בוקר יפה אחד ביקורת סרט

One Fine Morning Movie Review

תמונת כתבדניאל עמיר על "בוקר יפה אחד":
"ליה סיידו מתמודדת עם אהבה ואובדן בתפקיד חייה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר One Fine Morning
משחק ליה סיידו, פסקל גרגורי, מלוויל פופו במאי/ת מיה הנסן לאב  
דרמה
ביקורת סרט לבוקר יפה אחד מאת דניאל עמיר | כתב מדור "שובר מסך" וכתב קולנוע וטלוויזיה
ציון המבקר
"פיסת חיים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע85.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די7.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לפני כשנה, בפסטיבל סרטי הסטודנטים, נפלה בחלקי הזכות לפגוש את הבמאית והתסריטאית הצרפתייה מיה הנסן-לאב ("עדן", "האי של ברגמן"), כשזו הגיעה כאורחת הכבוד של האירוע. גיליתי אדם עדין וביישן וגם ידען וסקרן, שבאמת ובתמים אוהב את המדיום הקולנועי. אבל זה לא ממש הפתיע אותי; היכרות מסוימת עם סרטיה תציג תמונה אישיותית די דומה: פואטיקה לצד מלודרמה, הנאות החיים הפשוטות לצד טרגדיות, מחוות ברורות לקולנוע שבא לפניה לצד יצירתיות.מיה הנסן-לאב היא חביבת פסטיבלים ותיקה, שסרטיה נכנסו לקאנון האינדי האירופאי המודרני, אך למרבית האנשים (וגם לחובבי הקולנוע הממוצעים) היא אנונימית למדי. אם ראוי לבחור את הסרט שישנה זאת, אזי סרטה האחרון, זוכה פרס "הסרט האירופאי הטוב ביותר" בפסטיבל קאן האחרון – "בוקר יפה אחד" ("Un beau matin”) – הוא בחירה יותר מראויה.
הסרט מספר את סיפורה של סנדרה (ליה סיידו, חמושה בתספורת ג'ין סיברג מ"עד כלות הנשימה"), מתרגמת עסוקה, אלמנה טרייה ואם לילדה קופצנית, שעומדת מול צומת דרכים משמעותי בחייה: מן העבר האחד – אביה האהוב ז'ורז' (פסקל גרגורי), מרצה נודע לפילוסופיה, שספרייתו הגדולה בדירתו הייתה כל חייו, לוקה במחלה נוירו-דגרנטיבית מתקדמת, מאבד את ראייתו ומתקשה לזהות את קרוביו, ונע ונד בין מוסדות שיקום סבירים וסבירים פחות; מן העבר השני – ידידה הקרוב קלמנט (מלוויל פופו), כימאי מפורסם נשוי ואב לילד שמנשק את סנדרה בלהט הרגע, מה שמוביל במהרה לרומן אהבים אסור ביניהם. כעת על סנדרה לג'נגל בין זיכרון האהבה לזיכרון המוות.מה שנשמע על פניו כמלודרמה קיטשית, מטופל בכפפות משי ע"י הנסן-לאב, אולי בשל מה שהגדירה כ"סיפורה האישי ביותר", כשגם היא חזתה באביה מדרדר מבחינה קוגנטיבית וחוותה את המעמסה הנפשית שאירוע שכזה מספק. לכן, "בוקר יפה אחד" מרגיש לפעמים יותר כרצף של פיסות מהחיים, שמקדמות תהליכים נפשיים פעם אחר פעם, במקום פורמט קלאסי של עלילה שמתפתחת בקו ישר.
בסצנה אחת, אנו חוזים בסנדרה וקלמנט מטיילים מאוהבים מחוץ ללובר; בסצנה הבאה, אנחנו מצטרפים לניסיונותיה חסרי התועלת לשכנע את אביה המבולבל להאזין לשוברט, המלחין האהוב עליו, כדי להחזיר לו מעט מזכרונותיו הטובים. באופן זה, כשתמות פוליטיות של חיי היום-יום אורבות בצד (מעצרה של אמה הבליינית של סנדרה ע"י המשטרה לאחר הפגנה אלימה של פעילי אקלים, לדוגמה), קשה שלא להיקשר למצבים שעומדים מול סנדרה, ולמצוא אותנו בהם – בין אם ברגעי השמחה שלנו או ברגעי הכאב הגדולים שלנו.דמותה של סנדרה כה מובנית לקהל בעיקר בשל תפקידה המצויין של ליה סיידו, שמדלגת לה בקלילות בקריירה שלה בין זוכי פסטיבלים לסרטי ג'יימס בונד גדולים מהחיים – ועדיין לא מאבדת מכשרונה לרגע. עם רגש עדין, שמתפתה להתפרצות גדולה אך נשאר תמיד מתחת לפני השטח – כן ואמיתי מתמיד, "בוקר יפה אחד" מספק לסיידו את אחד מתפקידיה הקולנועיים הטובים ביותר, ואולי אולי הטוב ביותר.אינני אוהב להכביר במילים – אבל כשסרט טוב עומד מולך, חובה להכיר בכך. "בוקר יפה אחד" הוא סרט טוב מאוד – ואפילו מצוין – שמאזן בנועם בין חיים, מוות, אהבה, זיכרון ואובדן ולא מנכר אותנו (הקהל) לרגע. זוהי המלצה חמה.
בוקר יפה אחד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: עומרגיל: 4107/03/2024 22:13:13
5/10אייקון ציון
לא ברורה הפואנטה בסרט.. סיפור אהבה נחמד לצד טיפול באבא מתבגר וזיקנה עצובה.
שם: חנהגיל: 7028/06/2023 00:48:18
9/10אייקון ציון
סרט רגיש המצליח לשקף את הקמילה של האדם המזדקן לעומת הפריחה ואהבה של האנשים הצעירים . סרט צרפתי רגיש עם משחק מעולה .
שם: דן קירוגיל: 7313/06/2023 19:36:22
9/10אייקון ציון
סיפור על התבגרות כואבת בגיל השלישי , שמשולב עם רומן בעייתי של זוג בגיל הביניים. מרגש. מומלץ ביותר.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
Radical4רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
White Bird A Wonder Story5ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט