אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
קולנוע
לוח האירועים 2024 אפריל 
א ב ג ד ה ו ש
 
10111213
14151617181920
21222324252627
282930
ביקורת
 
מאת: נחום מוכיח עולים השבוע: "מהיר ועצבני 10" ועוד
 

 
 
ההמשכון העשירי בסדרת האקשן מעורר השראה, סרטו של אקי אבני שווה בדיקה ו"בוקר יפה אחד" סתמי


"מהיר ועצבני 10" (ארה"ב 2023) ****
אקשן. סרטו של לואיס לטריאר. דום טורטו (וין דיזל) ובני משפחתו נתקלים באויב חדש, חסר רחמים וקטלני יותר מכל אלה איתם התמודד דום בעבר. ודווקא לאויב החדש הזה יש קשר לעבר. ב"מהיר ועצבני 5" (2011) דום וחבריו לצוות הביסו את ראש קרטל הסמים הברזילאי הרנן רייס הידוע לשמצה. וכעת בנו דנטה (ג'ייסון מומואה) מתייצב מולם, זאת לאחר שבילה את 12 השנים האחרונות בתכנון נקמה קיצונית בדום ובבני משפחתו. אלה ייאלצו להיטלטל מלוס אנג'לס לרומא, לברזיל וללונדון, לפורטוגל ואף לאנטרקטיקה, לסדרה של עימותים תוך כדי מירוצים מטורפים בווליום ובאוקטן גבוהים מאוד. בקאסט המפואר של הסרט: הלן מירן, ברי לרסון, שרליז ת'רון, ג'ורדנה ברוסטר, טייריס גיבסון, לודקריס, ג'ון סנה, ג'ייסון סתייטהאם ואפילו ריטה מורנו הבלתי נלאית בעוד תפקיד משנה לפנתיאון. 141 דקות.


מהיר ועצבני X, תמונה באדיבות טוליפ אנטרטיימנט

סדרת הסרטים "מהיר ועצבני" הלכה ובנתה את עצמה שלב אחר שלב ועם השנים נעשתה אייקונית ומיתולוגית לא פחות מסדרות גיבורי העל הקומיקסיים. והסדרה הזו, שהתחילה את דרכה בצניעות, ואשר גל גדות הייתה בין אלה שסרטי הסדרה תרמו מאוד לקריירה שלה וקידמו אותה, התבססה תחילה על מירוצי מכוניות נטו. אבל כיום המירוצים הללו הם חלק ממרקם הרבה יותר רחב של אקשן-פשע-מאבקי שליטה. וככל שהסדרה עולה בסולם הדרגות, כך התסריטים שלה בומבסטיים ומופרכים יותר. אבל חייבים להודות שבכך טמון כל הקסם. כאשר עובדים על סרט כזה מיטב אנשי האפקטים המיוחדים בהוליווד, אז כל כמה שזה דמיוני וחסר גבולות של היגיון ופיזיקה – זה פשוט עובד. זה קולנוע פשוט ולא מתיימר. הנרטיב מאוד בסיסי ויחד עם זאת הביצוע מעורר השראה. אתה מוצא את עצמך ב"סע וטייל ברחבי תבל". לוס אנג'לס, רומא, ריו דה ז'נרו, לונדון, אנטרקטיקה - והכל בכרטיס אחד. וכל העת הרגל על הדוושה, בשיא הווליום ובשיא האקשן. לא פלא שהשחקנים הכי גדולים רוצים להיות חלק מהאקשן הזה. אני יודע שיש לסדרה הזו דימוי של קולנוע נחות, ירוד ולא רציני. אבל דווקא ההגדרות האלה הופכות את "מהיר ועצבני" לסדרת פולחן קולית שכולם מחכים לפרק הבא שלה. וזה העשירי הוא ראשון מתוך טרילוגיה חדשה, שתבוא עלינו לטובה. אין ספק ש"מהיר ועצבני" זוהי אחת  מסדרות הסרטים הארוכות ביותר בקולנוע.
  למועדי הקרנות  


https://www.youtube.com/watch?v=cO1phpikIdI

   



"כולם מחכים רק לי" (ישראל 2023) *** וחצי
דרמה. סרטו של אקי אבני. יונתן הראל (אקי אבני), מפיק קולנוע ישראלי עטור תהילה, זה עתה זכה בפרס דקל הזהב בפסטיבל קאן. עם שובו לארץ עליו להתעמת עם פשיטת רגל של עסקיו בעקבות חריגות, אפקט הקורונה ושאר בעיות פיננסיות. מאחר שנושים מאיימים על חייו הוא ינסה לצאת מהתסבוכת בעזרת חברו הקרוב, הוא עורך דינו דודי (איציק כהן). זאת בעוד אשתו אורית (גלית הרשקוביץ) עורכת לו מסיבת יוקרה בווילה המפוארת שלהם. היא מזמינה פונקציונרים מכל שנות הקריירה שלו, בהם השחקן האקסצנטרי גדי הרוש (צחי הלוי), החבר אלי גולד (מאור שוויצר) והכוכבת במפונפנת דפנה D (דנה פרידר). יונתן החליט לפני כן לרשת את כל הווילה במצלמות ובמיקרופונים, וזאת על מנת לגלות מה האורחים חושבים עליו באמת. הוא מסתתר במכוניתו בקרבת מקום ותוך כדי כך נחשף בזמן אמת לכל הנאמר במסיבה. תוך כדי הוא מנסה נואשות לקבל את הדיל הכי טוב למכירת הסרט, מה שיאפשר לו אולי לצאת  מהמשבר האישי והמקצועי. אלא שמה שהוא שומע ורואה במצלמות ובמקרופונים שהטמין בווילה, עולה על כל דמיון. 87 דקות.


כולם מחכים רק לי, תמונה באדיבות סרטי יונייטד קינג



לפני כשנתיים כיכב אקי אבני בסרט "בגידה" אותו הפיק וביים דורון ערן. את התסריט שלו חיבר אבי עמר, שחתום גם על כתיבת "כולם מחכים רק לי". המפיק דורון ערן התחיל לשוחח עם אקי אבני על התסריט, במגמה שיככב גם בו, אלא שהצליח לשכנע אותו לנסות גם לביים את הסרט. וכך לפנינו עבודת הבימוי הקולנועית הראשונה של אקי אבני, וזאת במקביל למשחק בתפקיד הראשי. נזכיר רק שגם השחקן ליאור אשכנזי ביים ב-2021, לראשונה בקריירה, את הגרסה הקולנועית הישראלית ללהיט האיטלקי "זרים מושלמים". "כולם מחכים רק לי" מציג למעשה מפיק כוחני ומגלומן שמנסה לשלוט בכל מרכיב בחייו ובקריירה שלו. לתודעה עולה מנחם גולן, כמודל אפשרי לדמות הזו. הרעיון לסרט לא ממש מקורי. הוא מזכיר עבודת קולנוע כמו "המופע של טרומן", בכיכוב ג'ים קארי, על הפקה שבה הגיבור משמש כבובה שמניעים אותה מלמעלה, כחלק מתוכנית ריאליטי גרנדיוזית. או את "סליבר" בו גילם ויליאם בולדווין מיליונר בעל בניין רב קומות השותל בכל אחת מהדירות מצלמות מעקב, החודרות לאינטימיות הכי פרטית של הדיירים שלו. חברתו (שרון סטון) המומה מהתחביב החולני של האהוב שלה. אפשר לציין עוד כמה וכמה סרטים ששימשו כמודל – או לא – לסרט הזה. מה שברור זה שמקורי הוא לא. לא שחובה לחפש מקוריות בכל יצירה. בכל אופן, ציינתי כאן את מנחם גולן, בעל זכויות רבות בקולנוע הישראלי, אבל מאידך היה אדם בוטה וגס, בעיקר בהתנהלותו על הסטים של סרטיו. הצפייה ב"כולם מחכים רק לי", שיש בו לא מעט קצוות קיצוניים, מעוררת את השאלה האם מדובר ביצירת קולנוע ריאליסטית במהותה, או בניסיון להציג את עולם הפקת הסרטים כאן כמוקצן ואבסורדי, על גבול הפארודי. לא שהגדרת הז'אנר חשובה בהכרח, אבל באופן בו מוצגים הדברים כאן, עולם היצירה הקולנועי מתואר כברוטלי ואלים, ולא בטוח שזו הייתה כוונת היוצרים. בכל אופן, זהו ניסיון בימוי מעניין של אבני וכישוריו כשחקן מוכרים לכל. אז שווה לנסות אותו.  למועדי הקרנות   



https://www.youtube.com/watch?v=CUNns64geJw


  


"בוקר יפה אחד" (צרפת 2023) ***
דרמה. סרטה של מיה הנסן-לאב. סנדרה (לאה סדו) היא מתרגמת מבריקה. יש לה ילדה בת שמונה, לין (קמיל לבאן מרטינס) מבעלה המנוח. היא בתו של ג'ורג' (פסקלגרגורי), פרופסור לפילוסופיה שבריאותו הולכת ומתרופפת. כאשר מתברר שהוא לא יכול להישאר בביתו יותר, היא מחפשת לו בית אבות סיעודי יוקרתי. אלא שהתהליך של פינוי חפציו, בעיקר ספריו, מהדירה בה פעל ויצר, מכניסה אותה למצב רוח מלנכולי. ובתוך כדי התהליך הזה, שמשפיע עליה נפשית, היא פוגשת חבר מהעבר, קלמנט (מלוויל פופו), ובין השניים ניצת רומן מלא תשוקה, אף שקלמנט נשוי. הקשר ביניהם הולך ומתהדק, וגם בתה נקשרת אליו. אלא שהמציאות מורכבת יותר. האם יש עתיד לרומן היצרי שהתפתח בין השניים? 112 דקות.


 
בוקר יפה אחד, תמונה באדיבות בתי קולנוע לב

מיה הנסן-לאב חתומה על סרט יפה בשם "האי של ברגמן".  הסרט שלפנינו, לעומת זאת, הוא סתמי למדי, אף שהוא אסתטי. נראה כי הנרטיב שלו מתפזר לכל מיני כיוונים והוא לגמרי לא ממוקד. מצד אחד זו המלנכולה על מצבו של האב. מצד שני, סנדרה מגדלת את בתה ומנסה להעניק לה הכל. ואז מתפרץ סיפור חדש לחיי האהבה שלה, שהיו במשך כמה שנים טובות רדומים. העניין הוא שכל הקלחת היצרית הזו לא מובילה לשומקום. הרומן בין סנדרה וקלמנט נראה מצד אחד כפורח ומשגשג אבל מאידך לא מוביל למקום בטוח. הוא כאמור נשוי. היא מנסה שזה לא ישפיע עליה, אבל זה משפיע. "בוקר יפה אחד" הוא סרט אווירה, יצירה של תיאור מצב סטטי בעיקר, ובזה הוא דומה ל"האי של ברגמן". הוא לא מתקדם אלא בעיקר דורך במקום וכל התובנות שהוא מספק נעצרות בתפר של היחסים הלא סגורים בין בני הזוג. ולכן הוא לא מספיק מגובש והאמירה שלו, אם יש כזו, לחלוטין לא ברורה. 
למועדי הקרנות    


https://www.youtube.com/watch?v=aMpHxY_lPc4

 


 
 


18/05/2023   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע