רגע לפני החג, ציפינו מנטפליקס להרבה יותר

"תעלומת רצח 2" ו"סוכן הלילה" היו אמורים להיות שני אפיקומנים לחג שענקית הסטרימינג רצתה להעניק לנו במתנה, אבל בפועל מדובר בשני צ'ופרים פושרים מאוד

"תעלומת רצח 2", צילום: נטפליקס

יממה לפני ערב החג, נטפליקס זכרה להביא לנו שתי מתנות ארוזות יפה־יפה לחג. חבל רק שמתישהו צריך לפתוח ולראות מה יש בפנים.

"סוכן הלילה" (The Night Agent), שתפסה את המקום הראשון בטבלה, היא סדרת אקשן בת עשרה פרקים על ההתנגשויות בין ארגוני הביטחון בממשל האמריקני, ועוד טיפה בהצפת הבינוניות של ענקית הסטרימינג. אייג'נט סאת'רלנד (גבריאל באסו הנוראי) הוא סוכן לילה ב־FBI, שזה אומר יומנאי קריאות מצוקה, שנשאב למערבולת בעקבות שיחה מאזרחית תמימה, ומכאן העניינים מתחילים להסתעף ולאכזב.

"סוכן הלילה", צילום: נטפליקס

בפרקים מלאי אקשן לא רע, הם מסתבכים יחד במרדף מפני הרשויות, אבל משהו לא הופך את כל הסיפור לבעל משקל סגולי אמיתי שמעבר לבינג' טרום־חרופ בסלון. לעוד עלילת סכסוך בין ארגוני ממשל אשר מועלים בתפקידם אפשר לסלוח, אבל לעלילה בלתי אמינה בעליל ולטיפול המיושן בדמויות - פחות. מערכת היחסים ביניהם נעה בין סאחיות מעיקה לבין אי־אמינות, גם כן מעיקה. זה לא שאי אפשר למצוא בה רגעי תחכום, אבל התחושה הכללית מרגישה שראינו עלילות וסוכנים טובים ממנה.

המתנה השנייה עוררה ציפיות אפילו יותר: סרט ההמשך לקומדיה הזוגית "תעלומת רצח 2", של אדם סנדלר וג'ניפר אניסטון, גם הוא בעיקר אריזה לקשקוש מייגע ולרגע לא מצחיק. הפרק הראשון בסדרת סרטי "תעלומת רצח", שעלה בנטפליקס לפני כארבע שנים, היה הצלחה מסחררת מבחינת צפיות, אבל בסרט ההמשך ניק ואודרי ספיץ פתחו סוכנות בילוש שלא מתרוממת. הקומדיה אמורה לבוא מכך שהשניים הם בלשים בערך כמו שבן גביר יודע כרגע מה יעשה המשמר הלאומי. בעקבות חתונת חברם עם כלה צרפתייה, ועוד זירת אגתה כריסטי, נשאבים ניק ואודרי לעוד משימת בילוש והפעם בצרפת.

"תעלומת רצח 2", צילום: נטפליקס

"תעלומת רצח 2" לא באמת מנסה להרשים מבחינת אקשן, אז אנחנו נשארים עם הניסיון להצחיק: הוא קורה מדי פעם, בפערים התרבותיים שבין האמריקנים לבין הצרפתים. אניסטון היא רייצ'ל מ"חברים", דמות חד־ממדית שמתפקדת יותר כתעודת ביטוח נשית לקומדיות קלילות, אבל סנדלר יוצא מכאן כשהוא חתום על עוד פרויקט קומי שרק מוכיח כמה הוא צריך להתמקד בעבודות הדרמטיות יותר ("השיחוק", "יהלום לא מלוטש") ולהיפטר כבר מטַפֶּשֶׁת הנעורים.

"סוכן הלילה" ו"תעלומת רצח 2", נטפליקס

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר