סגור
סדרת טלוויזיה  HBO האחרונים שבינינו 2
מתוך האחרונים שבינינו, סדרת של HBO (צילום: HBO)

סדרת הזומבים החדשה של HBO: הרבה כוכבים ופחד שמתחלף בסקרנות

בדיסטופיית הזומבים החדשה של HBO הושקע סכום אדיר של 10-15 מיליון דולר לפרק. הסדרה שברה שיא עם 4.5 מיליון צופים בפרק הראשון, ולנו נשאר רק לתהות איך ישלבו בין גבולות הפנטזיה לאסונות מציאותיים

"האחרונים שבינינו", דיסטופיית זומבים, היא סדרת דגל של הערוץ היוקרתי HBO, שהשקיע בה סכום אדיר של 10-15 מיליון דולר לפרק. יוצר הסדרה קרייג מייזין, יצר גם את המיני סדרה "צ'רנוביל" עטורת הפרסים. הפרק הראשון שלה, שעלה שלשום קבע בר שיא צפייה עם 4.5 מיליון צופים, נתון שרק הפרק הראשון של "בית הדרקון", סדרת הפריקוול של "משחקי הכס", עלה עליו בעשור האחרון.
הסדרה מבוססת על משחק מחשב מ-2013, אבל עובדה זו אינה פרט חשוב למי שניגש לסדרה מבלי ששיחק במשחק או הכיר אותו בכלל, שזה רוב הצופים. היא גם סדרה עם זומבים (או משהו בדמותם), אבל גם זה לא בהכרח חשוב, משום שכמו עם הרבה דיסטופיות, המחלה המדבקת שגורמת לאנשים לטרוף זה את זה ולאכול אותם חיים, היא מטאפורה לגבולות האנושיים.
מגפה הזומבים מתרחשת בפתיחת הפרק הראשון ששודר ביום שני, וכיאה לז'אנר היא פורצת בצורה מפחידה ומלחיצה (צפיתי בזה בווליום מושתק), אבל ההווה של הסדרה שעלתה ב-HBO (אצלנו, ב- HOT yes וסלקום TV), מתרחשת 20 שנה לאחר פרוץ המגפה, כאשר העולם האמריקאי מחולק למובלעות בידוד (הרבה מילים המהדהדות לאור הקורונה), המוגנות בחומות ברזל וביד קשה של הצבא, שכל חריגה בעולם הנוקשה והדיקטטורי הזה עלול להסתיים בתלייה בכיכר העיר. מנגד יש מחתרת, הגחליליות, שמנסה להילחם בצבא, ואנשים פשוטים וטובים המנסים לשרוד בתנאים בלתי אפשריים, וגם להגיע למקומות טובים יותר מעבר לחומות מבלי להסתכן בהידבקות במחלת הזומבים.
גיבורי הסדרה הם ג'ואל (פרדרו פסקל, "משחקי הכס"), שאיבד את בתו (ניקו פרקר הנהדרת) עם פרוץ המגיפה, וטס (אני טורב, "פרינג'"), לוחמת עזת מבט של המחתרת. מטרתם להעביר ילדה ששמה אלי (בלה רמזי, גם "משחקי הכס") למקום מבטחים. לילדה הזאת, כך ניתן להבין בפרק הראשון, יש כוח כלשהו, אולי כזה שיכול להציל את העולם. רק מנחשת.
"האחרונים שבינינו" נדמית כהמשך ישיר, או הדהוד, ל"מתים המהלכים" של ערוץ הכבלים AMC, שהגיעה לסופה לפני כחודש אחרי 11 עונות שידור. בעונותיה הראשונות הייתה הסדרה ההיא על הזומבים הצלחה יוצאת דופן בתחום הצפייה (וגם כאמור הפרק הראשון של "האחרונים שבינינו" רשמה הצלחה גדולה בתחום הזה). אבל לי היא דווקא הזכירה את "הנותרים", סדרה שעסקה בעולם חדש - אכזרי, מיואש ומורכב - שקם אחר קטסטרופה קולוסאלית, וכן את "הדרך" של קורמאק מקארתי (ובשום אופן לא הסרט שנעשה על פיו), שבו אל מול הזוועות והקושי שהעולם החדש מציב, ישנה גם אנושיות ואהבה שאולי תנצח.
העולם החדש שבמרכז הדיסטופיה הטלוויזיונית הזאת נוצר באיכות הפקה מעולה ויקרה, השחקנים בה מרשימים, והיוצר קרייג מייזן, שחבר לישראלי ניל דרוקמן, שיצר את המשחק עליו מבוססת הסדרה, הוא אדם שאפשר לסמוך עליו כי לא יישאר רק בגבולות הפנטזיה, אלא יקשר את הנעשה ב"האחרונים שבינינו" לאסונות מעשי ידי אדם.
"הדרך" ו"הנותרים" הן מהיצירות האהובות עלי, ועם זאת המפגש עם הפרק הראשון בן 77 הדקות של "האחרונים שבינינו", בעיקר בחלקו הראשון, הבהיל והרתיע אותי מלרצות לצפות במסע של החבורה הטובה הזאת להישרדותם בגיהנום עלי האדמות הזה. בהמשך הפרק הפחד התחלף בסקרנות. HBO ידוע בזה שהוא מסוגל לקחת סדרות ז'אנר ולנסוך בהן משמעות אחרת, כזאת שמדברת גם לצופים שאינם מקהל היעד. מעניין יהיה לראות אם יצליח בזה גם הפעם.
סדרה שמכילה הרבה כוכבים, פחד והמון סקרנות. סיכום: 3.5 כוכבים