אם אתם חובבי ז'אנר גיבורי על, אוהבי חיות, ויש לכם ילדים – נראה שאין בחירה מושלמת יותר לבילוי משפחתי מצפייה ב"ליגת DC סופר-פטס" (DC League of Super-Pets). פיצ'ר אנימציה שעוסק בחבורת חיות עם כוחות על הנדרשות להציל את העולם כאשר גיבורי העל האנושיים של DC נותרים חסרי אונים מול שרקנית (חזירת ים) נטולת פרווה, אך בעלת מגוון כוחות טלפאתיים.
כמי שצפה בגרסה המדובבת של הסרט אציע השתתפות בצערם של אלו שיגררו בעקבות ילדיהם לקולנוע. יכול להיות שהילדים שלכם ייהנו מהסרט, אבל ספק אם זה יקרה גם לחובבי אנימציה (ו/או גיבורי על) בוגרים.
לביקורות סרטים נוספות:
"סופר-פטס" הוא שיתוף פעולה של חטיבת האנימציה באולפני האחים וורנר, ו-DC Entertainment, חברת הבת של האחים וורנר האמונה על הפיכת גיבורי העל לסרטי לייב אקשן ואנימציה. אם יש דבר אחד ש-DC מנהלים טוב יותר ממארוול הרי שאלו סדרות אנימציית גיבורי על וסרטים אנימציה הישר לווידאו. יש להם ניסיון בהפקת עשרות סרטים הכוללים עיבודים מכובדים לכמה מהאירועים המורכבים בנפתולי עלילות הקומיקס, ולעיתים גם עם העזה סגנונית הראויה להערכה כאנימציה "בוגרת".
3 צפייה בגלריה
מתוך "ליגת DC סופר-פטס"
מתוך "ליגת DC סופר-פטס"
מתוך "ליגת DC סופר-פטס"
התקציב של "סופר-פטס" הוא, בהערכה שמרנית, מעל 100 מיליון דולר, ורשימת הכישרונות הידועים שהובאו לדבב מעידה על שאפתנותו המסחרית: דוויין ג'ונסון, קווין הארט, קייט מקינון, ג'ון קרסינסקי ועוד רבים. בניגוד להרגלי, צפיתי בגרסה המדובבת לעברית ואין לי ספק שזכיתי לחוויה פחות מוצלחת מזו של הקרנה בשפת המקור. יחד עם זאת אני מרשה לעצמי לפקפק באפשרות שיכולת הדיבוב של דוויין ג'ונסון או קווין הארט היו הופכים אותו לטוב יותר במידה משמעותית.
בדיבוב לעברית יש תוספת של משחק קול חובבני (במקרה אחד גם מבטא עדתי מפוקפק), שפה "מאונגלזת", מילים אנכרוניסטיות ("קלבוש"). בקיצור, כרטיס בינגו של כל הרעות החולות של עבודת דיבוב לעברית של אנימציה. את העלילה הצפויה (לפחות עבור קהל בוגר) לא ניתן היה לשנות במעבר בין השפות, ומהשפה העברית המעונה אותה דוברות הדמויות ניתן לנחש מה היו המילים המקוריות שתורגמו ב(מה שנקרא כ) תרגום "גוגל טרנסלייט". אין סיבה להניח שבמקור היו שם שנינויות ברמה של אוסקר וויילד.
הגיבור הוא קריפטו (ג'ונסון), כלב הלברדור רטריבר שכגור נשלח מקריפטון לכדור הארץ יחד עם התינוק קל-אל – מי שעתיד להפוך לסופרמן. לקריפטו יש היסטוריה ארוכה בקומיקס מאז הופעתו בחוברת של סופרבוי בשנת 1955. גם לכלב הקריפטוני יש כוחות על מקבילים לאלו של סופרמן, והוא מלווה ומסייע ב"סופר-פטס" לסופרמן הבוגר (קרסינסקי) במלחמתו למען "אמת, צדק ודרך החיים האמריקנית". שם הסרט רומז שיש כאן ניסיון להקים חבורת גיבורי על חייתיים שתהיה מקבילה לליגת הצדק, וצריך להיות מאוד תמים כדי לחשוב שהרעיון המבריק הזה אמור להיות ממוצה בסרט בודד.
3 צפייה בגלריה
מתוך "ליגת DC סופר-פטס"
מתוך "ליגת DC סופר-פטס"
מוצר לא מספיק טוב. מתוך "ליגת DC סופר-פטס"
הכלב המסור לבעליו מתחיל לחשוש למקומו כשסופרמן מתאהב בלואיס ליין (אוליביה וויילד) ועומד להציע לה נישואים. במקביל במקלט לחיות שנזנחו על ידי בעליהן אנו פוגשים חיות שכבר נזנחו וכעת הן עתידות לקבל כוחות על. קריפטונייט ירוק יגזול מסופרמן וקריפטו את הכוחות, וקריפטונייט כתום מעניק לחיות הרגילות כוחות על. המאסטרמיינד היא לולו, שרקנית עם שיגעון גדלות, שהייתה חיית ניסויים במעבדות של לקס לות'ר (מארק מרון) וכעת, באופן מילולי, "נזרקה לכלבים".
בין החיות הזנוחות שיהפכו כעת לגיבורי על יש את כלב הבוקסר אייס (הארט), שנזרק ממשפחתו האהובה לאחר שניסה להציל את תינוק המשפחה ופעולתו הובנה לא כשורה. סיפור הרקע של אייס מוצג במונטאז' המחקה את "סיפורה של (הבובה) ג'סי" ב"צעצוע של סיפור 2", רק במידה פחותה של הצלחה בתפעול בלוטת הדמע. בין אייס לקריפטו תהיה מערכת יחסים של יריבות שתהפוך לחברות, כחלק מהנושא של אחווה ושייכות בין החיות.
חיות נוספות הן החזירה הנחמדה ונטולת ההערכה עצמית פי.בי, שתקבל יכולת לשנות את גודלה – להתכווץ או לקבל ממדי ענק, הסנאי הפחדן צ'יפ (דייגו לונה), שייצור ברקים מחשמלים, הצבה קצרת הרואי מרטון (נטשה ליון), שתקבל מהירות על בסגנון "הפלאש". בהמשך יהיו עוד חיות שיקבלו כוחות על, כתוצאה מפעולותיה של לולו.
3 צפייה בגלריה
מתוך "ליגת DC סופר-פטס"
מתוך "ליגת DC סופר-פטס"
סוללה נוצצת של מדבבים, תסריט בינוני לכל היותר. מתוך "ליגת DC סופר-פטס"
כשגיבורי העל האנושיים מוכרעים בזריזות באמצעות כוחותיה של לולו, יצטרכו החיות להתגבש כחבורה וללמוד כיצד להשתמש בכוחותיהן. במקביל קריפטו, שמאבד את כוחותיו, יצטרך ללמוד על ערכו גם ללא כוחות אלו. המסרים פשוטים וראויים לקהל היעד, אך הביצוע שלהם בינוני. העלילה קדחתנית אבל צפויה, נטולת הגיון, אך מכוונת למסרים בנאליים.
כסרט גיבורי על עם חיות יש לו פוטנציאל למבט סאטירי על הז'אנר, ואם ממש רוצים אפשר לאתר כמה וכמה בדיחות שאמורות להצחיק את הקהל המכיר את הקונוונציות ואת המאפיינים המוכרים של גיבורי העל האנושים של DC. אבל זה גם סרט שהגיע מחברה זו ולכן הבדיחות "על חשבון" מאוד מאופקות. "סופר-פטס" הוא ניסיון להרחיב את המנעד הקולנועי של גיבורי העל של DC גם לעבר מוצר המכוון בראש ובראשונה, אם לא באופן בלעדי, לילדים. חבל שהוא לא עשוי מספיק טוב בכדי להצדיק גם צפייה של צופים מבוגרים.