הרשמה

ביקורת: הפלאש - 2 מהירים 2 עצבניים

"הפלאש" לא רק מבין את מקומו כסרט בלוקבאסטר קיצי התורן, אלא חוגג אותו עם חוויה שלא רק מרגישה מלאה אלא גם עמוסה בהומור נהדר, דמויות שכיף לאהוב ולא מעט לב

תאריך השקה: 14/06/2023

מכל המולטיוורס, נפלנו על היקום עם הכי הרבה סרטי מולטיוורס

תודה רבה לטוליפ אנטרטיינמנט על ההזמנה להקרנה המוקדמת!

זה לא סוד שהפלאש יוצא בנקודת זמן הזויה וקצת בעייתית. רגע לפני ש-DC מתחילים מחדש עם שחקנים חדשים וסיפורים חדשים לגמרי ועם הרבה רעש סביב כוכבי הסרט עזרא מילר (Ezra Miller) - אין ספק שהסרט נדחק לפינה. מהפינה הזאת לא היה ברור אם הסרט יצליח לצאת ואיך יצליח לצאת, אך כעת אחרי שראינו אותו התשובה ברורה - לא רק שהוא יוצא, הוא יוצא בסטייל. הביקורת נטולת ספוילרים - קראו בחופשיות!

שני פלאשים נכנסים לספיד פורס...

מרכז העלילה, מבלי שום צל של ספק, הוא הפלאש בעצמו - בארי אלן. אני מדגיש את זה כי בניגוד להרבה סרטי קיץ או גיבורי על דומים שפספסו את הקשר האנושי עם הדמויות, "הפלאש" מצליח ליצור כבר מהרגע הראשון גיבור שקל להתחבר למשימה שלו וכיף לרוץ איתו בהמשך העלילה. בארי, שממש לא מצליח למצוא את מקומו בעולם, עדיין תקוע על אותו רגע בו אימו נרצחה והמשטרה בחרה להאשים את אביו. כשבארי מבין שבסט יכולותיו כאדם המהיר בעולם הוא יכול גם לחזור אחורה בזמן, הוא מחליט לנסות להציל את אימו, רק שבדרך יוצר קו זמן שונה לגמרי בו המשפחה של בארי קיימת, הכוחות שלו - לא, זוד עוד לא תקף את כדור הארץ ובאטמן קיים - רק שהוא אותו באטמן של מייקל קיטון (Michael Keaton) מסדרת הסרטים הראשונה.

הדינמיקה של בארי שלנו עם העולם החדש מהפנטת, ובמיוחד עם בארי עצמו. עזרא מילר עושים עבודה מעולה בתור שני גרסאות שונות של בארי, ביצוע מרשים לחלוטין כשקולטים שאת שתי הגרסות שיחק אדם אחד. גם הדינמיקה שלהם עם שאר הדמויות כמו באטמן וסופרגירל בתור סשה סלה (Sasha Calle) נהדרת - ובעיקר בגלל ששתי הדמויות לא מרגישות מאולצות אלא מתאימות בקונטקסט של העלילה ואחראיות על פיתוח הדמויות של הבארי-ם ועל חלק מהסצנות הטובות ביותר בסרט.

כמובן שכבלוקבאסטר נקודות השיא מגיעות בסצנות האקשן, שם הסרט ממש לא מפספס. כוריאוגרפיית הקרבות של קיטון ושל סופרגירל כמעט ומהפנטת, ומתוחזקת על ידי אפקטים טובים - בניגוד לאפקטים בתחילת הסרט שמאוד מקרטעים ביחד עם הקצב של העלילה. אחרי הקדמה מגניבה במיוחד שמרגישה כמו חוברת קומיקס של ליגת הצדק, הסרט "מעביר את המקל" לרבע שעה רדומה יחסית שרק לאחריה הקצב נבנה שוב ומשם ה"מקל" רץ ספרינט חלק עד הסוף.

בא להרים

כמו שאמרתי הסרט מודע לזה שהוא סרט קיץ - אבל במה זה בדיוק מתבטא? ובכן, הסרט מכוון בראש ובראשונה לבדר את הקהל, גם על חשבון הסברים של חלקים מינורים בעלילה. הדיסונאנס בין כמה שההסבר של המולטיוורס בסרט הוא כנראה ההסבר הכי טוב שקיבלנו לתופעה עד כה לבין העובדה שהסרט לא מסביר איך זוג הבארי-ם הצליחו להתגנב החוצה ממקום מסויים ומעדיף פשוט לחתוך ישר לסצנה הבאה הוא מצחיק לכשעצמו, אבל כנראה גם יציק למי שלא בא באותה אווירה מהנה שהסרט מכוון אליה.

למרות זאת, קשה להגיד שהדברים האלה מורגשים כי באמת מדובר בפרטים מינורים והסרט יודע להתקדם בקצב מעולה אל עבר הסצנה המעניינת הבאה, שיכולה להיות שיחה מרגשת, סצנת אקשן של באטמן עם פסקול מגניב או בדיחות באמת מעולות - שמגיעות לשיא במערכה שלישית שמשלבת את כל האלמנטים האלה לעשרים וחמש דקות אחרונות בין הטובות ביותר של סרטי גיבור על בשנים האחרונות.

השורה התחתונה

"הפלאש" מבין את מקומו כסרט הקיץ הכיפי התורן של הוליווד - ומסיים את הריצה שלו בטופ של הקטגוריה הזאת. ההומור, הלב והדמויות המעולות של הסרט מתחברות באופן חלק יחסית עם סצנות האקשן לחוויה אחת מהנה מהתחלה ועד הסוף שמובילה להצהרה ברורה - זה סרט שכדאי לרוץ בשבילו לקולנוע.

8.5
מתוך 10

הטוב

  • דמויות נהדרות שקל לאהוב ולהתחבר אליהן
  • עלילה כיפית, מצחיקה וקלילה המתוחזקת בידי אקשן נהדר
  • מייקל קיטון בתור באטמן
  • סצנת פתיחה ומערכה שנייה ושלישית אדירות ...

הרע

  • .. שכמעט ומצליחות לגרום לנו לשכוח את הפתיחה המקרטעת
  • חלק מהאפקטים בהתחלה פשוט מביכים 

וברבי:

  • לטס גו פרטי?
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:28 15.06.2023 | יוחאי יוחאי (אורח)

    חלק גדול מאוד מהאפקטים מביכים לאורך כל הסרט, ממש לא רק ״בהתחלה״.
    מאוד פוגע בחווית הצפיה ומרגיש זלזול רציני בקהל

  2. 2

       | פורסם ע"י