורה מדובר בעוד סיפור של איל הון עשיר ושיכור מהצלחה שלקח את המושכות בצורה מקולקלת. למה זה בכל זאת מעניין? כי האיש הזה עשוי מכל כך הרבה שכבות, ואף אחת מהן לא אותתה על האופן בו יהפוך לפושע נמלט. 

קרלוס גוהן (צילום: נטפליקס)
קרלוס גוהן (צילום: נטפליקס)

מבפנים: Inside Man

הרבה נאמר ונכתב על אסירים שהורשעו בגין פשעים חמורים. יש כאלה שתוהים מה עבר בראשם כשביצעו פשע שעונשו מאסר עולם או אפילו עונש מוות ואם בסתר לבם הם רצו להיתפס, ומה שתמיד עובר לי בראש - האם הייתה להם תחושה כשהיו ילדים, שהם עלולים לסיים את ימיהם במקום סגור ומפחיד כמו הכלא. 

'מבפנים', סדרת פשע בריטית שכבר זכתה ללא מעט צופים בנטפליקס, מלווה אסיר אמריקני עליו נגזר עונש מוות, המשמש בזמנו הפנוי כפותר תעלומות המגיעות לידיו. באמצעות כריזמה מפתיעה ודי ממכרת למען האמת, הוא חובר לעיתונאית בריטית ועוזר לה להבין מה קרה לחברתה שנעלמה מעל פני האדמה. 

אמנם מדובר בסדרה ולא בחיים האמיתיים, אבל מעניין שדווקא בבית סוהר, שאמור להיות הנכס הנדל"ני הקר והמבעית ביותר ביקום, הצליחה עיתונאית צעירה למצוא מקור מהימן שבאמת ירצה לסייע לה. עוד יותר מרתק להבין כמה מסתתר בנפתולי הכלא שאפילו לא מגיע לכדי משפט, אלא מטויח איכשהו בין הסורגים למסדרונות הארוכים. מפתיע כמה שזה טוב. 

מבפנים (צילום: נטפליקס)
מבפנים (צילום: נטפליקס)

אישה להשכיר: Someone Borrowed

ונסיים במשהו קליל בלי אסירי עולם או מעלימי מיסים למיניהם, והפעם בפורטוגזית אקזוטית שאין לנו מושג איך מישהו מצליח לדבר אותה. 

בתפריט: רווק הולל שדי התייאש מהמרתון הזה, ומחליט לשכור שחקנית שתהיה ארוסתו בכאילו, כדי שאמו, שבאופן מצער מגלה שלא נשאר לה יותר מדי זמן, תדע שלפחות הבן שלה הצליח להסתדר. בינינו, הוא גם מפחד שינושל מהירושה. שתי ציפורים וכולי. 

למרות שלכאורה הסוף ידוע כי מדובר בקומדיה רומנטית, היא לא דביקה כמו שבטח חשבתם, ולגמרי שווה את הצפייה. כן תצטרכו לעקוב אחרי הכתוביות מסיבות ברורות, אבל בני הזוג הפוטוגניים הללו שמתחילים כמו שותפים עסקיים הולכים לשפר לכם באופן משמעותי את סוף השבוע.

אישה להשכיר (צילום: נטפליקס)
אישה להשכיר (צילום: נטפליקס)

מכורה: Addicted

אפתח בחידון, היפותטי כמובן. אם לא הייתי אומרת לכם על מה הסרט, מה הייתם חושבים על סמך השם בלבד? מאחר ואני מרגישה בנוח, אוכל להיות די בטוחה שתגידו לי שמדובר בעוד מאה ומשהו דקות על איזה רומן אסור, סיפור שבטח לא היה צריך לקרות אבל הגורל היה חזק יותר. 

זה בדיוק מה שקורה ב'מכורה'. שוב אישה באזור גיל הארבעים שיש לה לכאורה הכל - בעל, ילדים וקריירה מספקת, אבל אבוי, זה לא מספיק לה. ואז, באופן מפתיע לכאורה, היא תמצא בן לוויה שינסה לחלוק איתה את הרגשות האסורים, ותפרק את מגדל הקלפים אותו כינתה חייה. 

מכורה (צילום: נטפליקס)
מכורה (צילום: נטפליקס)

אם מדובר במשהו כל כך נדוש, למה אני בעצם חולקת את זה איתכם? פה קבור הכלב - הסיפור הזה שייך לעוד חמש עלילות לפחות שראינו בחודשים האחרונים, המפורסמת שבהם היא כמובן 'סקס/לייף' מבית היוצר של נטפליקס, שהייתה מעולה אגב. 

אז לגבי השאלה למה אנחנו צריכים ללוות שוב גברת שמעוניינת לנאוף בבעלה ולהוסיף לחייה נופך נוסף, אם זה מה שעשינו כבר, אין לי על כך תשובה ברורה. אני כן יכולה לומר שהלכו פה על סוס מנצח, אין ספק, אבל כשהוא לא מפסיק להופיע על המסך גם הוא מתחיל לדדות בחוסר חשק. לא התמכרנו, מרגיש כמו בחירות חמישיות, ולא בקטע טוב.