בין שני עולמות ביקורת סרט

Between Two Worlds Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "בין שני עולמות":
"סרט עם מסר חברתי נוקב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Between Two Worlds
משחק ז'ולייט בינוש, הלן למבר, לאה קארן, אוולין פורה, פטריסיה פרייר, אמילי מדלן, דידייה פופן במאי/ת עמנואל קארר  
דרמה
ביקורת סרט לבין שני עולמות מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"חודר ללב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע90.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די6.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מעל לעשור לאחר יציאתו והפיכתו לרב מכר, עובד ספרה של העיתונאית החוקרת פלורנס אובאנה משנת 2010 "בין שני עולמות" למסך הגדול. אובאנה, שהתחזתה לאישה המחפשת עבודה, הפכה לעובדת ניקיון על מעבורת בצרפת. בספרה היא פירטה ללא כחל ושרק את המציאות הקשה שבה חיים אותם עובדי ניקיון בימינו שמבחינת החברה הם שקופים לחלוטין ונטולי זכויות.ז'ולייט בינוש, מהשחקניות המובילות בצרפת וזוכת אוסקר על תפקידה בסרט "הפצוע האנגלי", קראה את ספרה של אובאנה והחליטה שהיא רוצה לגלם את דמותה של העיתונאית החוקרת שעד אז סירבה להפוך את ספרה ליצירה קולנועית. הסופר הצרפתי עמנואל קארר שלו ניסיון קולנועי מועט, הוצע לסופרת כזה שיפיח רוח חיים קולנועית ביצירתה וכך נולד הסרט.
"בין שני עולמות" מצטרף למסורת המפוארת של סרטים המכונים "סרטים חברתיים" או "סרטי מחאה חברתית" שנעשו עוד מימי ראשית הקולנוע, סרטים כדוגמת "ענבי זעם" על פי ספרו הנודע של סטיינבק. בימינו הולכים ומתמעטים סרטים אלו שנחשבים מסורתית לפחות מסחריים (כי מי רוצה להסתכל על החצר האחורית שלו כשהוא הולך לקולנוע?) ונשארו יוצרים מעטים כאחים דארדן וקן לואץ' שממשיכים להנפיק סרטים עם מסר חברתי נוקב.בסרט מתנתקת דמותה של בינוש, מריאן, מעולמה המוגן והפריבילגי ודרך חברות כח אדם הופכת לעובדת דחק המנקה בתים ובעיקר מנקה מעבורת השטה לה באזור צרפת. כמות החדרים במעבורת גדולה מאוד והעובדים צריכים לפתח יכולות כמעט בלתי אנושיות כדי לעמוד במטלות הניקיון במשמרות שלהם.
קארר מקפיד על סגנון בימוי על גבול הדוקומנטרי ומציג מציאות אכזרית שבה אנשים יעשו הכל כדי לשרוד וילהטטו בין מספר עבודות ב"כלכלת החלטורה" שהשתלטה לאט אבל בטוח על שוק העבודה העכשווי. בינוש משכנעת בתפקיד העיתונאית החוקרת המשמשת מעין זבוב על הקיר עבור הצופה (למרות שהיא משתתפת פעילה ומנקה בעצמה עד קצה גבול היכולת שלה).הדבר המדהים והמהפנט בסרט (על גבול המציצנות) הוא העובדה שחוץ מבינוש כל הצוות מורכב מנון-אקטורס כשרוב המשתתפים מגלמים את עצמם, מה שמוסיף לאווירה האותנטית השורה על הסרט. קארר אינו ניחן באיכות המופלאות של האחים דארדן, אולם לזכותו יאמר שהוא אינו מתיימר לביים כאקטיביסט, לכן גם דמותה של מריאן מפותחת בסרט הרבה יותר מאשר בספר ואף מפתחת מערכות יחסים עם עמיתיה לעבודה, דבר שמקהה במעט את עוצמת הסיפור. "בין שני עולמות" הינו סרט ראוי שעוסק בנושא חשוב, סרט שחודר ללב ונשאר עם הצופה הרבה לאחר שהאורות באולם נדלקו.
בין שני עולמות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: יניבגיל: 5321/02/2024 00:16:27
9/10אייקון ציון
סרט מצויין, הכי טוב שראיתי כבר הרבה זמן בנטפליקס ובכלל ! אל תתנו לאפרוריות של פרוור צרפתי עני, ולסצינות ניקיון שירותים ציבוריים להרוס את הסיפור המצוין, אגב הסיפור לגמרי אמיתי, משחק מצוין של בינוש אבל לא פחות טוב , של שחקנית המשנה, כל סצינה גאונית ומקדמת ת''עלילה, כל כך אמיתי, כמעט דוקומנטרי, זה הסיבה שיש פה בתגובות "שיעמום" לראות עד הסוף שווה כל רגע של צפייה
שם: anipoגיל: 5219/01/2024 09:34:08
7/10אייקון ציון
יבשושי. הנושא חשוב אבל ההגשה שלו לא מספיק מעניינת. חסרה לי אמירה יותר משמעותית ,איזושהי "בעיטה לבטן".נדמה גם שיש כאן פספוס ,כי בסופו של דבר הפוקוס הוא על יחסים אישיים ופחות על מסרים חברתיים כאלו או אחרים.רבע השעה האחרונה אומנם משופרת,אבל זה לא מספיק כדי להפוך את הסרט לטוב.
שם: עומרגיל: 4117/08/2023 07:24:55
7/10אייקון ציון
השחקנית הראשית בהחלט מצליחה להחזיק את הסרט. אפשר היה לצמצם חלקים של ניקיון וניקיון ועדיין המסר היה עובר. בכל מקרה, עלילה מעניינית וסרט מאוד אנושי.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
Radical4רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
White Bird A Wonder Story5ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט