מחשבות נפלאות ביקורת סרט

Beautiful Minds Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "מחשבות נפלאות":
"סרט עם לב חם ואנושי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Beautiful Minds
משחק ברנר קמפן, אלכסנדר ג'וליאן, טיפן דביו במאי/ת ברנר קמפן, אלכסנדר ג'וליאן  
דרמה
ביקורת סרט למחשבות נפלאות מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"חביב ובנאלי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע82.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די12.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"מחשבות נפלאות" הוא מסוג הסרטים שנחשבים ל"קראוד פליזר", כלומר כאלה שעושים נעים לקהל, לא באמת מאתגרים אותו, גורמים לצופה לצאת בתחושה חיובית ונעימה ואולי עם מבט קצת יותר חיובי על העולם לכמה רגעים. הבעיה בסרטים מסוג זה שכדי לתת את תחושת העונג לקהל הם משתמשים בעלילה נוסחתית ונדושה ומוותרים פעמים רבות על אמינות והצגת רגעים פחות נעימים מהחיים כדי לרצות את הצופה.את מבנה התסריט של "מחשבות נפלאות" ודאי ראיתם פעמים רבות, בהם בלהיט הצרפתי "מחוברים לחיים" ובצורה זהה כמעט לחלוטין בסרט האמריקאי "חיים אחרים" (The Peanut Butter Falcon). שני אנשים שונים מאוד זה מזה יוצאים למסע/נאלצים לבלות זה במחיצת זה. כך הם ילמדו להכיר ולקבל אחד את השני, יחוו חוויות שישנו אותם ואת גישתם לחיים ויהיו בסיום הסרט שלמים יותר עם עצמם ועם חבר חדש לחיים.
הפעם מדובר בלואי (ברנר קמפן), מנהל בית לוויות רווק שמקדיש את חייו לעבודתו. בעקבות תאונה שבה נכנס רכבו ברוכב אופניים צעיר בשם איגור (אלכסנדר ג'וליאן), הסובל משיתוק מוחין, דרכיהם מצטלבות. בדרך לא דרך מתגנב איגור לרכב הלוויות של לואי ויוצא עמו למסע להביא את המנוח למקום קבורתו האחרונה. איגור נמצא בשולי החברה, גר עם אמו, אינו פוגש חברים ומעולם לא יצר קשר רומנטי או מיני עם אישה. על אף זאת, הוא אדם חד ומבריק שמרבה לצטט פילוסופים מוכרים, ורק רוצה שישפטו אותו על פי מי שהוא ולא על פי הדרך שבה הוא נראה ומתנהג בשל מחלתו.הבעיה ב"מחשבות נפלאות" הוא שזה סרט שאין בו קונפליקט של ממש. גם לואי וגם איגור הם אנשים מאוד נחמדים שחביבים די מההתחלה זה כלפי זה. גם אם לואי בהתחלה מנסה להיפטר משותפו הבלתי צפוי למסע, הוא במהרה מתרכך והסרט הופך להיות מעין פמפלט המחנך לסובלנות ואהבת השונה וכמובן "לא להסתכל על הקנקן אלא במה שיש בתוכו". לא שאלה מסרים לא ראויים, אבל הם מרגישים מאולצים ודידקטיים למדי.
בנוסף, הסרט "מתהדר" בסצנה לא ריאליסטית במיוחד וגם לא כל כך מתאימה לזמננו של נערת ליווי שמוזמנת אל לואי, אך לאחר שהוא לא מצליח לתפקד עוברת לחדר של איגור ושוכבת איתו מרצונה רק מתוך אמפתיה ורצון להעניק לו מגע מיני ראשון. גם אם נתעלם מהבעייתיות בתעשיית הזנות, הסצנה מריחה מחוסר אמינות ונדמית מודבקת רק כדי להעביר את איגור שינוי ביחסיו עם בנות המין השני.אבל אם מתעלמים מהסכמטיות והבנאליות של התסריט, סביר להניח שתצאו מרוצים מהסרט. יש בו משחק טוב של שני השחקנים הראשיים, כמה רגעים משעשעים, לב גדול ואנושי שפועם ממנו והוא לחלוטין מתאים בזמנים קשים אלו כדי לנקות את הראש ולהאמין מחדש במין האנושי. רק אל תצפו למשהו עמוק, חדשני או מקורי.
מחשבות נפלאות - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5205/04/2024 08:59:06
7/10אייקון ציון
מחמם לב ובעל משמעות למרות שלא ממוצה עד הסוף. מפגש בין שני גברים בעקבות תאונה בה היו מעורבים. הם שונים באופיים אך המכנה המשותף להם הוא הבדידות,למרות הנסיבות השונות. כעת,הגורל מזמן להם מסע משותף במהלכו שניהם יעברו שינוי. המסר הוא שהחיים יפים, למרות הקשיים והבעיות וכדי לנצל אותם צריך להיפרד לפעמים מכבלים שאנו שמים על עצמנו. ציון 7.5.
שם: עידיתגיל: 5009/07/2023 01:01:47
9/10אייקון ציון
כשמו כן הוא - מותיר מחשבות נפלאות. שקט, נקי ואנושי. משעשע ומחמם את הלב. אהבתי מאד. הצצה נוגעת ואמפתית למציאות של אנשים על הספקטרום.
שם: דן קירוגיל: 7317/05/2023 09:29:38
8/10אייקון ציון
"מחוברים לחיים 2 ". סרט מרגש על ידידות מופלאה בין אדם שחולה בשיתוק מוחין לבין חברו - בעל עסק לשרותי הלוויות.
קישורים
חץ מחשבות נפלאות (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט