קלישאה בפריז: אמילי קופר פשוט בלתי נסבלת

מעצבנת, אנוכית, מופרכת, מתנשאת וקלישאתית • וגם: חמה, חברותית, דואגת, וורקוהולית ונפתחת בקלות • היא נחתה כדי ללמד את הצרפתים להפסיק להיות סנובים, אבל הוכיחה בעצמה בדיוק את ההיפך • עם מלתחה גרנדיוזית, חוסר נאמנות משווע ואופטימיות חסרת תקנה - הדמות של לילי קולינס היא הכל חוץ ממודל להערצה

חוסר היגיון מוגזם. אמילי בפריז, צילום: STÉPHANIE BRANCHU/NETFLIX

עוד מהפרק הראשון זה היה שקוף כמו דמעה צרפתית אחרי גמר המונדיאל: הצרה הכי גדולה של "אמילי בפריז" היא אמילי. הגשמת החלום להגר ולכבוש את פריז על עקבי סטילטו, היא שהפכה את הסדרה פופולרית כל כך. מראה שכיח בעיר האורות הוא תיירות סאחיות עם כובע ברט אדום שמצלמות סלפי לאינסטגרם על רקע האייפל וחולמות שהן אמילי.

אלא שלהיות אמילי קופר (לילי קולינס) זאת שאיפה עקומה. אמילי היא דמות שלא אמורה להוות מודל להערצה. מעצבנת, אנוכית, מופרכת, מתנשאת וקלישאתית - ברוח הסדרה כולה, קלישאה של פריז בראייתם של יוצרים אמריקנים. אמילי זכתה להיות סטריאוטיפ של בחורה יפה הנחלצת בחיוך ממצבים מביכים עד בלתי אפשריים. החיים איכשהו מסתדרים לה והיא משיגה בקלות את רצונותיה ולכן משוכנעת שהיא כל-יודעת.

החיים מסתדרים בקלות. "אמילי בפריז", צילום: נטפליקס, אינסטגרם

חוסר היגיון מוגזם 

לאמילי אין כוונות רעות - היא רוצה לעזור ולסייע, ולעשות טוב גם לשונאיה. ברגע שעליה לקיים ולפעול כדמות, היא נוטה לחשוב רק על עצמה ולבטל אחרים. יש בה נרקיסיזם ילדותי שלרוב משתלם לה. על הכל סולחים לאמילי קופר, כי היא גם חמה, חברותית, דואגת, וורקוהולית ונפתחת בקלות - תכונות שבסדרה של נטפליקס מעצבנות את חבריה הצרפתים. אפילו כשהכל סביבה קורס, אמילי נשארת אופטימית - משוכנעת שיהיה בסדר. ואכן, עד סוף הפרק או זה שאחריו העולם אכן מתיישר לטובתה.

מדהים לראות את הקלות המתסכלת שבה מסלול חייה מתקדם. בעונה החדשה אמילי מחזיקה שני משרדי פרסום, מתנוססת על שערי מגזינים בעל כורחה, מוכיחה שהיא טובה גם במלצרות, וכרגיל לפחות שני גברים מעוניינים בה בכל רגע. לא אהרוס את סיום העונה עם ספוילר, אבל הטוויסט הגדול של הפינאלה היה מוגזם בחוסר ההיגיון שבו, ועיוות מחדש את הסיפור רק כדי ששוב החיים יסתדרו עבור אמילי על חשבון חבריה הקרובים.

כובע ברט וסלפי. "אמילי בפריז", צילום: באדיבות נטפליקס

משולש רומנטי מוזר 

אמילי היא אדם עם מערכות יחסים מעוררות רחמים. היא השאירה מאחוריה בשיקגו משפחה, חברים ובן זוג למען עבודה באירופה. מרגע שנחתה בפריז, אלה כבר אינם חלק מחייה. היא לא נאמנה לשתי הבסטיות שלה, מינדי וקמיל. עם האחרונה היא מערבבת עסקים למרות שלעולם תרחף מעליהן העובדה שאמילי שומרת על קשר אישי, קרוב ולוהט עם הטבח השרמנטי, גבריאל - הבויפרנד של קמיל. המשולש הרומנטי המוזר התפתח העונה למרובע וגם מחומש רומנטי, שבו אף אחת מהצלעות לא סומכת על האחרת.

מכיוון שהיוצר של "אמילי בפריז", דארן סטאר, חתום גם על "סקס והעיר הגדולה" המיתולוגית, מתבקש לעשות את ההשוואה ביניהן. אפשר להניח את האצבע על הדמיון בין הדמויות של אמילי וקארי בראדשו. שתיהן אמביציוזיות, עצמאיות ומונעות על ידי הקריירה שלהן. שתיהן מייצגות עיר ומשתמשות באורבניות לקידום מטרותיהן האישיות. וכמובן, יש ברשותן מלתחה גרנדיוזית מתוצרת מיטב המעצבים. יותר מכל, אמילי וקארי הן שתי דמויות בלתי נסבלות, שמרוכזות רק בעצמן ברמות לא פרופורציונליות.

אמילי קופר נחתה בפריז כדי ללמד את הצרפתים להפסיק להיות סנובים ופלצנים ולהיפתח לעולם. אבל במקום זה, לאורך שלוש עונות הוכיחה אמילי קופר כי אמריקנים הם פלצנים, יהירים, בטוחים בעצמם, משוכנעים שהמציאו את העולם, ושהם העולם. קלישאה שכותבת את עצמה.

"אמילי בפריז" - עונה 3, נטפליקס

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר