חוץ מאניה בוקשטיין, גם העונה החדשה של הסדרה הזו לא מתרוממת

בז'אנר שבו "המדובב" משחקת, שכולל הצפה של עשרות סדרות על המסך ואת "מנאייכ" המרשימה, העונה השנייה חייבת הייתה להביא איזה אקס פקטור עלילתי שיגרום לנו להישאב אליה אחרי הפרקים הראשונים, וחוץ מניצנים קטנים של שיפור, זה לא בדיוק קורה

הפולין של הסדרות , צילום: Yes

גם אותי הפתיע שב"יס" החליטו להפיק עונה שנייה לסדרת המתח שלה "המדובב". הראשונה לא בדיוק התרוממה אחרי פרק הפתיחה המפתיע, אפילו די גוועה לה והייתה זקוקה, כמה סמלי, למדובב שיעורר אותה.

שנייה לפני שלחצתי play בשלט, השאלה הגדולה הייתה אם הופקו כל הלקחים מהעונה הראשונה, שלמעט המשחק המצוין של אור בן מלך ואניה בוקשטיין לא הותירה חותם. "המדובב" דמתה לכוסברה (ירק שנגיע אליו בהמשך) - חלק אהבו את הייחודיות בזכות משחק יוצא דופן של בן מלך (אסא), בדמות המדובב המגמגם - אבל רבים (כולל אותי) ראו בה סדרה בנאלית ותפלה.

משחק מצוין למרות הכל. מתוך "המדובב", צילום: yes

גם אם נביא בחשבון שעולם הפשע של הקריות לא כולל בתוכו את הסקס אפיל הקרימינולוגי שסדרות פשע מגיעות איתו, משהו ב"המדובב" לא היה עשוי עד הסוף וניכר שגם היוצרים הבינו את זה מהפרקים הראשונים שנשלחו לביקורת. הם גייסו תוספת כוח משמעותית בדמות עוז זהבי לתפקיד הווינג מן של אסא, חבר מהעבר בכלא שחולק איתו סוד אפל. אבל ל"המדובב" חסר משהו שלא יצא מחדר התסריטאים.

משהו חסר. "המדובב",

בז'אנר שבו "המדובב" משחקת, שכולל הצפה של עשרות סדרות על המסך ואת "מנאייכ" המרשימה, העונה השנייה חייבת הייתה להביא איזה אקס פקטור עלילתי שיגרום לנו להישאב אליה אחרי הפרקים הראשונים. וזה לא ממש קורה.

העונה הראשונה החלה כשאסא יוצא מהכלא ומנסה להשתלב בעסקי הבנייה והפרוטקשן של אחיו דוד (עמוס תמם), ובמקביל מבצע עבודות הוצאת הודאות מעצירים. הפעם הקערה מתהפכת: כמה שנים אחרי שנכנס האח המוצלח למאסר, הוא זה שבית הכלא מקיא אותו החוצה כדי להתחיל מחדש את חייו מאפס. הוא עושה הכל כדי לחזור למעמד של יזם נדל"ן עשיר בקריות, כשהקונפליקטים עם אחיו הצעיר מניעים את העלילה.

שנייה לפני שהמונדיאל יוצא לנו מהוורידים, אפשר להגיד שהעונה השנייה טיפה מהודקת יותר מהעונה הראשונה והבינונית, אבל היא עדיין נבחרת פולין של סדרות המתח הישראליות; היא אפורה, מניעה עלילה באיטיות במרכז המגרש, ובונה על הברקות של החלוצה שלה בחוד, אניה בוקשטיין.

לא שיפור משמעותי. "המדובב", צילום: yes

לא בטוח שאם אנחנו מסוגלים לעשות את המעבר ולהישאב לסדרת פשע חדשה, "המדובב" היא אחת כזו.

"המדובב", עונה שנייה, יס

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר