סדרת הדוקו הזו מוכיחה: הגנרלים חושבים שהם גיבורי-על שיכולים לנהל מדינה

"סיירת מטכ"ל", סדרת הדוקו של עמרי אסנהיים וגלעד טוקטלי, רוצה לפענח את סוד היחידה הכי נחשבת בצה"ל • בפועל, היא משחזרת מורשת קרב מלפני עשרות שנים ודוהרת על תהילת העבר • אבל גנרלים, גם בימינו, ממשיכים לחשוב שהם יכולים לעשות הכל, ומתרסקים בפוליטיקה

בנימין נתניהו. יהיה חתום על מתווה פשרה?, צילום: דנור גלזר

הנה הם באים הגנרלים, תסתכלו איך שהם מבריקים. דרגות על הכתף, מורשת קרב וחוש הומור של מנת קרב. "סיירת מטכ"ל", סדרת הדוקו של עמרי אסנהיים וגלעד טוקטלי רוצה לפענח את סוד היחידה הכי נחשבת בצה"ל, אך בעיקר מצליחה לחדור לנפש הלוחם. זאת סדרה בת ארבעה פרקים על גאוות יחידה, אבל גם על גברים עם אופי מחוספס של גנרלים.

"אתה נכנס לאוהל, יש גרב באוהל. אתה מרים את הגרב, מריח אותה, 'שאולי, זה שלך'. זה מה שנקרא 'אינטימיות של צוות'", מתאר אבי דיכטר את הקרבה בין חיילי הסיירת. נפתלי בנט חושף את השיר שזמזם בעת שחטף מכות רצח ב"סדרת השבי" של הטירונות, אהוד ברק מתאר בקרירות את המוות של יוני נתניהו, ובנימין נתניהו מאשר בחצי פה רגשות אשמה על כך שגרם לגיוס אחיו ליחידה.

גנרלים לא בוכים. אהוד ברק ב"סיירת מטכל", צילום: דנור גלזר

בזמן שאסנהיים דוחק את עשרות מרואייניו לסף בכי, כולם עדיין שומרים את האמוציות כלואות ומבליטים את גבולות הגזרה - גנרלים לא בוכים בטלוויזיה.

עשרות מרואיינים, כל בכירי המדינה, נמצאים בדוקו. כולם קילרים מיליטנטיים שמתביישים לדבר על כישלונות, מתגאים בהצלחות ומדחיקים רגשות. זה מרתק כי בין האקשן והדרמה, בודקים היוצרים מה הפך את הסיירת לבית הגידול הכי מצליח למנהיגים - זה שצמחו בו שלושה ראשי ממשלה, רמטכ"לים, ראשי מוסד ושב"כ, שרים, חברי כנסת, מנכ"לים ועוד.

"סיירת מטכ"ל", צילום: עמיר טרקל

"סיירת מטכ"ל" משחזרת מורשת קרב מלפני עשרות שנים ודוהרת על תהילת העבר. אבל גנרלים, גם בימינו, ממשיכים לתפקד כגיבורי־על שחושבים שהם יכולים לעשות הכל. ואז הם הולכים לפוליטיקה ומתרסקים.

"סיירת מטכ"ל", HOT8, ימי ראשון 21:15 (שלישי ברשת 13)

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר