ימים של תום ביקורת סרט

Armageddon Time Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "ימים של תום":
"סרט התבגרות מתוחכם ונוסטלגי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Armageddon Time
משחק אנתוני הופקינס, אן האת'וויי, ג'רמי סטרונג במאי/ת ג'יימס גריי  
דרמה
ביקורת סרט לימים של תום מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"נוסטלגי ומקסים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע72.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטו החדש של הבמאי המרתק ג'יימס גריי, ("הלילה הוא שלנו" ,"המהגרת"), חוזר אל ילדותו בשנות השמונים בקווינס שבניו יורק. גריי, שהאפלה תמיד שורה מעל גיבוריו בכל סרטיו, מנפיק דרמת התבגרות רגישה ומקסימה שגם מצליחה לומר דבר או שניים על יהדות וגזענות ועל הרצון להצליח בכל מחיר.פול (בנקס רפטה המצוין) מתחיל ללמוד בכיתה ו' בבית ספר ציבורי ומתיידד עם ג'וני, נער שחור בן גילו. הוריו של פול (ג'רמי סטורנג הנהדר מתמיד ואן האת'ווי בתפקיד נוירוטי ומשכנע) דוחקים בו להצליח בלימודים ומספרים לו בכל הזדמנות כמה להם ולהוריהם היה קשה כשהם הגיעו כמהגרים לארה"ב. סבו של פול (אנתוני הופקינס בעוד הופעה מופלאה) מסביר לו שהמשפחה נמלטה מאוקראינה והגיעה לארץ המובטחת כדי שלפול תוכל להיות הזדמנות אמיתית בחייו.
אבל פול בכלל רוצה להיות צייר ולטוס לירח. הוא מורד במשפחתו ואף מעשן סמים ובעקבות זאת מועבר לבית ספר יוקרתי לבנים - שם מקווה משפחתו שיתקן את דרכו ויגיע לגאולה (כלומר למעמד חברתי ראוי). בבית ספרו החדש חווה פול גזענות ואפליה, במיוחד כשחבריו לספסל הלימודים מבקרים אותו על הקשר עם ג'וני שבינתיים ברח מהבית.גריי מתאר את משפחתו של הגיבור במעט ציניות, אבל עם הרבה אהבה. אי אפשר שלא להיזכר בסרטיו של וודי אלן כ"ימי הרדיו" שבו תיאר אלן את ילדותו. גריי מצליח לתאר את הקרובים לפול הגיבור בלי שמץ של נוסטלגיה דביקה. הוא מראה לצופה את העיוורון שבו לוקה משפחתו של פול המטיפה לשוויון ואחווה, אבל בעצם תעשה הכל כדי למצוא את מקומה ולהתקדם בסולם החברתי האמריקאי. פול וג'וני ילמדו שבאמריקה, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, יש תקרת זכוכית מאוד מגבילה שקשה מאוד לפרוץ.
אם נקיים השוואה לסרטו המדובר של סטיבן ספילברג, "הפייבלמנים", שגם הוא סרט נעורים יהודי העוסק בגזענות ואנטישמיות, לדעתי "ימים של תום" הוא סרט הרבה יותר מתוחכם ונוקב עם דמויות רב ממדיות. גריי מצליח להעביר את הצופה מסע התבגרות קסום ומשכנע, חף מהתייפייפות. זהו סרט מרגש שמשדר כנות. יש הרבה תום ב"ימים של תום". ככה עושים סרט התבגרות! הסרט עלה השבוע בשירות ה-VOD של yes.
ימים של תום - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שלומיגיל: 7328/02/2023 15:19:09
9/10אייקון ציון
סרט מקסים על ילד יהודי בשנות השמונים המתחבר לילד שחור בבית הספר. תקופת הגזענות לשחורים ויהודים בארצות הברית. הסרט מתאר את מה שעובר עליהם בבית הספר ועל משפחת הילד היהודי. הילד מחובר מאד לסבא מצד האימא, המעודד אותו לפתח את כישרונותיו כדי להצליח בחיים. מומלץ מאד.
שם: ברברה סימוןגיל: 6907/02/2023 23:09:47
10/10אייקון ציון
דרמה משפחתית מאוד מהנה עם שחקנים טובים. חברות בין שני ילדים בוגרים. אחת לבן והשני שחור וכל הגזענות של שנות ה-80 בסביבתם. בהחלת אפשר לצפות בו.
שם: dtגיל: 6007/02/2023 20:02:40
7/10אייקון ציון
סרט שעוסק בחייה של משפחה יהודית של שורדי שואה ומעלה את נושא רדיפת היהודים והגזענות בכלל כשהבן מתחבר לילד שחור. הסוף לדעתי מאכזב וסתמי
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
Radical4רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
White Bird A Wonder Story5ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט