אהבה בשחקים: מאווריק ביקורת סרט

Top Gun Maverick Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אהבה בשחקים: מאווריק":
"כיף נוסטלגי שמזכיר למה טום קרוז הוא כוכב כל כך ענק "
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Top Gun Maverick
משחק טום קרוז, ואל קילמר, ג'ניפר קונלי, ג'ון האם, מיילס טלר, אד האריס במאי/ת ג'וזף קוסינסקי  
דרמה
ביקורת סרט לאהבה בשחקים: מאווריק מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"סוחף ומהנה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע83.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די9.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
36 שנים חלפו מאז הסרט הראשון, וטום קרוז עדיין לא איבד את התיאבון. הוא מוכיח לנו שוב למה הוא כוכב הקולנוע הכי גדול ביקום. קרוז ניחן במה שנקרא האקס פקטור, הקהל הרחב לא מגיע לראות את טום קרוז משחק, הוא מגיע לראות את טום קרוז. הוא מגיע לראות שחקן אייקוני שבולע את המסך מעצם הנוכחות הכריזמטית שלו. בסרט ההמשך ללהיט משנת 1986 - "אהבה בשחקים" - הוא מספק את החוויה הזאת בכל עוצמתה, אפילו יותר מרעם המטוסים המעופפים בסרט."אהבה בשחקים: מאווריק" הוא פארק שעשועים עם שפע מתקני סימולציה מהנים להפליא. המטרה היחידה של הסרט ושל הכוכב שלו היא שהקהל המגיע לאולם הקולנוע יחווה הנאה מקסימלית. מבחינת הבמאי ג'וזף קוסינסקי, שכבר עבר עם קרוז בסרט "אבדון" ועם ג'ניפר קונלי בסרט "רק האמיצים", אין הרבה הבדל אם מדובר בסצנות פעולה, קרב ואווירונאוטיקה או סצנות דרמטיות שמטרתן היחידה היא לעורר רגש, דוגמת הסצנה המרגשת עם ואל קילמר שכידוע חלה בסרטן ואינו יכול לדבר. הכישרון של קוסינסקי הוא שעל אף שאתה כצופה חש במניפולציות התסריטאיות על כל צעד ושעל, אתה עדיין חסר אונים ולא יכול להתנגד לקסם שלהן.
ההפתעה היא שהסרט הזה טוב יותר ממה שאפשר היה לצפות, ואולי אפילו יותר טוב מהסרט הראשון. במפגש בין אייסמן (ואל קילמר) עם מי שהיה יריבו בסרט הראשון והיום הוא גנרל, הוא אומר למאווריק (קרוז) שהגיע הזמן להרפות ובהחלט נראה שקרוז מרפה. החיסרון הבולט של קרוז השחקן בדרך כלל הוא שהוא מאוד מתאמץ. ניתן לראות את אגלי הזיעה שלו כאשר הוא משחק. בסרט הזה נראה שהוא פשוט שחרר, ונפלא לראות את כוכב הקולנוע הנערץ נהנה מכל רגע. הסרט מתחיל כמובן בסצנה שבה מזכירים לנו מיהו אותו מאווריק, יש קצת פלאשבקים מהסרט הראשון, יש סצנת מרד טיפוסית נגד אדמירל מעצבן בגילומו של אד האריס וכמובן מאווריק שמטיס מטוס ניסוי וזה ייגמר רע עבור המטוס.ואז מסתבר שמאווריק נקרא לחזור אל הבסיס שבו הפך למי שהוא היום, כדי לאמן ולהכשיר את מיטב טייסי הקרב של ארה"ב למשימה בלתי אפשרית (לכאורה) ולמנוע ממדינת אויב להעשיר אורניום. קרוז הפעם בתפקיד המפקד שאוחז בגיר ומצייר על הלוח כדי לחנך חבורת טופ גאן החדשה. אבל לא לשם כך התכנסנו באולם ה-IMAX, כי עם כל הכבוד לחיוך המפורסם של קרוז, באנו לראות אותו מטיס מטוסים ועל הדרך גם מפגיז כור אטומי במדינה ללא שם כי אף אחד באולפני פרמונט ו-Skydance לא יעזו להזכיר בשם של מדינה כדי לא לפגוע בהכנסות ממכירת הכרטיסים. קרוז הוא גם טייס מורשה, וצילם כהרגלו את מרבית הפעלולים.
אנחנו כמעט לא יודעים דבר על צוות הטייסים הצעיר, הוא בהחלט מגוון יותר אתנית מהסרט הראשון. אחד מהם הוא בנו של גוס (מיילס טלר, "וויפלאש"), חברו הטוב של מאווריק שמת בסרט הראשון. אחר הוא גאוותן שחושב רק על עצמו והוא כמובן בלונדיני תכול עיניים. יש בחורה לטינית, בחור לבן עם משקפיים, בחור שחור ויש גם היספני ואפילו הביאו שחקני חיזוק שמוצאם מדרום קוריאה, הפיליפינים וסין כדי שיהיו רקע עבור החבורה הדומיננטית. מה שמאחד את כל צוות השחקנים הצעיר הוא שרירי הבטן שייחשפו בסצנת שיא במשחק פוטבול על חוף הים.הפעם סיפור אהבה של פיט מאווריק מיצט'ל, אם אפשר לקרוא לזה כך, הוא עם מנהלת בר מקומי. השניים ניהלו רומן סוער בעבר שהסתיים כאשר מאווריק נטש אותה לאנחות. עכשיו הוא חוזר, מודה בטעות והיא אחרי כמה מהמורות חוזרת לזרועותיו די במהירות. ג'ניפר קונלי בעיקר עושה מה שהיא אמורה לעשות ולהיות עזר כנגדו של הכוכב שלצידה. נראה שגם היא נהנית מהסיטואציה, אחרי שבזבזה את מרבית זמנה בשנים האחרונות בסדרה האיומה "רכבת הקרח". בכל מקרה השחקנית בת ה-52 נראית כמו השחקן שלצידה, צעירה מגילה האמיתי.ב-3 ביולי קרוז יחגוג את יום הולדתו ה-60, הוא נראה צעיר מגילו לפחות ב-20 שנה, ככל הנראה חלק גדול מהקהל שיגיע לאולמות הקולנוע לא צפה כלל בסרט הראשון או לא צפה בו בקולנוע אלא בשירות סטרימינג כלשהו. הסרט, שהיה מוכן להפצה כבר בקיץ 2020, התעכב בגלל הקורונה ולא נמכר לשום שירות סטרימינג בגלל ההתעקשות של קרוז שעדיין מאמין שצריך לחוות את הקולנוע על גבי המסך הגדול. אין שום צל של ספק, קרוז צדק. "אהבה בשחקים: מאווריק" נחת לנו בדיוק ברגע הנכון, הוא קינוח נוסטלגי שמגיע אלינו ישר משנות השמונים, על אף שהוא מוצר חדש. הוא מנחם, רומנטי, עמוס סצנות פעולה מהנות ועם הקרדיטים בסופו אורכו הוא רק 131 דקות, וגם זה יתרון גדול.
אהבה בשחקים: מאווריק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עידיתגיל: 5009/07/2023 01:07:59
8/10אייקון ציון
נהדר להיזכר בנוסטלגיה של פעם. טום קרוז עדיין חד וצ׳ארמר. חסר הסיפור אהבה והרומנטיקה של הראשון אבל בהחלט מהמה מאד. מי שאהב את הראשון יאהב גם את זה. וכמובן הרמיזה הבולטת של הפצצת הכור באיראן (מותר לנו לקוות :). הלוואי …
שם: עומרגיל: 4004/10/2022 01:00:32
10/10אייקון ציון
עלילה מצוינת, מתח בלתי פוסק, סרט ארוך שעבר כל כך מהר.
שם: אילתגיל: 6627/08/2022 21:55:41
9/10אייקון ציון
זוכרת כמה אהבנו אז את הסרט ״אהבה בשחקים״,והיה מרגש לראות את טום קרוז שלא איבד מהקסם שלו עם היכולות הפיזיות המדהימות.הסיפור מבטא מצ׳ואיזם,שחצנות,גאווה של המוכשרים והמובחרים, ובתוספת גם הנקודה הפטריוטית- השליחות להגנת המולדת.מומלץ.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
Radical4רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
White Bird A Wonder Story5ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט